Medlem
UT2k7 filmen

den på http://www.unrealnorth.com/files.php?path=UT2007/Movies/&acti...

vad tycker ni?
jag tycker ":/"
ser inte ut som _jag_ vill, ser stelt ut, ser mera ut som CoD med super vapen en ett hoppande UT. hoppas det är kassa spelare

man märker att de villha FRAGGA inte "tänka och spela"
alla vapen sjuter snabbare, dvs man hinner inte flytta på sig.
om jag vill det, spelar jag Q3

vidare, ghaa vad mörka gubbar, tack för att UTcomp och TTM finns.

nä ska väll testa innan jag gnäller för mycket, men jag är tyvär negativt/rädd instält som det är nu


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Du gnäller alltid, oavsett.


signatur

Space for rent.

Inaktiv

Jag är inte heller särskilt imponerad.
Håller med IceMan, ser stelt ut.
Har en känsla av att dom vill locka spelare från andra action orienterade fpslir(läs: quake, painkiller mm).
Plocka bort walldodge och alla andra mysiga små hopp och höjer hastigheten på movement och trängre maps...låter verkligen som quake enligt mig.

Och enligt intervjun på IGN så ska dom plocka bort dodge-jump och wall dodge, försvinner inte allt roligt trixande?
Då kommer juh alla "språngbrädor" ,som syns på nästan var 1on1 map, försvinna!
Eller så gör dom det möjligt att hoppa upp för liknande med en enkel dodge..hoppas.

Är en aningen oroad, sen att dom lägger releasen Q1 2007 gör ju inte saken bättre.


signatur

[professor kalkys horgosse]

Medlem

Som vi alla vet är shakycam det bästa medlet att bestämma hur ett spel känns när man själv spelar det när det är klart om ett halvår eller så (nej, ingenting kan hända, nejnej).


signatur

Space for rent.

Medlem

Releasen var väl nu i höst? Q1 2007 är ju nästan ett helt år.

Tycker spelet såg bra ut, dom som inte gillar det kan ju köra mods.

Inaktiv

"Unreal Tournament 2007 is due out early next year for the PC, and details on the PS3 release aren't yet available." - gamespot.

Så tyvär, det är uppskjutet tills senast Q1 2007.


signatur

[professor kalkys horgosse]

Inaktiv
Skrivet av vkn:

Och enligt intervjun på IGN så ska dom plocka bort dodge-jump och wall dodge, försvinner inte allt roligt trixande?

Uhm vilken intervju har du läst?

Det Epic säger där är att de tänker begränsa movement lite och det är precis vad de alltid sagt: Alla moves kommer att finnas kvar men de kommer inte att vara lika drastiska.

Inaktiv

"So yeah, we're removing a little bit of the crazy mobility that got added with 2003 and 2004 and going back to the core of the original UT which we think will actually mesh better with controllers.We actually consider it an improvement because in 2004 you could all of these crazy things like wall jumps which really scream for immediate control and it's very tough to do with the controller without adding more buttons to it. We think that we're actually going to end up with something that plays a little smoother on the controller."
-Mark Rein
länk

Inte ett direkt utalande om att dom kommer plocka bort walldodge, men han säger ju att i Ut2003/4 så kunde man göra massa galna hopp som inte skulle funka med en kontroller, därför kommer dom ta bort en hel del hopp osv.

Vi ska ju vara medvetna om att gameplayet kommer vara lika på PS3 och PC, och Mark Rein och grabbarna är medveten om att man är begränsad med en PS3 kontroller och därav drar dom ner på de "svårare" trixen.


signatur

[professor kalkys horgosse]

Inaktiv
Skrivet av vkn:

Vi ska ju vara medvetna om att gameplayet kommer vara lika på PS3 och PC

Jaså?

Skrivet av Jeff Morris:

Yeah, yeah, WASD? as ideal as it is on an analog stick. I general we feel that vehicles really match with the input device of a console better. So perhaps that means more of an emphasis on vehicle focused game types. There will be differences between the PC and PS3 versions, no doubt, but we just not 100% certain what they're going to be.

I alla tidigare intervjuer har de sagt att alla moves kommer att finnas kvar men i nedtonad version. Jag ser inget som motsäger det i den här intervjun.

Medlem

Q1 2007 ! men vad i helvete ett ÅR kvar. ett tag trodde jag faktist på sommaren här, aja.

fördelen är att jag får ha kvar mitt UT2k4@hoppa runt spel.
baah UT99 whiners faans, baah.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av NakedApe:

Jaså?

I alla tidigare intervjuer har de sagt att alla moves kommer att finnas kvar men i nedtonad version. Jag ser inget som motsäger det i den här intervjun.

I intervjun som Gamespot gjorde så verkar det inte bli stor skillnad alls på gameplay, men däremot innehållet.
Innehållet(maps osv) i ut2007 kommer skilja beroende på vilken maskin du spelar på.
Banorna kommer att ha mer fokus på fordon osv, sånt som kommer attt passa in på en PS3 mer än till PC.

Att dömma av deras svala inställning till boost-dodge sedan tidigare och nu Mark Reins "negativa" inställningar till wall-dodge så tror jag nog att det kan bli en verklighet av det.

Givetvis så får vi juh hoppas på att det kommer skilja versionerna åt i movement oxo och att vi PC spelare får behålla wall jumps etc.

Men så som jag tolkar deras senaste utalande(IGN, Gamespot) så känner iallafall jag mig oroad.
Boost-dodge kan man leva utan, men ffs.. inte wall dodge mm.

Men det allra drygaste är ta mig faen att behöva vänta till Q1 2007.

edit.


signatur

[professor kalkys horgosse]

Medlem

Nä, walldodge borde dom ha kvar. Det jag sett hittils säger då inget om att walldodge skulle tas bort. Hoppas dom lägger till nåt nytt och roligt också, en överraskning som man kan leka med (dock inte äta).

Tänkte på en sak när jag såg filmen. När turreten skjuter på nån manta så matar den bara på ett tag och så exploderar mantan. I nästa UT, när den nu kommer, så vill jag se mycket mer "naturliga skador" så man ser hur länge fordonet har kvar. Typ däck som hänger lösa eller annat som flyger av eller går sönder. Förstörbar mark hade dom nu, i alla fall lite men i framtiden vill jag ha mycket mer sånt så man kan komma på smarta saker att göra länge efter spelet släppts. Då blir det konstant roligt och håller länge.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Suck, ett år kvar, och whinet har redan börjat på movement. GG!


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Dags att glömma UT2007 och börja koncentrera sig på andra spel istället. Mycket kan hända på ett år och det är bara dumt att klaga, maila Rein och säg vad ni tycker istället.

Medlem

är ju det, om de tar bort en massa hopp, och försämrar de få som blir kvar, det är ju inte UT2kx längre då mera Q3, Q4.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Bygg en låda ice.

Göm dig i sagda låda.

Kom fram när spelet är demo/klart.

Kommentera då.


signatur

Space for rent.

Medlem
Citat:

"Ja, pros är för duktiga så vi gör det omöjligt för pros att bli så bra som de blir så noobs kan fragga dem enklare. Där har vi ett bra spel!"

Att börja ta bort dodges är att börja ta bort en del av unreal. Och mitt förtroende för epic för den delen.

Medlem

mm det som är tråkigt, de försöker göra så att så kallade noobs har det lättare i början. i UT2k4 men specielt i UT2k3 hadde nya spelare inte en chans att ens få en frag i 1on1 matcher, och i TDM så som CTF blev det stora siffror.

de vill ha ett spel som inte skrämmer iväg nya spelare.
de tjänar väll pengar på det, förlorarna är vi som spelar "seriöst" (?) då man får ett enklare spel, mindre att göra, och inte alls så hi-tec som UT2k3/4 är, vilket är tråkigt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Så du tycker att det är bra att inga nya spelare kommer in i spelet för att de blir avskräckta för att de inte kan göra något utan att dö på 2 sekunder?

Ha kul med ditt ensamma botspelande i så fall.


signatur

Space for rent.

Medlem

nä men om man inte har tålamod så är det inte UT2kx`s fel
side effekt är att man i UT2kx har sluppit alla 10åringar, tror inte det är nån som kan gnälla på den biten.

klart som fasen ska hålla den här hi-tec nivån, om ja vill spela arakad går jag till CoD.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

För att då förenkla argumentet ytterligare, casualgamers är de som genererar pengar.

Finns inte dessa blir spelet en flopp.


signatur

Space for rent.

Inaktiv

Jag tycker att grafiken och effekterna från t.ex shock-combos är riktigt balla. Men jag såg inte han dogde en ända gång = Dåligt tecken. Förhoppningsvis så var trailern meningen att bara visa vapnerna och lite av banerna. Men men.

Att få höra att spelet kommer först 2007 är ju fan sorgligt. Ifs så är 2k4 jävla nice men ändå.

Sen tillsist så var det bara jag som tänkte på att shock cores vara näst intil minimala? ^^


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Dom dodgar aldrig eller gör andra trick i såna filmer. Det blir för förvirrande för såna som aldrig sett spelet förut. Enda trickhoppfilmen jag sett från Epic var för UT2k3 och var en "hemmagjord" från en av speltestarna. Han visade mycket som ingen hade gjort just då (när spelet var nytt).


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Okej


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

inget som skrämmer bort mig i filmen iaf.


signatur

senare väntas ett delbetänkande..

Medlem

Håller med Iceman om att filmen påminde mer om Quake än UT. Dock kan ju mycket hända under tiden och vi vet ju inte (väl?) vad det var för nabs som satt och spelade heller.

UT har i princip sluppit alla spelare för att det tar så lång tid att bli en medelspelare. Lite lättare hade inte gjort något men det skulle också ta bort en stor del av det som jag anser är UT; den många rankerna av spelare. Det finns så mycket att lära sig hela tiden och moves och grejer att bemästra, saker som helt enkelt i princip saknas i många andra FPS.

Jag väntar med att fördöma eller berömma tills jag får se mer, men just nu känns det lite som Quake.

Medlem

mm det jag gillar med UT2k3/4, du blir inte mega-pro på 6mån, eller 2veckor som med Arakad spelen

jag har spelat UT99, och UT2k3 sen det komut nästan varje dag, (-några uppehåll) och jag är inte klar än med utbildningen
kruxet är, tar du bort nått, så blir det en sak mindre att öva på, och det är ju inte trevligt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

måste bara säga att det heter ut2003/ut2004/ut2007 och inget annat..

spelbarheten avgör vi när vi spelar 1o1 sen ice.


signatur

thank you, come again

Medlem

baah, 1on1. tss 4on4 is the real thing.

UT2k3/UT2k4/UT2k7


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av huxflux:

måste bara säga att det heter ut2003/ut2004/ut2007 och inget annat..

spelbarheten avgör vi när vi spelar 1o1 sen ice.

ut2kx går lika bra imo. Ser den förkortningen ganska ofta. Varför skulle inte den vara okej?

12
Skriv svar