Vill inte bli vampyr!

Medlem
Vill inte bli vampyr!

Jag har ett problem på oblivion!
Jag har gått upp igrad, men när jag ska sova så kommer det upp en ruta som står att jag har blivit biten av en vampyr när jag sov.
Jag vill inte vara vampyr så jag undrar hur jag ska göra för att inte bli det när jag sover!

Jag laddade om och har inte sovit så jag har inte fått texten om det!

Jag har testat att sova överallt men det blir så i alla fall. Skulle bli tacksam för hjälp!

Medlem

Du har alltså blivit biten redan så det finns inget att göra direkt. Det finns ett quest som fixar det, men jag kommer inte ihåg var det startar.
Alternativet är att ladda om tidigare, innan du blivit biten.

Medlem

Jag skrev att jag har laddat upp innan det, men jag kan ju inte sova nu för då får jag upp rutan, och därför kan jag inte gå upp i grad! =(

Någon som vet hur jag hindrar det eller vart det där uppdraget han skrev om börjar?

Medlem

Kör du på xbox eller pc? isånnafall finns det en mod till pc som gjör att vissa merchants säljer antidote mot vampyr sjukdomen isället för att gjöra den as långa questen.

Medlem

jag kör på pc, men jag förstår inte riktigt sånt där med moddar och grejer! Går det inte att unvika den där drömmen på nått sätt?

Medlem

Ja alternativen är då.
Gjör questen, tror det är vampyr snubben i skingrad som ger den men då måste man nog vara vampyr ett tag.

Skriva in fusket för att få flaskan direkt.

Eller som karma säger ladda ett tidigare save om du har nått.

Medlem
Skrivet av Bravo:

Ja alternativen är då.
Gjör questen, tror det är vampyr snubben i skingrad som ger den men då måste man nog vara vampyr ett tag.

Skriva in fusket för att få flaskan direkt.

Eller som karma säger ladda ett tidigare save om du har nått.

Vad är fusket för att få flaskan då? kan du det?

Medlem

Oblivion Cheat for Vampirism Cure Potion

How to use it
1) Press ~ on your keyboard to bring down the console.
2) To add the item to your inventory, type the following:
player.additem 0009812D #
Change "#" to the number of items you want. For example to add 100 of these items do:
player.additem 0009812D 100

Medlem

tackar bravo!

Medlem

Jag har skrivit in det där "tipset" du gav mig bravo, men jag kan inte använda excliret! det står "you cant ecuip this item" när man klickar på det! Hur ska jag göra?

Medlem

Tror man måste bli "full" vampyr där också innan man kan använda den.

konstigt nog så är inte min knight smittad men då har jag moddat sönder spelet också

Medlem

hehe, vet du hur man blir full vampyr då?

Medlem

Tror det var 3steg man gick igenom /Lesser / Avarage / Full, eller nått sånt är nog bara att sova men ju mer vampyr man blir så kan man inte vara i solen alls.

Medlem

nej jag har märkt det! stod och väntade på att en affär skulle stänga och när väntadet var klart så dog jag^^ hehe

Medlem

Löste sig vampyrismen för dig?

Medlem

hmm, jag har inte kört nåt idag! Men igår så började jag med uppdraget för att hitta excliret, nu måste jag hitta 5 tomma stora soul gems eller nåt sånt! någon som vet vart såna finns?

Medlem

Grand Soul Gems?

Tror det är det finns en merchant i imperial city som säljer dom annars är väll mages guild största nappet, om du nu inte är tjuv kanske arcane universitetet har några du kan låna.

Medlem

hmm, kom ihåg att jag snodde såna ifrån merchanttanten i imperial city, men dom har jag sålt för länge sen för att tjäna ihop pengar till ett thief guilds uppdrag! får väl gå till mage guild och fråga...

Medlem

Skulle bara säga att jag nu äntligen har klarat av questet! Så nu är jag inte längre vampyr (skönt).

