Glide-drivrutin till UT - löst

Medlem
Glide-drivrutin till UT - löst

Hej ho,

Mitt problem är att jag kör med Voodoo3 just nu och jag har haft en någorlunda fungerade drivrutinsuppsättning för att lira UT. Enda problemet har varit att jag blivit kickad från vissa servrar eftersom drivrutinen inte varit godkänd, av nån anledning.
För nån vecka sen så slutade windows-drivrutinen att fungera, eller inte, allt blev bara extremt ljust i windows. Försökte på alla sätt avinstallera windows-drivrutinen och återställa utan att det ville fungera, i UT däremot såg det bra ut.
Den enda lösningen var att installera en Digitaly certified Voodoo3 drivis, vilket gör att windows ser normalt ut, men UT krashar med "UGlideRenderDevice" hänvisning.
Jag har då försökt hitta en glide driver till UT, men har inte funnit nåt fungerade.

Några tips, drivisar eller annat, allt är välkommet, annars är spelandet slut några månader framåt, vilket kanske bara är bra?


signatur

thank you, come again

Medlem

WTF huxflux. Köp ett graffe för 400 spänn eller tigg det av nån. Alla grafikkort klarar köra UT.
Installera om windows lär ju också fixa det.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

nah, ska köpa nån snart, funderar bara på om man ska satsa på en 8800 gtx eller gts, eller atis motsvarande som är på gång. I mars? Kanske ser en prissänkning.
Egentligen väntade jag på närmare våren då man kanske fick stöta på ut3 demot, men det är nog rätt långt fram ändå och orkar inte vänta.
Kanske formaterar nån dag här.


signatur

thank you, come again

Medlem
Medlem

yay, underbart, där fanns det drivisar som gick att ladda ner t om, och fann en från oktober 2006 som jag trodde skulle fungera perfekt. Och ja, spelet fungerar igen, men windows är överljust.
Skitskumt, fattar inte varför windows blev så här helt plötsligt och ändrar sig inte om man inte väljer en digitaly certified driver.
Det här, om inte annat, är som att välja mellan pest och kolera.


signatur

thank you, come again

Medlem

Har för mig att det fanns någon liten utility för att ställa in "gamma" för voodookorten. Där kunde man iaf ha olika gamma-inställningar för glide-spel och desktopen. Kanske någon sådan inställning som hamnat tokigt? Minns inte vad det hette tyvärr.

Medlem

tack, jag misstänkte det också.. började leta efter 3dfx tool till voodoo 3 igår, men den verkar inte existera. Har därefter försökt hitta något registerhack, borde ju inte vara såå svårt att ställa om brightness kan man tycka ..


signatur

thank you, come again

Medlem

woohoo löste det, fann 3dfx tools på någon spansk site, efter installation och omstart behövde jag bara klicka på fliken colors så gick ljusuppsättningen till det normala.

Tack alla för hjälpen


signatur

thank you, come again

Medlem

då e de inte bara jag som diggar voodoo korten de e kultgrafik på hög nivå

de här har de mesta om voodoo
http://www.voodoofiles.com/


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

då e de inte bara jag som diggar voodoo korten de e kultgrafik på hög nivå

de här har de mesta om voodoo
http://www.voodoofiles.com/

voodoofiles.com har blivit en spam-site. Det finns knappt något vettigt att ladda ner från sidan längre eftersom filerna inte existerar längre + folk kan tydligen själv lägga upp länkar till filer som det mesta är komerciella.

Den som rb länkade till är dock riktigt bra för att hitta det man behöver.


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar