2: a Oblivion Gaten

Medlem
2: a Oblivion Gaten

TJENA!

Jag har kommit till den andra Oblivion Gaten

( när man får första Dark Brotherhood uppdraget vid ett INN lite norr om bravil)

Som jag har förstårt det så ska man stänga alla Obilivion Portar, så fort det kommer upp en ny ? I Alla fall så gå det inte komma till sjävla huvud tornet bara till två små torn där man inte kan göra något Man kan bara gå runt ett varv runt huvudtornet för det är liksom uppe på ett berg så det går inte komma upp där :S Hur ska jg göra för att komma till tornet? Eller ska jag strunta i den gaten ?

Tacksam för svar!:)

Medlem

vet inte vilken gate det är, har inte spelat så länge. men det finns inte någon direkt ordning på dem vad jag vet, måste ju finnas miljoner. man hittar en vart man än går. har varit i en där man gick över en liten bro från ett torn till ett annat, kanske är det så i "din" gate?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

du ska till det högsta tornet.....via de lägre.

gå till ett torn som har en bro till det högsta och hitta en trappa.

det är ingen vidare bra förklaring,men hoppas det hjälper lite i allafall

Medlem

Måste inte vara en bro mellan ett litet och ett stort torn, jag har gått in i flera "stora" torn vid marknivå och sedan gått högst upp inuti tornet...

Ditt torn låg på ett berg? Då kanske det finns någon grotta vid bergskanten som man skall gå in i för att ta sig upp på berget? Eller via en bro... asch jag vet inte...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

aa tack för svar iaf!:D

Medlem

Jag gick också in i en gate där det på marknivå fanns 2 olika mindre torn, utan broar från sig, som låg ute på uddar.

Det stora tornet låg långt upp på ett berg, och det fanns en grotta, men den ledde inte upp dit konstigt nog.

Jag var iallafall tvungen att klättra upp för hela berget, och det var inte lätt. Jag var väldigt stolt och tyckte det var bland de roligaste oblivion-gates som jag spelat.

Medlem

Det låter som den oblivionvärlden där man måste besöka båda de mindre tornen för att det ska fällas ut en bro till det största där sigillstenen är. Jag kommer inte riktigt ihåg hur man fäller ut bron men man måste i alla fall göra något i toppen av de båda mindre tornen, antagligen drar man i någon spak eller något sånt.

Jag vet att jag hade rejäla problem med att komma på vad man skulle göra.

Medlem

Därför tyckte jag verkligen om att jag klättrade upp för berget.

Var ganska säker på att det skulle finnas något förberett man "måste"göra för att ta sig upp och kände därför att min; "äh, fan vi kör cliffhanger-style" var så otroligt kul när den funkade, vilket även gav spelet den där "det finns flera sätt att klara uppdrag på-känslan". Good times!

Inaktiv

hehe jag gjorde samma sak som dig sidpao
blev så rackarns trött på att jag aldrig kom upp till tornet så jag började klättra
det var inte lätt och man fick använda alla sina knep från tidigare fps där man råkat fastna på ställen utvecklarna inte tänkt sig att man skulle hamna på hehe
roligt var det när jag kom upp iaf

Medlem

Fast om du kör main quest så

slutar det med att du stänger en giant gate som sedan stänger alla portar i hela spelet


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

1
Skriv svar