Favorit på Starcraft 2?

Inaktiv
Favorit på Starcraft 2?

Jag är inne på starcraft 2 sidan ganska ofta (www.starcraft2.com) och har hittat min absoluta favorit: Immortals.

Nu undrar jag: vilka eller vilken enhet är era favorit/favoriter?


signatur

Remember us, Executor. Remember what was done here today. May Adun watch over you.

Inaktiv

Nomad's ser ut att kunna bli riktigt roliga att använda, annars tycker jag Ghost's har fått så mycket roligt att de nästan toppar listan.

Medlem

Thor för satan!

Inaktiv

Svårt att säga när inte fått sett alla och fått spelat med dem. Thor verkar ju ganska grym. Kommer nog en del grymma enheter till Zerg när de väl kommer.

Medlem

Marines!!!:D


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv

Den utvecklade battlecruisern med fler kanoner och specialaren som dödar alla marines. Colossus verkar också rätt cool 8)

Inaktiv

Twilight Archon var min favvo i ettan, nu ser den ganska råå ut Svårt och fastställa en favorit nu, men Terran's Ghost är listig rackare. MEN Thor och Colossus tar priset

Medlem

Skulle nog säga
Terran: Reapers (Soldaterna med jump pack)
Protoss: Colossus (Stor robbot som kan gå över klippor)

Inaktiv

Zerglings! W00pW00p:heart:


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Inaktiv
Gen
Medlem
Inaktiv

Thor har fått en rejäl omdesign sen den dök upp på hemsidan. Thor är numera ingeting annat en än något förbättrad Goliath (med bla splach skada mot luft som dock når kortare och har något mera hp och 250 mm kanonen från första desginen har strukits) som numera byggs från Factory. Anledningen var att icke Terran spelare klagade på att den överlappade för mycket med Siege Tanks och att Terran var dåliga mot luft mål.

Sen har Medics tagits bort från spelet (utom från editorn) och ersatts av att dropships helar gubbar. Det innebär att att Terrans healing kommer några tiers högre upp vilket försvårar balansen och gör terran svagare.

Jag tror att Zerg blir den bästa rasen. Corruptors och Infestors verkar vara jäkligt overpowered just nu. En annan intressnat Zerg enhet är Roughes som helar sig själv minst 5 gånger snabbare än vad Medicen helade marines och ahr en uppgredring så att den helar sig ännu fortare.


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Medlem

^ Läste det också, rätt trist. Thor verkar ju vara riktigt meningslös just nu. Sen att man inte får några medics förrän senare ( plus att de gör det genom luft) lär ju göra det helt omöjligt att möta zerg.
Inga firebats och inga tidiga medics. Hur gör man då när det kommer en massa zerglings? mauradern har ju inget AOE på sitt slow vad jag hört utan det påverkar bara den han träffar, hade det varit AOE på den hade man kanske kunnat klara av det men nu har jag svårt att förstå hur det ska gå till.

Nåja litar ändå ganska mycket på blizzard trots att jag ogillar en del av deras beslut. De har ändrat mycket på kort tid så tror nog att de kommer kunna ändra mer om det behövs.

Förövrigt så är min favorit unit just nu reapern, han verkar vara trevlig och ger lite sköna harass möjligheter till terran.

Medlem

Zerglings ftw

Medlem

Protoss Mothership och dess svarta hål vapen

Medlem

Hydralisker <3

Inaktiv

Motherships har tappat black hole egneskapen (omöjligt att balansera) och fått någon mass teleporterings grej och mass cloaking fíeld istället.

BC:s har oxå bytt grejor från hemsidan. Dess masseffekt mot mark spell har tagits bort och ersatts av masseffekt mot luft spell(avsedda mot light air som den redan äger mot) och de som spelat på senaste mässan rapporterar att BC är overpowered, vilket jag tvivlar på om man använder rätt enheter och spells mot den. Denn har 500 hp, 3 i armor, 8 * 8 attack = 64 mot enheter utan armor. Har enheten 1 armor så blir attacken 7 * 8 osv.

Thor har (just nu) 10* 4 (kommer precis under imortals sköld vid varje del attack) mot mark och 4 (+2 bonus mot armored) * 4 mot luft. Det innebär att den är som bäst mot light air (typ mass mutas som inte har massa armor som äter upp varje del attack) men sämre mot BC:s, Carriers etc. Thor är även Terrans mest stryktåliga markenhet och kan återuppstå efter ett tag om fienden inte skjuter sönder vraket.

Såg några videofilmade matcher där proffsen spelade och medivac dropships verkar nog inte vara så dumma ändå, helar fortare än medics och kan hela från avstånd.


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Medlem

Immortal p.g.a dom bara tar 10 skada av en nuke:P


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Medlem

If the tank is rocking don't come knocking.

Har jag hört en gång i tiden, sedan att jag råkar vara stört förtjust av synen, ljudet och helvetet som siege tanks släpper lös...

<3

1
Skriv svar