SCII release 31okt?

Medlem
SCII release 31okt?

Fick hem en reklamtidning från dischop.se idag, kollade igenom den och såg att de hade en release datum på StarCraft II, nämligen den 31 oktober!!

Kollade på deras hemsida (dischop.se) och såg att det står fjärde kvartalet 07!?

Någon som kan bekräfta detta? Verkar som dischop trollar lite...kan inte hitta denna datum någonannan stans...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

nj
Medlem

Väldigt överskattad gissning/försök att få fler bokningar från Discshop:s sida skulle jag säga.
Kikar man på i FAQ:n som finns på StarCraft2.com så står det såhär;

Citat:

When is the game coming out?
At this point, it's too early to provide an initial estimate on the release date. As with all Blizzard games, we will take as much time as needed to ensure the game is as fun, balanced, and polished as possible.

Medlem

trodde väl det. Verkade lite väl tidigt...men de borde skriva att man kan boka istället, detta lurar ju bara folk som inte känner till detta. och de som känner till det tappar förtroendet...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Blizzard har meddelat att Starcraft II inte kommer att finnas tillgänligt i butikerna under detta år.


signatur

<a hef="http://www.fragbet.com">Fragbet</a> - Your e-sport bookmarker

Medlem

Är det mer under våren 2008 eller senare runt vintern?

nj
Medlem
Skrivet av -vesslan-:

Är det mer under våren 2008 eller senare runt vintern?

Det är det bara Blizzard som vet, om de själva ens vet dvs.
Det är bara vänta tills de gör ett uttalande om saken, för det som flyter omkring på nätet just nu är spekulationer, gissningar och rena lögner i en del fall (ungefär som vanligt dvs).

Inaktiv

Jag har förbeställt det från Webhallen och då står det att man kommer få det först 2008.


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Inaktiv

Jag satsar på Vintern/Q4 2008

Medlem

CDON.com hade release 25/4 -08 under ett par veckor, undrar var det kom ifrån? Dem har ju inte ens presenterat Zerg än

Inaktiv
Skrivet av -vesslan-:

CDON.com hade release 25/4 -08 under ett par veckor, undrar var det kom ifrån? Dem har ju inte ens presenterat Zerg än

Och med tanke på hur snabba dom är på att lägga ut ny info på hemsidan så lär det ta ett bra tag :\

Jag vill inte vänta längre. Ge mig nu!

Medlem

Bara det släpps i år så blir jag nöjd


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Du ska nog inte hoppas på det. Blizzard liksom >_>


signatur

Videomupp

Nån chef på Blizzard sade något om att när ett spela annonseras från Blizzard så brukar det ta ~2 år ungefär tills det är ute, more or less.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Inaktiv
Skrivet av Gudmundsdottir:

Nån chef på Blizzard sade något om att när ett spela annonseras från Blizzard så brukar det ta ~2 år ungefär tills det är ute, more or less.

Isåfall får vi vänta åtminstone ett år till. Men det är det nog värt. Då kasnke jag har hunnit skaffa ny dator som klarar av spelet också så det blir nog bra

Jag tror inte spelet kommer 2008 iallafall.

Wow tillägg 2 kommer ju släppas i år, tveksamt att Blizzard ger ut StarCraft 2 samma år som det.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Inaktiv

Man kan inte lita på Blizzard, elr ngt annat spelföretag för den delen, när de kommer release datum... bara lögner och intresseväckande uttalanden.

Jag skulle nog tippa att SCII kommer ut, om vi har tur, till vintern.

Inaktiv

dom säger ju att dom tar den tid dom behöver och det är väll bra så spelet blir så välutvecklat som mögligt:D

Medlem
Skrivet av samuel96:

dom säger ju att dom tar den tid dom behöver och det är väll bra så spelet blir så välutvecklat som mögligt:D

Vore ju hemskt om det skulle ta så pass lång tid att spelet börjar mögla innan release.

Medlem

Hahahaha.. jag tror jag trillar av stolen!

Medlem

when it is done för att citera blizzard^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Propy:

Fick hem en reklamtidning från dischop.se idag, kollade igenom den och såg att de hade en release datum på StarCraft II, nämligen den 31 oktober!!

Kollade på deras hemsida (dischop.se) och såg att det står fjärde kvartalet 07!?

Någon som kan bekräfta detta? Verkar som dischop trollar lite...kan inte hitta denna datum någonannan stans...

Tror att releasen är en myt. Det kommer ingen starcraft2. Dom har ju snackat om releasen i flera år men inget händer.

Medlem
Skrivet av herrdrax:

Tror att releasen är en myt. Det kommer ingen starcraft2. Dom har ju snackat om releasen i flera år men inget händer.

De snackade i flera år om warcraft 3 innan det släpptes. För att inte nämna wow som började snackas om innan warcraft3 var släppts. Om de tidigare spelen var lika "fördröjda"/annonserade lika tidigt vet jag inte, var lite väl ung då -.-
Men starcraft 1 annonserades väl i samband med warcraft 2? Och det var ju ett par år mellan dem.

Starcraft 2 bokades så fort de kom upp på webbhallen för min del för två år sedan. Det får gärna ta två år till, bara det blir ett ruskigt bra spel.

1
Skriv svar