Sista TG uppdraget?!

Medlem
Sista TG uppdraget?!

Hej!

Nu har jag fastnat på det sista(?) Thieves Guild uppdraget då man ska hämta "Elder Scroll" till Gray Fox. Jag har skjutit pilen på statyn och öppnat det och allt, gått ner där och hamnat bland alla soldater som jagar mig i en byggnad där man går i cirklar hela tiden, Elder Scroll bibloteket tror jag.. Iallafall, jag har "pratat" (klickade på A, inte prata rättare sagt) med en blind munk som satt vid en grind, och han attackerade mig. Fick en ny quest som det stod att jag skulle hitta en annan väg ut, då gick jag tillbaka och följde den nya riktningen på kompassen. Sen hamnade jag i ett rum där man skulle hoppa ner i en "spis". Jag hade fått några speciella skor av Gray Fox som skulle tåla fallet, och det gjorde dom. Men sen då? Vart ska jag nu? Nu är jag lost. Jag har följt den röda/gröna pilen på kompassen, men den leder mig bara till Gray Fox som sitter i ett hus i IC. Snälla, någon som gjort uppdraget och har någon aning om vad jag gör för fel?

Tack på förhand!
MvH/ WaltX


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

1. Du ska smyga förbi vakten och dra i spaken så dörren öppnas.
2. Sätt dig i rummet på stolen så kommer en vakt ned med skrollen till dig för dom tror du är en annan.
3. Hoppas du gjort ett tidigare save.

Medlem

Jo det har jag, men problemet är att det är en massa vakter + blinda munkar som jagar mig då. Sen har jag också ont om liv, inga heal heller. Jag kan ju inte sätta mig och bli huggen i ryggen heller? Men sitter spaken vid den blinda munken som sitter med ansiktet mot ett galler?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Grejen är att du ska smyga så att du inte gör mer oljud än en "blind monk", annars blir de misstänksamma och anfaller. Sätt dig bara ner, ta scrollen och smyyyyyg upp mot utgången.

När det gäller vakterna så funkar skuggorna mycket bra att gömma sig i.

Medlem

Det går ju inte att smyga satt ingen märker det! Jag har loadat från en save precis innan jag ska ner i den hemliga porten som jag öppnat med en speciell pil. Men när jag kommer in till den stora sovsalen så blir jag attackerad på en gång av en massa soldater som låg och sov.. Fattar det inte?!

Tack på förhand!
MvH/ WaltX


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

1. Kör du light eller heavy armor? (Testat smyga barfota?)
2. Vad är din sneak skill?
3. Ingen torch eller spell som gjör så det blir ljus?

Körde med min knight på det uppdraget gick då prima men då hade jag ju tränat upp min sneak skill till typ 50-75 minns inte riktigt och körde light armor när jag inte skulle slåss.

Medlem

Man sneakar bättre med armor man har hög skill i.

Sen så har bravo sagt allt du behöver veta.

Är väl inge kul att spela om man bara får veta exakt hur man skall göra hela tiden. Något måste man väl komma på själv om ett spel skall kännas kul? Få en bra gubbe på andras bekostnad känns ju inte direkt som att man kan ha någon stolthet över.

Du får väl använda dig av invisibility, stå still i sneakmode, släng invisibility, spring till den hålle på att ta slut, stå still i sneakmode, släng invisibility, spring O.s.v....

Medlem
Skrivet av SidPao:

Man sneakar bättre med armor man har hög skill i.

Sen så har bravo sagt allt du behöver veta.

Är väl inge kul att spela om man bara får veta exakt hur man skall göra hela tiden. Något måste man väl komma på själv om ett spel skall kännas kul? Få en bra gubbe på andras bekostnad känns ju inte direkt som att man kan ha någon stolthet över.

Du får väl använda dig av invisibility, stå still i sneakmode, släng invisibility, spring till den hålle på att ta slut, stå still i sneakmode, släng invisibility, spring O.s.v....

Inte alls kul när man har fastnat i ett spel, får bara damp och slänger kontrollen i väggen. Tack!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag fastnade också på detta uppdrag i och med att vakterna började jaga mig. Det tråkiga är att det där uppdraget kan man misslyckas med och sen kan man helt enkelt inte klara av TG questlinen. Det slutade (tyvärr, kändes hemskt men det var helt kört annars) med att jag fuskade mig förbi det uppdraget

/ LordDaimos

1
Skriv svar