Starcraft build order

Inaktiv
Starcraft build order

Har fått inspiration att leka lita med Starcraft igen (dock endast mot datorn) och tänkte återuppliva gamla minnen som att Valkyrie rusha på tex Dire Straits (eller vad kartan hette) men har glömt bort build ordern. Någon som minns? Alternativt Wraith rusha (dock inte lika bra om jag minns rätt, kan dock funka i gamla SC läge).


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Inaktiv

I väntan på svar så improviserade jag ihop en Valk rush mot Zerg datorn. Taktiken gick hem, fick total luft dominas så jag kunde expa och bygga Battlecrusiers som slaktade honom. Upptäckte att Blizzard ändrat i någon patch så Battlecruiser krävde 6 istället för 8 i mat vilket underlättade. Sen var Valksen ännu bättre än i orignal Brood War. De tog bort all luft hot så Battlecrusiers fick opera ostört. Datorn byggde aldrig några förbindelser mellan öarna så jag mött aldrig någrar svärmar av Hydralisks.

Sen improviserade jag ihop en Wratt rush mot Protoss datorn i vanliga SC läge. Den blev egentligen ingen succe - fick aldrig luften. Men min insistering på Wrattar fick datorn att bygga massor av Photon Cannons och Observers så jag expade och byggde Battlecrusiers som slaktade honom. Datorn inisterade på Scouts och Dragoons och byggde aldrig Reavers och Carriers. Ibland försökte han droppa med Zealots och Dragoons (inge Reavers här inte) med då hade jag hunnit fått tanks. Tror knappast att taktikten hade funkat mot en mänsklig motståndare.


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Inaktiv

Vill du ta en match på battle.net så skicka ett mess, har inte lirat på snart ett år men börjar bli lite sugen

1
Skriv svar