Skildnad på vem man säljer till?

Medlem
Skildnad på vem man säljer till?

Halloj gubbs. Nygammal medlem här, men har inte kunnat logga in på min gamla användare, så jag gjorde en ny med mitt nya nick också

Snabb fråga också.. Om jag vill sälja en item, t.ex Steel Warhammer, får jag då mera betalt på t.ex Slash 'N Smash än hos Three Brothers Trade Goods?
Med andra ord, påverkar affärens "typ" priset?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nej, inte affären, utan personen man pratar med, vissa merchants har myket hög mercantile, vilket gör att deras items kostar mer och de köper dina för mindre, eller om de har låg mercantile, tvärt om.

Slash 'N Smash ägs av en orc, hans hjärna är lika avancerad som en pingisboll, alltså får man bra priser av honom, three brothers ägare (plural) är smartare om än inte riktigt intelligenta, de får man sämre priser av.

Din egen merchantile påverkar såklart också priset.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jaha, tackar för bra svar. Fin kommentar där också om orcen Synd då att mercantile skillen levlar så extremt sakta


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Mjo


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Om jag minns rätt så baseras din mercicantile level på antalet transaktioner du gjort och såklart om det är en major skill, vilket gör det lättare att levla upp, eller inte.

Så det lättaste sättet att bli bättre är väl att samla massor med växter, vilket man kan hitta lite varstans och som är gratis, och sen sälja dom en och en.

Medlem

Såvitt jag märkt handlar det även om hur stora summor det handlar om, dvs sälj dyrare items och få skills snabbare. De flesta social skills tar lång tid att levla eftersom att till skillnad från weaponskills och armor/sneak etc så kan du inte använda det hur mycket du vill.

Som warrior kan man levla som en dåre, då en normal strid innefattar användadet av blade, block, heavy armor, athletics och acrobatics ofta, kör man alla de som major studsar man uppåt

Oj lite OT kanske, men som sagt, tror inte riktigt att det Thopet sa stämmer, priser borde spela roll också.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Men ändå bra tips. En mage levlar också ganska fort då skills som Conjuration Alteration och Mysticism ökar riktigt fort.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Stämmer bra det Bara att stå och kasta magier, sen då manan är slut tar man rest 1 timme sen bara att pumpa igen.

Lite synd att en spell en polare till mig byggde i morrowind inte fungerar i oblivion, den var konstruerad att ge mer mana än den kostade, så när man hade lågt i en strid så körde man den och manan ökade


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Oj lite OT kanske, men som sagt, tror inte riktigt att det Thopet sa stämmer, priser borde spela roll också.

Jag kollade upp hur det var på uesp.net nyss och enligt dom så stämmer det jag skrev.

"You gain 0.4 experience points per sales transaction, regardless of the number of items being sold, the value of the items, or the setting of the haggle slider. You do not gain any experience for buying items, except for spells (for which you gain 0.4 experience points per spell bought)."

Medlem

Okej, jag hade fel då


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Bra för mig då som köper alla spells ja kan få fingrarna på


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kostar muchos med pengar, när jag körde min hemmasnickrade assassin knyckte jag.... tja allt jag behövde antar jag


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

jag brukar åka runt till alla villages jag hittat och plockar allt dom odlar typ vart tredje dag sen åker jag hem till frostcraig spire och leker med mitt kemi set och gör en massa massa potions. på det sättet ökas din alchemy sjukt snabbt (nu har jag 85 i alchemy) och sen sticker jag till en affär och säljer alla potions jag skapat och då ökar min mercantile lika snabbt och kommer ut och är 20.000 guld rikare

Medlem

Låter som en bra ide Borde kanske köpa lite mer officiella moddar.... har bara vile lair, horse armor, piratskeppet och.... hmmmm mehrunes razor ^^

Ska köpa knights of the nine snart, får man ju samtliga, enklast så.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar