Inaktiv
starcraft 2

är det någon som har hört något nytt om SC 2

Inaktiv

http://fragbite.se/?newsID=11972

enligt inspelningen ska StarCraft 2 presenteras i slutet av februari eller början av mars.

Inaktiv

hoppas det är sant.... SC 2 kommer bli så jävla grymt....... tror ni att de kommer läga till så att man kan ha HEROS nu också eller?

Inaktiv

sant at Sc 2 borde bli riktigt nice men heroes det vette fan ;P lite för mycket Wc3 av det hela, hehe får se om det är sant och hoppas

Inaktiv

SC2 redan? lite väl tidigt kanske lr? jag har precis börjat lira SC igen... så jäkla nice


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

ja det vore ju på tiden, läste att blizz ska presentera sina nya spel i slutet på jan eller i feb nångång. glömt vart jag läste det dock xD

Inaktiv

Jag hoppas verkligen att det inte blir 3D som i WC3, för det är så jäkla fult! Man kommer att tappa så mycket utav farten, makron, mikron i Starcraft då.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Ohright, så här ser mitt perspektiv ut på SC2:
När Blizzard grundades så var det only Strategy games.
WC1, WC2. Sen så gick dom ihop med ett rollspel företag som blev Blizzard North och Diablo kom igång.
Sen kom Starcraft som höll på läggas ner innan det hann ens att påbörjas. Men slutade med att bli en av tidernas största och bästa strategispel för PC.

Nu har ju Blizzard dränkt in sig i WoW dom senaste åren så det skriker om det. Deras senaste Strategi spel droppades för 5år sen nu, Warcraft 3.
Nu, logiskt sett.. Ska dom göra nu WC4 när det är så poppis? Kanske det, dom har ju en film på G och allt, handlar ju att hålla igång populäriteten, men jag tror Wow kommer hålla i sig rätt bra tills filmen dyker upp.

Om det skulle komma ett WC4 skulle va en stor besvikelse för hela Starcraft Universum. det var nästan tio år sen Starcraft droppades, och jag tror STENHÅRT på att dom jobba tillsammans med Ghost projektet, design, ljud och story mässigt som dom gjorde mellan WoW och WC3.

SC2 kommer komma, när, vet ej men det är nog det strategi projektet som Blizzard leker med, att göra ett bra spel hos blizzard tar ju oftast 5år statistiskt sett och direkt börja med WC4 efter TFT låter inte som sunt förnuft.
Sen tror jag inte heller att dom har skrotat hela sin strategi avdelning.

Starcraft 2 är härnäst, spelar ingen roll vad andra säger, jag vet det och blir det ändå WC4 så kommer jag nog ta till repet.

Medlem

Dem har iofs sagt att dem arbetar på en icke Warcraft titel. Så antingen är det Dibbe 3, SC2 eller en ny titel.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av oLjud:

Jag hoppas verkligen att det inte blir 3D som i WC3, för det är så jäkla fult! Man kommer att tappa så mycket utav farten, makron, mikron i Starcraft då.

Kan inte hålla med dig mera. Men vi vet att det kommer bli i 3d! kommer tappa spelkänslan totalt, Men man får la vänja sig som med wc3!

Inaktiv

Måste nog säga att starcraft 2 kommer att blir Blizzards första flopp. Jag menar: Vad kan de förbättra? Och hur kan de överträffa starcraft 1/-brood war. Många eldsjälar bakom de första projekt(en) har gått över till andra spelstudios eller startat nytt. Då främst Flagship studios.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Inaktiv

kanske inte floppa, det är ju Blizzard


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

buhu buhu, inge grafik, jag vill ha ett svart dosfönster med text.

Medlem

Star Craft 2 kommer säker bli för senat som alla andra spel

Inaktiv

Hoppas då på att dom återupptar Starcraft: Ghost.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Dem har iofs sagt att dem arbetar på en icke Warcraft titel. Så antingen är det Dibbe 3, SC2 eller en ny titel.

Åh, vad hade man inte gett för diablo3 liksom....

Starcraft är perfect, låt det vara.. ge oss ett nytt hack'n'slash istället

Inaktiv

Enda som behövs ändras på Star är att man borde kunna ändra upplösning...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av oLjud:

Enda som behövs ändras på Star är att man borde kunna ändra upplösning...

jo, men det är en sak till: de där jävla scv:arna ska inte kunna bygga in sig själva! :evil:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Avstängd

Jag har hört att det blir Diablo 3, men JAG VILL HA STARCRAFT 2!! StarCraft är bättre än wc3 i handlingen (wc3 är ju nyare, så spelmässigt är förstås wc3 bättre).
Warcraft 4 ligger nog långt in i framtiden. Wc3 fungerar ju fortfarande väldigt bra. Dessutom så har de ju WoW, och jag tror inte det skulle bli så superpopulärt med ett wc4 nu.

