unreal tournament 2007

Inaktiv
unreal tournament 2007

hej jag är en ny fan till unreal tournament 2007 och jag undrar om det är någon slags rank eller något sånt som sparas.......

jag tycker inte om sånna spel för jag blir alltid orolig när jag kör ......

Medlem

UT 2007? You be psycic me boy? Det släpps ju inte förns 2007 eller har jag fel?


signatur

Videomupp

Flakmonkey

Det kommer finnas ranking men inte på samma sätt som i BF2 afaik. Statsen kommer användas för ett matchmakingsystem som gör att lite sämre spelare inte ska behöva möta riktigt bra spelare och bli tokägda som det lätt annars blir i UT/UT2004... Har för mig att man ska kunna bestämma om ens server ska använda det system eller inte dock, skulle ju bli svårt med klanmatcher annars ^^

Inaktiv

men hur är det i unreal tournament sparas rank som tex....hur många man har dödat eller hur många gånger man har dött?

Flakmonkey

om servers har det påslaget ja

Inaktiv

okej är det som på cs att det bara sparas på den serven man kör på ......och inte som på bf2 där man kan se hur många man har dödat på hela spelet

Inaktiv

Inte riktigt. UT2k4-servrar kan spara stats lokalt eller globalt. Om de sparar globala stats kan du se dem på [http://ut2004stats.epicgames.com/]
(med reservation för att statsservern har varit lite opålitlig).

Troligen kommer det att fungera likadant i UT2k7.

Inaktiv

ursäkta att jag frågar igen........ så det är inte som på bf2 där man har en profil som man kan trycka på inne ispelet och se hur många man har dödat och så

Flakmonkey

Inte i UT2004, inte inifrån spelet... men jag kan se mina stats online, där kan jag se hur många jag dödat, vilka vapen jag dödat med, vilka vapen jag blivit dödad med, etc etc... I UT2007 är det väl fullt möjligt att du kan kolla sånt i spelet

Inaktiv

vad mear du med att du kan kolla det online

Inaktiv

Var det något fel på min länk?

Inaktiv

blir inte ni oroliga när rank sparas som på tex bf2 .. jag tänker tex a nu dog ja nu nlir min rank dålig.....men på cs är det inga problem där sparas ranken bara på dom serverna man kör på......hur tror ni det är på ut 2007

Medlem

Jag lirar BF, så tänker man kanske i början, men sen så bryr man sig inte längre. Men visst, på DoW så räknas det mer än i tex BF2, men då skaffar man sig flera konton. Ett för seriöst lir, en för lek och en för Automatcher.


signatur

Videomupp

Inaktiv

men ska det vara ranking i ut 2007 måste få veta

Flakmonkey

Ja, men om det blir som i UT2004 så kvittar din ranking. Ingen bryr sig om den, absolut ingen.

Inaktiv

men ja vet fotfarande inte hur det är i ut2004

Flakmonkey

Vi har ju länkat till statistiksidan för UT2004 flera gånger

Medlem

Varför är det så viktigt med statistiken?
Som Nosnos skrev så är det i princip ingen som bryr sig om statistiken i UT2004. Detta kan iosf kanske ändras när UT2007 kommer. Inte för min del dock; bryr mig inte om statistiken

Inaktiv

så det är som på cs....ranken sparas bara på serverna och online........och inte som bf2

Medlem

nä precis, rankingen är det ingen som bryr sig om, om det har med åldern att göra vet jag inte, men kanske?
men iallaflall, att ha en viss kills/leva % mojs på epics sida säger exakt INGENTING, och ger inget.
ingen tittar, ingen bryr sig osv..
hadde en noja ett tag i UT2k3, fick 40HS av 100st LG, det var kul, men man hadde panik varje gång man skulle sjuta av LG
så därför slutade man kolla på sidan, mycket bättre efter det mådde man.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

ej jag ställde bara en fråga ....jag sa inte dra historia av detta.....

jag undrar vbara ióm det kommer att finnas någon slags likhet som på bf2 profilen eller är det som på cs eller kollar man ranken på en hemsida

Medlem

Han drog bara sin version av det hela, hur det funkade. Han vet ju hur spelet funkar, så då borde du väl vara glad att han delar med sig av sina upplevelser av systemet i sig, och hur det påverkade hans spel.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:

jag undrar vbara ióm det kommer att finnas någon slags likhet som på bf2 profilen eller är det som på cs eller kollar man ranken på en hemsida

Jag förstår faktiskt inte vad det är för svar du efterlyser? Jag har aldrig kollat BF2-stats, inte heller CS-stats och knappt UT2k4-stats. Länken till statssidan borde väl besvara dina frågor om globala stats (annars kan nog ingen hjälpa dig att förstå).

Vad gäller lokala stats så ser de ungefär likadana ut men är som regel lite mer detaljerade. De gäller då bara den server där de samlas in till skillnad från globala stats som sammanställs från alla servrar som rapporterar stats till Epics master. Om en server väljer att rapportera stats är upp till serverns admin. Jag skulle gissa att de flesta publicservrar rapporterar stats (och stats verkar främst intressera sk "casual players").

Inaktiv

menar du då att man går in på en hemsida för att kolla in sina stats....... och det finns inte profil som på bf2 som ligger inne i spelet

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:

menar du då att man går in på en hemsida för att kolla in sina stats....... och det finns inte profil som på bf2 som ligger inne i spelet

Korrekt, inga stats in-game.

Inaktiv

tack så mycker för hjälpen grabbar .....sry att jag ställde så många frågor

Inaktiv

jag har....

amd 64 3800+ dual core

2048 mb 400mhz

7800gt 256mb.....

tror ni att min dator kommer att kunna klara av det högsta på ut 2007

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:

tror ni att min dator kommer att kunna klara av det högsta på ut 2007

Det beror nog på vad du menar med "klara av"...

Nu är det ju inte vi som utvecklar spelet så vi kan inte svara säkert men min personliga gissning är att den kommer att klara det galant.

Medlem

Fast på högsta vet jag inte. Det ser grymt krävande ut, spec eftersom spelet är så snabbt. Måste väl dra på datorn med eller?


signatur

Videomupp

Skriv svar