Inaktiv
salvaging

hur funkar det att anv salvaging för att fixa saker man finner genom att loota och få saker som kräver salvaging?:|:|

Du lootar två gånger. Först en gång som vanligt, sen får kroppen flugor över sig, då kan du loota med salvaging. Bara högerklicka som vanligt.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Du lootar två gånger. Först en gång som vanligt, sen får kroppen flugor över sig, då kan du loota med salvaging. Bara högerklicka som vanligt.

Det där är scavenging/butchering..

Vet dock inte om det var det trådskaparen menade eller om han/hon menade Magical Salvaging..

Skrivet av Ramblemoe:
Skrivet av Punchbag Polly:

Du lootar två gånger. Först en gång som vanligt, sen får kroppen flugor över sig, då kan du loota med salvaging. Bara högerklicka som vanligt.

Det där är scavenging/butchering..

Vet dock inte om det var det trådskaparen menade eller om han/hon menade Magical Salvaging..

Hm, ja.. då är det nog jag som blandar ihop de snarlika orden. Det är så jag gör när jag ska leta ingredienser till apoteket.

Medlem

Salvaging
Salvaging can break down any 'green' level or higher item into Fragments and Essences for use with the Talisman Making tradeskill.

Butchering and Scavenging
Butchering and scavenging are essentially two sides of the same coin: both skills are used to retrieve resources from dead mobs. The difference lies in the types of mobs each gathers from and the resulting loot: Butchering is used on non-sentient mobs and scavenging is used on the more intelligent mobs. As Mark Jacobs put it: "If it's smart enough to wear clothes, then it's probably got pockets and you'll need to scavenge, no clothes means no pockets and then you'll need to Butcher.

http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Trade_Skill

1
Skriv svar