Hur stor har ni?

Inaktiv
Hur stor har ni?

hehe...men ärligt.
Hur stor yta/musmatta behöver ni när ni spelar?
Om vi mäter i cm att göra en 360.
Och vilken musmatta kör ni med?

Själv så hamnar jag vid 40cm och det är på gränsen att en stor Qbad räcker till.


signatur

[professor kalkys horgosse]

Flakmonkey
Medlem

men vad i helvete faan in i #"¤¤%&/%¤(/&%

startar UT här, invert mouse är AV, mus sensen är helt fel! >(
förbannade skit satan, vad hadde jag innan? ingen aning hur faan ska man kunna fixa, ghaaa blir gaaalen cp datorer, jag blir helt galen varför i satan har det ändrats???
GHAAaaaAAAAa"#"¤%&/(

oh, typ 30-40cm vet inte pga det är ändrat å jag kan inte mäta..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

ah hittade en backup eller nått.
typ en hel Qpad, den stora

men hmm hackar och har sig, tror en reboot är på sin plats, Lea har ju suttit här, kvinna+dator= reebot ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

hehe...jotack kvinnfolk och datorer är en dålig kombination.
Helt plötsligt kan man ha rosa fluffiga skrivbordsbakgrunder osv..hemskt.

Kör ni med 500hz på usb porten oxo eller standard 125?
Det är juh en sablans skillnad för aimet.
Kan ju dessutom vara intressant att höra vad för möss ni lirar med.
Själv kör jag med razer diamondback@500hz.


signatur

[professor kalkys horgosse]

Medlem

jag kör faktist i min ps2 port musen är USb men jag har en adapter på, inte kännts bra med USB för min del.

MX510


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

G5@500hz

Använder ingen musmatta sedan nyköpet av mus. Sitter med något IKEA datorbord liknande det här:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

Medlem

500Hz? Hörde talas om nåt hack man kunde göra för länge sen men då var det tydligen lite så där med resultatet. Har en diamondback nu. Funkar gör den men tror inte jag har installerat några drivrutiner eller nåt sånt.

360 grader brukar ligga kring 18 cm för mig. Det är inte storleken som gör det vet ni väl. Det är handlaget.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

minns förr, hadde 2-3cm i UT99, då skulle man ha så lågt som möjligt, idag äre tvärt om


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av cleor:

500Hz? Hörde talas om nåt hack man kunde göra för länge sen men då var det tydligen lite så där med resultatet. Har en diamondback nu. Funkar gör den men tror inte jag har installerat några drivrutiner eller nåt sånt.

Det är inte något hack direkt. Man skriver bara om en fil.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/USB-Mouserate...

Kolla in den.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

minns förr, hadde 2-3cm i UT99, då skulle man ha så lågt som möjligt, idag äre tvärt om

Va??? 20X30cm Everglide. Står Works på mattan. Den bästa jag haft.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av cleor:

500Hz? Hörde talas om nåt hack man kunde göra för länge sen men då var det tydligen lite så där med resultatet. Har en diamondback nu. Funkar gör den men tror inte jag har installerat några drivrutiner eller nåt sånt.

Det är inte något hack direkt. Man skriver bara om en fil.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/USB-Mouserate...

Kolla in den.

Påpekas bör, att andra USB prlar kan ta skada av detta, till exempel kameror osv. Så kolla innan.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Kanske 15-20 cm jag vet inte


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av cleor:

500Hz? Hörde talas om nåt hack man kunde göra för länge sen men då var det tydligen lite så där med resultatet. Har en diamondback nu. Funkar gör den men tror inte jag har installerat några drivrutiner eller nåt sånt.

Det är inte något hack direkt. Man skriver bara om en fil.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/USB-Mouserate...

Kolla in den.

Påpekas bör, att andra USB prlar kan ta skada av detta, till exempel kameror osv. Så kolla innan.

ok? hur tar de skada av något försöker skicka data oftare? Är det inte bara så att de inte fungerar så bra med det bara?

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av cleor:

500Hz? Hörde talas om nåt hack man kunde göra för länge sen men då var det tydligen lite så där med resultatet. Har en diamondback nu. Funkar gör den men tror inte jag har installerat några drivrutiner eller nåt sånt.

