Balansen i StarCraft 2

Inaktiv
Balansen i StarCraft 2

Efter att ha sett lite läckt information om några Terran enheter så ökar hoppet att det blir balanserat, fast man kan alltid undra vad Zerg får...

De läckta enheterna är

* Terran Viking som är en enhet som kan växla mellan att vara ett flygplan eller en mech.

* Terran Thor, en jäkligt fet mech (eller vad det ska föreställa).

* Command Center kan uppgraderas så att de får vapen vilket underlättar försvaret av SCVs som hämtar mineraler


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Inaktiv

Ytterligare lite nya läckor om Terran

* Marines sköld uppgradering ger den 15 mera hipoints

* BattleCrusiers ska få en ny spell (förutom Yamato) som gör skada mot en stor yta av markföremål

* Ghosts ska få en Snipe egenskap som ökar dess attack mot biologiska enheter

* En ny enhet kalled Banshee. Det är någon form av stealth bombplan vilket nog betyder att Wrattarna är borta. Snyft.

* En ny enhet called Cobra. Ska nog ersätta Vulture. Kan skjuta och åka samtidigt och ska vara jäkigt snabb. Vapen : 2 rail guns.

Command Centers kan transportera 5 SCVs vid flygning/landning.

Ny information om nya enheter: Reapers ska få någon typ av minelayer egenskap, Viking kan bara skjuta mot mark mål i mech läge och bara luftmål i flygläge, Thor ska vara någon form av långsam men kraftfull belägringsenhet som byggs direkt av SCVs.

Fundering : kommer Terran att få nog renodlad Fighter (eller Wrattar) eller få man dras med Viking som nog ersätter Goliath? Viking verkar vara typ en Goliath som ger mera skada mot markmål men måste upp i flygläge för att angripa luftmål.

Hoppas att det kommer några Zerg läckor snart.


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Medlem

Du får gärna länka till den där infon Mycket intressant iaf.


signatur

Videomupp

Inaktiv

För intresserade så har ytterligare lite information om SC2 läcks till en tysk tidning.

[http://www.sc2armory.com/forums/viewtopic.php?pid=2580#post_2...]


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Medlem

Ni kommer inte ha en suck när jag nött in detta.

Inaktiv

Intressant review

[http://www.gamereplays.org/starcraft2/task.php?nameid=starcra...]

Precis som jag misstänkte så får Terran en renodlad Fighter som kallas för Predators.

Undrar bara vad skillnaden i luft mot luft är mellan den och Vikingen? Sen står det är Banshees kan cloaka sig själv och andra flygenheter (typ som en Arbiter från SC1). Det står oxå att Predators bara kan angripa luft och har ingen cloak.

Sen har den officiela Starcraft 2 hemsidan fått en uppdatering med några Terran enheter.

Dock fortfarande inget nytt angående Zerg


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Inaktiv

Läste på någon site att Predatorn kan växla mellan Fighter läge och Interceptor läge. I Interceptor läget kan den blockera/reflektera missiler. Nackdelen med Interceptor läget är att då kan den inte skjuta själv.

Antar att alla här sett Terran demo videon och Campaign demo videon (båda från Blizzcon). Förhoppnings vis så dyker de snart upp på starcraft2.com.


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Medlem

ZERG! me wants zerg info!...

protoss units släppta
terran units släppta
zerg... gimme

Så tråkigt, varit zerg spelare i år, sen nu, får jag vänta =D
Ge mig 5olika zerglings och jag är nöjd


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Zerg ja... lite tomt på den fronten.


signatur

Alla har olika åsikter. Om du inte kan acceptera att folk inte delar din åsikt har du inte på ett forum att göra.

Inaktiv

Ja var är all zerg info!! Zerg ftw!

Hyrdalisks är allt man behöver ändå

Inaktiv

Det är nu läckt att zerg endast kommer ha zerglings som enheter

Medlem

SC2, ja den tiden kommer att vara samma hype som wc3. Hoppas jag.
Jag undrar om man kommer ha samma möjlighet att göra custom banor vilket var/är väldigt populärt i wc3?
Jag kan bara tänka på hur grymt det skulle vara.

Inaktiv

Jag undrar hur fan Blizzard tänker när de designar spel (och ändå studerar jag sista året på dataspelsutvecklings program på högskola).

Nu verkar det som de ska ta bort Predatorn.
Istället så ska Vikings byggas från Starporten istället för Factoryn och behöver ingen uppgradering för flygläget. Hade kankse gått med på att det var bra om och endast om man kunde bygga Vikings på både Factory och Starport och om Vikings varit bättre mot små luft mål än vad jag har hört. Kan inte komma på någon vettig factory enhet att byta ut Viking med, men den som lever får se.


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Medlem
Skrivet av sir_brage:

Jag undrar hur fan Blizzard tänker när de designar spel (och ändå studerar jag sista året på dataspelsutvecklings program på högskola).

Tror att du svarade på din egen fråga där.

Medlem

Blizzard är kungar utav alla här. Så dom vet nog precis vad dom håller på med.

Inaktiv

Det verkar som om Blizzard hade en plan i alla fall. En mycket djup sådan till och med. Nu ska Firebats byggas från Factory eftersom de fått mera hitpoints och ökad armor (läste det nyss på battle.nets starcraft2 forum och de ser även större ut). Och eftersom Vikings byggs från Starporten så bör de enligt min mening innebära at Vikings luft attack (och kanske även hp) kan bli bättre än den var när det byggdes från Factory.

Det enda som saknas nu är lite läckor om Zerg...


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Inaktiv

Ahhh, GIEF Zerg-info! Snacka om att man längtar efter detta lir.
Zerg ftw!


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem
Skrivet av meskalin:

Det är nu läckt att zerg endast kommer ha zerglings som enheter

Så jävla dålig lögn. Fatta vad Blizzard skulle bli stenade av Zerg spelare.

Inaktiv

De väntar nog lite med zerg till senare för de vill nog ithne avslöja allt på en gång och sen så dröjer det jätte länge innan spelet kommer. Bättre att spri ut det.

Inaktiv
Skrivet av -vesslan-:
Skrivet av meskalin:

Det är nu läckt att zerg endast kommer ha zerglings som enheter

Så jävla dålig lögn. Fatta vad Blizzard skulle bli stenade av Zerg spelare.

Inte en dålig lögn utan ett riktigt kul skämt.. Första tanken är ju noll skydd mot flyg. rush är ENDA alternativet som zerg. spel över 5 minuter är döden för zerg ju

1
Skriv svar