En fråga till bara, kan jag bli vampyr igen om jag slåss mot dom?

Medlem

Nopp nu kan du slå en yxa i skallbenet på dom utan att vara rädd för att få nå baselusker av dom

Du är imun mot sjukdomen alltså.

Medlem

ok, det var ju bra^^ synd bara att jag inte använder yxor:P

Medlem
Skrivet av Bravo:

Nopp nu kan du slå en yxa i skallbenet på dom utan att vara rädd för att få nå baselusker av dom

Du är imun mot sjukdomen alltså.

det håller jag inte med om, jag fick den igen nästan direkt efter att jag tagit den där potionen. den gången var jag dock smart nog att ta någon "cure desease"-potion direkt så jag blev aldrig vampyr...

sen kan man ju alltid skriva in 000977E4 1 i konsolen för att få en ny potion, denna fungerar - till skillnad från den som nämnts tidigare i tråden.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Oblivion Wiki:

Curing Vampirism

It is possible to cure vampirism, but it is a long and rather tedious quest. Once cured, it is not normally possible to become a vampire again (except via console commands). When completing the vampire cure quest, Melisande says that her services will be available if needed in the future.

You still can contract "Porphyric Hemophilia" normally after that, but it behaves just like any normal disease then - drain fatigue 5 until cured, without any special effects from sleeping.

The official plugin Deepscorn Hollow has a Font of Renewal that can cure vampirism much more easily than going through the Vampire Cure quest. Just like with the standard vampire cure, you can not become a vampire again after using the Font to cure your vampirism.

If you want to become a vampire after taking the cure vampirism potion it is only possible using console commands. This technique only works once.

* Type coc testvampireinterior to be transported to the developer's vampirism testing area.
* There are two similar tombstones in the room. First click the one that says "Click me to become a vampire!" then click the second "full vampire" stone.
* Feed on the sleeping man and head out.
* Return to Tamriel. One way to return is to go out to the main testing hall and use the door labeled "Hawkhaven" to get outside; standard fast-travel is then possible.

Tycker då det är konstigt att jag inte blev vampyr igen efter tagit drycken.

Medlem

kanske beror på ens karaktär också, jag har varit i vampyrhålor två gånger hittils och jag fick skiten båda gångerna


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

jag har inte blivit vampyr någon mer gång! har slagits mot vampyrer 2 gånger sen jag blev frisk!

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Jag har ett problem på oblivion!
Jag har gått upp igrad, men när jag ska sova så kommer det upp en ruta som står att jag har blivit biten av en vampyr när jag sov.
Jag vill inte vara vampyr så jag undrar hur jag ska göra för att inte bli det när jag sover!

Jag laddade om och har inte sovit så jag har inte fått texten om det!

Jag har testat att sova överallt men det blir så i alla fall. Skulle bli tacksam för hjälp!

/ Om du inte har något emot att fuska lite för att bli av med sjukdomen så kan du ju gå in på Fuska.nu å kolla efter Potion Vampire något !

Medlem

waagaard: finns i min post lite längre upp på sidan


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av _jozo_:

Jag har ett problem på oblivion!
Jag har gått upp igrad, men när jag ska sova så kommer det upp en ruta som står att jag har blivit biten av en vampyr när jag sov.
Jag vill inte vara vampyr så jag undrar hur jag ska göra för att inte bli det när jag sover!

Jag laddade om och har inte sovit så jag har inte fått texten om det!

Jag har testat att sova överallt men det blir så i alla fall. Skulle bli tacksam för hjälp!

Jag hade samma problem ett tag men jag lyckades lösa problemet. Det enda du behöver göra är att gå till en kyrka och klicka lite på altaret. Denna ruta kommer aldrig mer komma upp:up:

Inaktiv

Var hittar jag "Vampyr snubben i Skingrad"?

Edit: Found him

Medlem

gå till kapellet i Burma och gå fram till altaret....klart!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

12
Skriv svar