Lvl'a upp, tips?

Medlem
Lvl'a upp, tips?

Haj!

Har ni tips på hur man går upp i lvl på snabbaste sätt? Hur gör ni? Berätta!

MvH/ WaltX


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

går in i varenda dungeon jag stöter på och använder mina major skills så mkt som möjligt


signatur

Bengebolle

Medlem

Det ska ju tilläggas att det inte alltid är en bra sak att "levela" småbanditer i skogen springer runt med daedric armor och grejer :/


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Spelar Mage. Levlar upp strength, endurance och annat via betalt träning.

Medlem

Som Mage har jag alla 6 magier som major skills + alchemy så det är bara att slänga foffbollar och kalla fram mördarkaniner hela tiden så stiger man i lvl ganska snabbt.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

höj svårighets graden, då måste du "göra" mer för att döda monstren och då går du upp snabbare

Medlem
Skrivet av Vonyx:

höj svårighets graden, då måste du "göra" mer för att döda monstren och då går du upp snabbare

Går ej, spelar på 360'n


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Vonyx:

höj svårighets graden, då måste du "göra" mer för att döda monstren och då går du upp snabbare

Går ej, spelar på 360'n

Jorå, det går att göra på X0 också. Bara att gå in i menyn när du spelar.

Medlem

Träningen är begränsad till 5 gånger/level i Oblivion så man bör enbart ta major skills hos trainers om man vill levla snabbt, då har man direkt halva leveln avklarad, resten tas enklast av att helt enkelt göra kill-missions och sådant i caves då man rensar ner mycket monster och använder sina major skills mycket.

Som rogue/assassin går det långsammare då man mestadels smyger igenom grottor/hur och enbart plockar ner sina targets + de monster man måste. Krigare/Magiker av olika slag som drar genom samma grottor/hus som virvelvindar av död använder mycket fler major skills på samma gång (Om man lagt sina majors i magityperna/krigskonsterna man använder), då man använder skills såsom Athletics/Heavy Armor/Blades/Block etc på samma gång då man slåss (Samma sak med armor/magiskills etc såklart).


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Ställ upp dificulty slider på max och ge allt du har i den guild som är bäst för dina respektive skills Har fungerat bra för mig då strider oftast blir utdragna, och skills ökar flera steg per strid.

Edit, ajaj såg inte att det gällde 360'n.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar