Medlem
Starcraft 2

Det är officiellt Starcraft 2 kommer! Fy fan så nice, tack Blizzard. http://www.youtube.com/watch?v=aUXoekeDIW8

Medlem

Wohoooo! Äntligen! Fast release är väl först om 3-4 år : /

Medlem

Tror på en snabbare release faktiskt, tror på 2008. Massa screens: http://au.media.pc.ign.com/media/850/850126/img_4560184.html

Medlem

fy fan vad gutt ..äntligen får världens bästa RTS en uppföljare MUMS


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

nj
Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Undrar hur snabbt det där försvinner så fort någon ser att det ligger ute iom det inte finns någon info alls på www.blizzard.com

Medlem

en gameplay film .. ser sweeeet ut MUMS

http://www.youtube.com/watch?v=iJB-Z54R61s


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Tycker alvarligt talat att det inte ser så fantastiskt ut :\. grafiken är "ok", det är ganska liknande enheter och spelstil förutom de nya protoss enheterna som BÅDA är rippade från supreme commander. Men men, det är ju själva spelkänslan och balansen som man vill ha i starre, så man får väll se

Medlem
Skrivet av Muminboll:

Tycker alvarligt talat att det inte ser så fantastiskt ut :\. grafiken är "ok", det är ganska liknande enheter och spelstil förutom de nya protoss enheterna som BÅDA är rippade från supreme commander. Men men, det är ju själva spelkänslan och balansen som man vill ha i starre, så man får väll se

Vad snackar du om? Rippade från Supreme Commander? Starcraft 2 har varit under utveckling sedan 2003, vad jag vet kom supreme commander 2007 så hur skulle dom kunna vara rippade? Tro inte att dom utvecklat dom de senaste månaderna lol. RTS har alltid lånat av varandra, liksom WoW lånat från andra MMO:s - så är det med PC-spel. Men kom inte säg att Blizzard har rippat några units.

Medlem

såklart dom kan har slängt ett öga på supreme commander även om dom började utveckla 2003, dom färdigställde nog lite enhetsdesign nyligen för att ha nåt att visa upp i korea. och supreme commander videos har funnits ute på nätet SJUKT länge, man har vetat om deras super units i flera år faktiskt. Men min poäng är inte att dom är onda för att dom rippar, utan mer att jag inte finner videon spektakulär alls. deras nukes är som små kinapuffar jämfört med supreme commanders till exempel, videon gav mej ingenting. Men som sagt, kommer det nog vara ett skönt spel även om det inte var så "häftigt" att visa upp.

Medlem

Det är väl ganska givet att man tar inspiration av andras verk i liknande genre när man skall skapa något eget. Dom har ju troligen sett samma filmer och spel som vi redan gjort och det måste vara svårt att komma på helt egna saker hela tiden.
Starcraft känns mer som en härdsmälta av allt som är scifi. Det finns massor av referenser till filmer och spel i första spelet och trailern för sc2 motsäger inte direkt något av det.

Som utgångsläge har vi 3 raser som redan i grunden är väldigt lika warhammer 40k upplägget. Möjlig koppling är då att terrans är space mariens, zerg är tyranids och protoss är eldar. Men samtidigt är ju inte varje del för sig unikt för warhammer. Zerg skulle lika gärna kunna liknas med aliens från alien filmerna eller starship troopers.

Jag kan dra vilka referenser jag såg i trailern även om det inte alls behöver vara en referens.

Protoss immortals, liknar droidekas (dom rullande robotarna i starwars episode 1) genom att dom har runda sköldar som skyddar dom och att dom gick på små tripod liknande ben.

Terran reepers liknar dark reapers från warhammer 40k genom sina jetpacks och att dom kan hoppa runt på slagfältet och ignorera terräng.

Protoss colossos, kändes som en war of the worlds referens. Stor tripodliknande sak med laserkanoner.

Zerg masken kändes som en referens till Dunes stora sandmaskar.

Protoss superior fighter overload funktion sköt missiler i ett mönster som jag i alla fall kopplar till anime serier med mechs som tex macross/robotech.

Protoss mothership hade givetvis liknelser med independence day med sin laser och genom att bara vara mothership.
Men även timebomb funktionen som stoppar missiler kändes som en referens till tex matrix och blackhole bomb fungerade precis på samma sätt som i farscape.

Man kan dra referenser till egentligen hur mycket man vill och det kan bli ganska långsökt. Troligast är nog att dom inspirerats av flera saker från scifi världen och gjort något eget av det genom att mixa och blanda från olika ställen.
Ju fler scifi inslag som går igen i flera filmer eller spel desto mer accepterat blir det och bidrar till någon slags trovärdighet att så kommer det se ut i framtiden även fast allt är påhittat.

