Spela UT 2007 utan fordon ?

Inaktiv
Spela UT 2007 utan fordon ?

Finns det någon variant av UT där man spelar helt utan fordon ? Funderar på att investera i UT 2007 eftersom Q4 scenen helt verkar ha gett upp.

Flakmonkey

Jadå, du får de vanliga spelsätten DM, CTF, TDM och sen ett speciellt för 1on1... så det kommer inte vara några som helst problem

Inaktiv
Flakmonkey

nej då det kommer bli fint ^^ ett tips är dock att skaffa dig UT2004 (om du inte redan har det) och nöta in movementen, du kommer ha mycket nytta av det när UT2007 släpps ^^

Medlem

Skulle inte dodge osv försvinna i 2k7?

Medlem

Endast dodge-jump tror jag. Mapsen kommer dock bli mindre, mer cc

Flakmonkey

De kan ju inte ta bort dodgen heller, har funnits i Unreal-spelen sedan Unreal 1 ^^ Och som mulle säger så är det dodgejump som försvunner, alltså när du trycker "höger höger hopp" till exempel... allt annat finns kvar, doublejump, walldodge, dodge, etc

Medlem

spelat en del ut99 den senaste tiden och kommit fram till att jag saknar dodgejumpen jäkligt mycket.. känns som det skulle ge så mycker mer till spelet, iaf på deck16
Så hoppas starkt att fysiken känns på nåt vis mer utökad i ut2007 då.


signatur

thank you, come again

Flakmonkey

Jo det skulle ge större banor och mer hitscan-dominans

Medlem

mm kommer sakna dodgejumpen, tycker det suger att de tar bort den.

Putte[+30] UT2k7, kommer nog lixsom tidigare UT spel att handla om vanliga TDM, men att man bara ser en massa bilar osv... på alla bilder är bara för att "åå vad snyggt å ballt!!!!!! - Per 13år"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hehe, ok.. Bra! ^^

Medlem

Undra om dom ska tillåta en dodge-knapp? Trots att jag spelat UT 3-4 år så måste jag säga att det är fortfarande är svårt få bra flyt i rörelserna utan att svänga för mycket med musen. Jag skulle nog uppskatta det och tröskeln skulle sjunka en hel del för nybörjare utan att man skulle sänka höjden i spelet.
I warsow finns en dodge knapp och det är fint.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Nej, våga vägra "one-dodge".


signatur

Space for rent.

Medlem

Ah, att bemästra dodgen är ju det mysiga med ut. Att göra en walldodge och hamna bakom sin fi och lite lätt dela ut lite flaksplitter... Priceless.

Om man nu lyckas dvs :x

Medlem

Om de skulle införa en särskild "dodge-knapp" skulle jag garanterat lägga ner. Går dock inte riktigt att jämföra med Warsow, är ju helt annat rörelsemönster.
Warsow är f ö kul att lattja loss med ibland

Inaktiv

"dodge" ? Äsch inget man behöver om man har lite aim och en över-dryg quake attityd

Flakmonkey

jo faktiskt ^^ det känns faktiskt viktigare än strafejump i quake

förstå, om man bara sprang runt i UT, hade ju inte haft skuggan av en chans ^^

Medlem

Alltså grabbar, det känns ju egentligen lite futtigt att diskutera dodge. Det vi egentligen skulle säga är ju:

Hammerboost, Hammerboost!!

Kom igen nu ice, häng på:

Hammerboost, Hammerboost, Hammerboost!! \o/ \o/

Jaja, jag vet..."Spela UT2003 din fan!!"

Medlem

Telepunting då?


signatur

Space for rent.

Flakmonkey
Skrivet av Putte[+30:

"]"dodge" ? Äsch inget man behöver om man har lite aim och en över-dryg quake attityd

http://files.filefront.com//;6002375;;/

Bara att nöta

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jo det skulle ge större banor och mer hitscan-dominans

hitscan är överdominerande i ut.


signatur

thank you, come again

Medlem

Mr*Gibson <<----- Äger!

Putte[+30] - "dodge? kan man äta det?" =D


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Nosnos:

jo faktiskt ^^ det känns faktiskt viktigare än strafejump i quake

förstå, om man bara sprang runt i UT, hade ju inte haft skuggan av en chans ^^

Lita på hans ord, springer man bara runt i ut2k4 så har man inte en chans.

btw så saknar man hammerboosten lite faktiskt, men det funkar minst lika bra att shieldjumpa


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Putte, du är ut på tun is ser jag. Ta tag i repet så halar jag dig tillbaka till Q2-forumet

\o_.-------------------------------------------


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Låt grabben vidga vyerna.

(men när han väl är här släpper vi aldrig taget, muaahhahhahhahha)


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv
Skrivet av Mr*Gibson:

Alltså grabbar, det känns ju egentligen lite futtigt att diskutera dodge. Det vi egentligen skulle säga är ju:

Hammerboost, Hammerboost!!

Kom igen nu ice, häng på:

Hammerboost, Hammerboost, Hammerboost!! \o/ \o/

Jaja, jag vet..."Spela UT2003 din fan!!"

Hammerboost <3

fan vad man kunde ta sig runt helt sjukt och till minimal HP-förlust, när man väl lärt sig skiten riktigt bra.

UT3 såg riktigt skoj ut tills jag fick reda på att det inte vart någon dodgejump, jävla mupp-epic till att newbifiera movementen

Medlem

Jo, lite trist tycker jag väl personligen att det är.
Dock har jag viss förståelse varför Epic gör det; en ganska stor skara UT99-anhängare har ju dissat UT200* (kan ju hoppas att merparten gett det en ärlig chans iaf) och efterfrågat lite mer "Back to the roots". Dessutom av rent kommersiella skäl, också förståeligt, det är ju trots allt ingen välgörenhet de sysslar med.

Medlem

Hammerboost, Hammerboost, Hammerboost!! \o/ \o/

Diggar UT2003`s system som fase, och det höll alla småglin borta, ingen under 18 förutom brutto fanns väll? helt underbart.
får hoppas nu att de inte har gjort UT3 all för "noob" vänligt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Putte[+30:

"]Finns det någon variant av UT där man spelar helt utan fordon ? Funderar på att investera i UT 2007 eftersom Q4 scenen helt verkar ha gett upp.

Q4 verkar dött är ju sant, svårt å hitta public servrar å nu har de riktigt splittat den lilla skara lirare pga patcherna mycke klantigt tycker jag, nu sitter många å tjurar å ska spela 1.3 medans 1.4 finns osv...

De är bara å dyka in i quakenet kanalerna#[MsB], #ut2007.se (ganska död änn så länge) , #ut2004.se där finns de mesta UT tokar osv.
Vi lär ju sitta där ett gäng å vänta på ut2007 som barn på julafton

Lite synd ang dodge jumpen , men jag tror å hoppas att fysiken ger spelet en bra känsla iallafall.

Inaktiv

Första UT var ju grymt super grymt, sedan har det fallerat kraftigt, jag hoppas hårt på 07an..

12
Skriv svar