Warcraft III hjälp

Medlem
Warcraft III hjälp

Hej!

När en kompis och jag spelar WC III mot varann över nätet så slutar det ibland med att vi båda blir av med allt manskap vi har och kan inte köpa ngt nytt då allt guld är slut. Varför avslutas inte sessionen då? Ingen av oss kan ju göra någoting. Vi måste alltid trycka på end game liksom. Är det meningen att man ska göra det?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Snälla! Kan nån hjälpa mig detta har hänt 3 ggr. nu. Vad ska man göra?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Om du menar att ni kör en vanlig melee, 1v1, och att ni i slutändan gjort av med allt guld och alla era soldater finns det ett par alternativ till vad felet är.

1. Ingen av er spelar på rätt sätt. T.ex båda bygger massor av torn och forskar fram allt, men ingen anfaller riktigt.

2. Ni är precis lika bra, vilket betyder att ni tar ut varandra.

Lösningen är simpel. Ni spelar ett par matcher slumpmässigt mot andra personer och ser hur de spelar. Hitta en taktik som passar just din spelstil och lär dig att utnyttja din motståndares svaga sidor.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Jo jag förstår men jag tycker ändå det är konstigt att det inte blir en draw eller ngt när alla gubbarna är döda och ingen av oss kan köpa nya. Hur ska man avgöra vem som vann liksom?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Se till att inte få slut guld. Det finns ju en massa guldgruvor på mapen.

Jag har aldrig någonsin fått slut guld och jag har spelat 100-tals games.

Inaktiv

Expand, om expand och vanliga minan är slut får du kanske sälja byggnader som ud, gå iväg med din main till en mina som ne osv. Detta är något som man lär sig när man blir bättre! Gl hf

1
Skriv svar