Jag tror sc2 kommer bli bra. Förväntar mig inte någon utveckling av genren dock, utan tror mer att det blir som c&c3 någon slags retro upplevelse i nya kläder.

Medlem

Sidnot, det du säger om WH40k handlade om att Blizzard ville göra ett WH40k spel, men fick inte och gjorde sitt eget race. Det är iaf vad jag hört.


signatur

Videomupp

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem

Skulle mer kunna säga att protoss enheten som liknar från Supreme Commander är taget from War of the Worlds filmen.

Folk kommer ha MYCKET stora förväntningar om det här spelet, det har jag själv men ska försöka stanna kvar på marken.

Tror spelet sättet kommer va detsamma med kanske någon ny del i helhet.

För mig är det att få uppleva SC världen igen på en 3d motor.

Något jag är iaf 100% säker på är att historien kommer knäcka rätt ordentligt.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Det är väl ganska givet att man tar inspiration av andras verk i liknande genre när man skall skapa något eget. Dom har ju troligen sett samma filmer och spel som vi redan gjort och det måste vara svårt att komma på helt egna saker hela tiden.
Starcraft känns mer som en härdsmälta av allt som är scifi. Det finns massor av referenser till filmer och spel i första spelet och trailern för sc2 motsäger inte direkt något av det.

Som utgångsläge har vi 3 raser som redan i grunden är väldigt lika warhammer 40k upplägget. Möjlig koppling är då att terrans är space mariens, zerg är tyranids och protoss är eldar. Men samtidigt är ju inte varje del för sig unikt för warhammer. Zerg skulle lika gärna kunna liknas med aliens från alien filmerna eller starship troopers.

Jag kan dra vilka referenser jag såg i trailern även om det inte alls behöver vara en referens.

Protoss immortals, liknar droidekas (dom rullande robotarna i starwars episode 1) genom att dom har runda sköldar som skyddar dom och att dom gick på små tripod liknande ben.

Terran reepers liknar dark reapers från warhammer 40k genom sina jetpacks och att dom kan hoppa runt på slagfältet och ignorera terräng.

Protoss colossos, kändes som en war of the worlds referens. Stor tripodliknande sak med laserkanoner.

Zerg masken kändes som en referens till Dunes stora sandmaskar.

Protoss superior fighter overload funktion sköt missiler i ett mönster som jag i alla fall kopplar till anime serier med mechs som tex macross/robotech.

Protoss mothership hade givetvis liknelser med independence day med sin laser och genom att bara vara mothership.
Men även timebomb funktionen som stoppar missiler kändes som en referens till tex matrix och blackhole bomb fungerade precis på samma sätt som i farscape.

Man kan dra referenser till egentligen hur mycket man vill och det kan bli ganska långsökt. Troligast är nog att dom inspirerats av flera saker från scifi världen och gjort något eget av det genom att mixa och blanda från olika ställen.
Ju fler scifi inslag som går igen i flera filmer eller spel desto mer accepterat blir det och bidrar till någon slags trovärdighet att så kommer det se ut i framtiden även fast allt är påhittat.

Jag tror sc2 kommer bli bra. Förväntar mig inte någon utveckling av genren dock, utan tror mer att det blir som c&c3 någon slags retro upplevelse i nya kläder.

Sedan kan man även kontra dina "anklagelser" T.ex att Zerg egentligen inte en ras, utan den består av flera olika och därav inte den "klassiska alien" även om dem har ett sådant utseende

Men som du säger, man kan dra hur många långsökta referenser man vill, men det är nästan omöjligt att hitta på något nytt nu förtiden

Sedan personen som sa att Nuke's i SC ser pluttiga ut jämnförelse med SupCom det är sant, fast ha i beräkning vi snackar om helt olika skalor också

En protoss är t.ex 3M lång, man vet att marines inte är lika stora som människor osv

Medlem
Skrivet av Muminboll:

Tycker alvarligt talat att det inte ser så fantastiskt ut :\. grafiken är "ok", det är ganska liknande enheter och spelstil förutom de nya protoss enheterna som BÅDA är rippade från supreme commander. Men men, det är ju själva spelkänslan och balansen som man vill ha i starre, så man får väll se

tycker protoss tripod ser väldigt lik ut som Scrin Tripod som finns i C&C3

Medlem

orginalitet har aldrig varit blizzards starka sida. Det är ett företag som kopierar och förbättrar andras idéer, och det är dom väldigt bra på.

1
Skriv svar