Inaktiv

Jag önskar faktiskt att dom inte gör en SC2:a för dom skulle ju antagligen göra den i 3D och det skulle absolut inte passa med SC,
Hela känslan skulle liksom försvinna...

Inaktiv

Jag laddade ner musiken till StarCraft häromdagen, och lyssnade igenom den. Jag ryser fortfarande när jag hör Terran-musiken. Då kommer jag genast ihåg hur många timmar jag lagt ner på det spelet.

Jag var aldrig nån pro online-spelare, men jag lirade det i LAN med mina kusiner till förbannelse.

Jag har alltid hoppats och längtat efter ett StarCraft 2, men först nu börjar jag inse att det är omöjligt att göra ett bättre spel än ettan. Det skulle iallafall vara enormt svårt.

Blizzard är väl dom som skulle kunna klara det, men jag har ingen aning om hur många av dom som skapade StarCraft fortfarande är med i teamet.

Avstängd
Skrivet av Användarnamn:

Måste nog säga att starcraft 2 kommer att blir Blizzards första flopp. Jag menar: Vad kan de förbättra? Och hur kan de överträffa starcraft 1/-brood war. Många eldsjälar bakom de första projekt(en) har gått över till andra spelstudios eller startat nytt. Då främst Flagship studios.

Det viktiga för mig med StarCraft 2 är inte en massa förbättringar (även om det förstås är bra) och förbättrad grafik - utan en fortsättning på handlingen. Brood War slutade inte dåligt. Det är perfekt upplagt för en eventuell uppföljare.
Enda sedan jag varvade SC första gången har jag längtat efter en fortsättning.

Att Blizzard släppte WoW är både bra och dåligt. Det bra är att främjade MMO-genren något extremt, samt att det drar in en hel del pengar till Blizzar.
Men, riskerna för att det får stora konsekvenser på de andra spelserierna är stora.

Att släppa ett WC4 i dagens läge vore väldigt dumt. Det skulle förstås vara kul att få en fortsättning på det hela, även om det fortsätter en del i WoW.
The Frozen Thrones handling var dock inte särkilt bra, måste jag säga.

Att släppa Diablo 3 skulle kunna vara bra då Diablo 2 inte blev lite populärt, men riskerna att de tappar känslan från 2:an är stora.

Det bästa de kan göra är att släppa ett StarCraft 2, imo.

Medlem

Håller med ang att dem borde släppa SC2. Dem har sagt att dem ska lämna WC världen för deras nya titel, så det bådar gått. Sen så tror jag att dem inte skulle vinna så himla mycket på att göra D2, eftersom publiken som spelar WoW och D2 är ganska lika. Så dem skulle antagligen bara stjäla spelare från sig själva, dem skulle nog vinna mest ekonomiskt med SC2. Fast en ny titel skulle inte skada ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av WildThing:

Dem har iofs sagt att dem arbetar på en icke Warcraft titel. Så antingen är det Dibbe 3, SC2 eller en ny titel.

Åh, vad hade man inte gett för diablo3 liksom....

Starcraft är perfect, låt det vara.. ge oss ett nytt hack'n'slash istället

Verkar som att det är Diablo III som är på gång...de har ju sökt folk med rpg kunskaper...jag hade hellre sett ett nytt SC, det finns så många rpg redan, skulle vara kul med ett nygammalt bra rts!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Nästa spel blir antingen Diablo III eller Starcraft 2. Warcraft 4 ligger långt in i framtiden. Efter sista expansionen till WoW skulle jag tro.

Personligen hoppas jag starkt på ett Diablo III men ett Starcraft 2 hade inte varit dumt.

Medlem

Jag ser hellre ett Starcraft 2 än ett Diablo III. Jag hade en hel del sköna stunder med D2, men Starcraft var skönt rakt igenom.

Avstängd

Diablo 2 var riktigt bra, men det hade ingen handling, (eller jo, men det märktes knappt), så det är inget sånt att se fram emot heller. StarCraft 2... ojojoj vad jag längtar. Jag kollade lite på engelska wikipedia och läste lite om SC-universat och påminde mig om det sista missionet i SC, det där som man kan låsa upp, ni vet. Då kör man ju som Zeratul och träffar Samir Duran och allt... oj!

Medlem

Du menar som med WCIII?
relic lyckades med dawn of war, så gör blizzard något liknande, grafiskt alltså, så kan det nog gå vägen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Någon som vet om det här klippet är äkta

[http://video.google.com/videoplay?docid=-3980165796053569246]

Såg inte mycket ut för världen när jag kollade online men när jag tankade hem filmen och spelaren manuellt och inte hade full screen så såg det ok ut.


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Avstängd

Det är knappast äkta, det där ser mer ut som en custom map till wc3.

123
Skriv svar