Det är inte något hack direkt. Man skriver bara om en fil.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/USB-Mouserate...

Kolla in den.

Påpekas bör, att andra USB prlar kan ta skada av detta, till exempel kameror osv. Så kolla innan.

ok? hur tar de skada av något försöker skicka data oftare? Är det inte bara så att de inte fungerar så bra med det bara?

skall se om jag kan hitta mer info, men har för mig att han som började att lägga ut detta tweaket, även informerade om att andra usbprylar som e känsliga kan pajja. Ska leta länk senare


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Jag har absolut inte haft några problem med några usb saker alls och jag har provat mycket.

Det bör absolut inte vara några problem att köra med 500hz, vissa OS kör ju med standard 500hz.
Så om jag förstått det hela rätt är det enbart windows som stryper hz till 125.

Microsofts vägar äro outgrundliga.


signatur

[professor kalkys horgosse]

Medlem
Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av cleor:

500Hz? Hörde talas om nåt hack man kunde göra för länge sen men då var det tydligen lite så där med resultatet. Har en diamondback nu. Funkar gör den men tror inte jag har installerat några drivrutiner eller nåt sånt.

Det är inte något hack direkt. Man skriver bara om en fil.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/USB-Mouserate...

Kolla in den.

Påpekas bör, att andra USB prlar kan ta skada av detta, till exempel kameror osv. Så kolla innan.

ok? hur tar de skada av något försöker skicka data oftare? Är det inte bara så att de inte fungerar så bra med det bara?

Ok, verkar som de kanske inte fungerade tillfälligt. Han fick iallafall problem med sin DigiCam Canon Ixus 400 och Stylus Epson Color 850 printer.
Verkar som han gjort ett program för att tweaka 1 port i taget nu, jag tappade bort mig i nån teknisk förklaring


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av IceMan:

men vad i helvete faan in i #"¤¤%&/%¤(/&%

startar UT här, invert mouse är AV, mus sensen är helt fel! >(
förbannade skit satan, vad hadde jag innan? ingen aning hur faan ska man kunna fixa, ghaaa blir gaaalen cp datorer, jag blir helt galen varför i satan har det ändrats???
GHAAaaaAAAAa"#"¤%&/(

oh, typ 30-40cm vet inte pga det är ändrat å jag kan inte mäta..

Öh, invert mouse, det är ju tokskevt.


signatur
Medlem

Invert mouse är som det ska vara.

Medlem

Invert mouse wtf? Inge jävla plan ni ska flyga.. >_>

Inaktiv

Invert for President....
^^


signatur

[professor kalkys horgosse]

Medlem

Nä, men så är alla inte våta bakom öronen och har blöja mullins. Vissa spelade spel när du var en våt fläck på baksätet i dina föräldrars bil.

Flakmonkey

Tror nog mycket har att göra med vad man hade första gången man satte sig vid Quake.... mitt var konfat till att inte köra med invert så då vade jag mig vid det... känner flera som kör invert och de säger alla att de använder det eftersom det var så från början... finns ju ingen som helst poäng i att byta då båda funkar precis lika bra

Medlem

När jag började lira Quake körde jag första tbg+mus för jag blev galen på musstyrningen. ^^

Men jag tror att, iaf i mitt fall, att det har att göra med att det enda FPS spelen man var i kontakt med som rörde sig upp och ner tidigare var flysims och då körde man med joystick. ner var upp och då fortsatte det in i FPS världen.

Medlem

Invert så klart!!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Invert? är det
rör mus framåt=titta uppåt
rör mus bakåt=titta nedåt


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av cleor:

Invert? är det
rör mus framåt=titta uppåt
rör mus bakåt=titta nedåt

Tvärt om.

Skägg.
10 Chambers

Jag minns att jag testade mig framåt när man invigdes i tgb+mus i Quake, var inte default inverted då? Man kunde sitta i timtal och mecka confs


signatur
Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av cleor:

Invert? är det
rör mus framåt=titta uppåt
rör mus bakåt=titta nedåt

Tvärt om.

hmm, märkte då jag starta ett spel att jag hade faktiskt så. Tänker man aldrig på när man kör.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

12
Skriv svar