Information om enheter i SC II

Inaktiv
Information om enheter i SC II

Fiskade upp detta på en Starcraft sida.

"One of the most surprising revelations in the team's presentation was that StarCraft II will have the same number of units as the original game. That means that for every new unit added to a sides' army, one had to come out. Apparently the team did this for both gameplay and design reasons. Limiting the number of units forced the team to focus on exactly what each unit was expected to do and why it should be there. There were some iconic units like the Zealots, Marines and Zerglings that no one could imagine the game without, but there were other calls that were apparently quite painful to make. Pardo seems to feel that forcing the team to make these painful choices will result in a better game by avoiding extraneous units that never get used."

Uppgifterna kommer från Gamespy och jag måste säga att jag är väldigt besviken om de stämmer. Tråkigt att en helvetes massor av gamla enheter ryker. Måste bli cirka 4 för varje lag.

Medlem

Undrar om detta stämmer...som jag har fattat det när jag läst igenom blizzards texter, så lägger de till nya enheter och förbättrar de gamla. Det verkar inte som att de tar bort enheter...hoppas inte det. Moderna RTS kräver lite fler enheter än vad de gjorde på den tiden SC kom ut...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Jag blir mer och mer oroligt för balansen efter att ha sett på gameplay filmen. Protoss verkar bli väldigt starka.

Jag tror att Blizzard kommer att ta in nya enheter som skulle ha varit med i Ghost som tex Terran Grizzly (fighter-bomber-transport).

Hoppas att Wrattarna blir kvar , men de får gärna vara lite bättre


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Medlem

De kommer säkert balansera spelet, det finns inget blizzard spel som inte är perfekt balanserat...och protoss enskilda enheter har alltid varit starkast...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

En lustig detalj är att Protoss nya flygenhet Phoenix (som man såg på den officiela ingame videon) är att Wrattarna i hette just Phoenix i de första pre-alpha versionerna av SC1 innan de fick för sig att ge en Protoss hjälte det namnet.


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Inaktiv

På en engelsk sida står det att vissa enheter kan attackera både land och luft samtidigt och land och luft attack har egen cooldown time. Och Collosus räknas som både land och luft enhet pga sin storlek så den blir extra utsatt. Sen stod det att Command Centers can transportera SCVs.


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Medlem

Blizzard har aldrig svikit oss!

Iaf inte mig

Avstängd

Tänk på att de inte är klara med spelet än. Protoss ser förstås mycket bättre ut just nu, men jag kan lova att det beror på att de började med Protoss.

1
Skriv svar