Unreal Editor, 3.0 - Vad fan?

Inaktiv
Unreal Editor, 3.0 - Vad fan?

Är det någon som har lust att ge en liten snabblektion i UnrealEd? Jag är ju noobig, men tycker att det verkar skoj att bygga banor..

Medlem

Jag försökte mig på att göra egna maps till Unreal 2, men eftersom editorn var trasig och utvecklarna ramlade av pinnen gick det inge vidare. Men Leveldesign har en hel del guider, som iaf kommer ge dig lite kött på benen. Dessa hittar du här.

Sen finns ju alltid planetunreal. Kanske nån annan forumtomte kan bidra med lite kunskaper.

Lycka till iaf. ^^

Flakmonkey

Skapa ett konto på http://www.3dbuzz.com och gå sen till http://www.3dbuzz.com/vbforum/sv_dl_list.php?c=13 där har du en hel massa videolektioner

Medlem

oh, eller köpa UT2k4 boxen där det ingår en dvd skiva med filmer o/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag har köpt spelet, ingår det där? eller är det en speciell box?

Inaktiv

Nu har jag tittat på film och lärt mig massor. Har till och med lyckats bygga min egen map. Men, hur gör man för att spela den online med en polare, om man hostar spelet?

tack för all hjälp, unrealed gick ifrån helt obegripligt till litegrann småbegripligt på bara några timmar.

Inaktiv
Skrivet av stars:

hur gör man för att spela den online med en polare, om man hostar spelet?

Allt du behöver veta hittar du på [http://www.unrealadmin.org/]

Inaktiv

Din 1:map är den en cft-map model square kub utan cover kanske utan skybox som ctf-action den som alla nybörjare gör. ) Nybörjar felet nr 1 brukar vara att ljuset är dåligt då lägger man bara mer ljuskällor i banan- har sett upp skräckexempel-Istället för att utöka ljuset's omfång/styrka/natur eller texturernas känslighet för ljus. nr 2. är ingen botsupport,boten står nånstans eller campar flaggan.

Inaktiv

Nu har puckot äntligen fattat litegrann! Det var enkelt att hitta banan - man måste ju döpa den till CTF eller DM innan namnet, det tog en stund men sen trillade poletten ner. Jag är mitt uppe i banbyggandet och det är verkligen kul. Lär mig mer och mer. Tack för alla tips!

Snart kanske vi ses när vi spelar min bana..

Medlem

Välkommen till träsket.


signatur

Space for rent.

Inaktiv

Ja, ett träsk är det nog alltid.
Med risk för att min tjej lämnar mig när jag har spenderat all min lediga tid med detta sen i förrigår. Men fan vad kul det är

Inaktiv

Kul.. vet att göra bra ljus är pain, göra screenshots kan vara pain också första gången då man som nybörjare inte ska importera bilden i default filerna utan skapa en egen unik typ sdfsdf.utx annars blir det version mismatch nånstans

inK
Medlem

Jag höll på med UnrealED för ett bra tag sen men började sätta igång lite smått igen snart.
En sak jag hade problem med var att göra andra banor än DeathMatch.
Hur bär man sig åt för att skapa till exempel CTF-maps?
Räcker det med namnet?:|


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem

Jag tar tillbaka inlägget jag skrev förut.

Jag satte mig precis och knappade lite i UnrealED och fann det enklare än vad jag hande väntat mig.

Återkommer kanske med frågor vid senare tillfället. 8)


signatur

Every trophy counts...

Inaktiv

Det räcker inte att bara ändra namnet. Du måste även sätta ut två flaggor och se till att rätt lag spawnar på rätt ställe. Det är inte så svårt, det finns en bra film på 3dbuzz.com! Kolla in länken som Nosnos anger längre upp på denna tråd.

Flaggan är enkel, den hittar du om du trycker på knappen "Actor Class Browser" och hittar ner till "Navigation Point" "Jumpdest" "Jumpspot" "Gameobjective" "CTFbase" "xRealCTFbase". Där hittar du både den blåa och den röda flaggan.

Att spawna rätt lag på rätt ställe är inte heller alltför svårt. Skapa en "player start" och sen dubbelklicka på den. Klicka sen på playerstart och gå in och kolla på Teamnumber: 0 = rött lag och 1 = blått lag.

Lycka till!

Inaktiv

Lol, vi måste suttit uppe exakt samtidigt. När jag var hade postat mitt svar såg jag att du hade skrivit in igen. Jag låter det stå kvar ifall någon annan undrar.

Inaktiv

Lite fler frågor om UnrealEd..

Någon som vet om man kan konvertera mp3's till spelets format (utx eller något tror jag det heter)?

Hur skapar man en onslaughtbana? Jag har försökt fram och tillbaks, men varken fordon eller powernodes dyker upp på min map.

Medlem

ljudformatet är .ogg (google hjälper dig)

skapa ons: http://www.angelmapper.com/tutorials/onslaught.htm


signatur

Space for rent.

1
Skriv svar