Warhammer, fortfarande lika kul?

Medlem
Warhammer, fortfarande lika kul?

Så tycker du fortfarande spelet är lika kul nu när man kunnat spela i lite över en månad?

Har själv spelar upp 3 karaktärer till lvl 20,20 samt 32 och kan då säga att jag känner mig ganska mätt på warhammer.

Servrarna är relativt tomma så när man gör pve-quests ser man inte ofta andra spelare sedan så blev jag väldigt snabbt less på de pvp-scenarion man spelat.

Medlem

Lirar ju dock wow nu när senaste patchen kom.

Men jag är inne på WAR lite då och då, även om det blev lite tråkigt att lvla vid lvl 24.

URK
Medlem

jag håller med dej att visa servar känns öde men om man tar en server med folk på så blir det hur bra som helst jag lv upp till lv 14 och tyckte det var dödstrist innan jag bestämde mej att ta en ny karaktär på en server med folk på så blev det hur roligt somhelst igen.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Relativt kul. Det är dock skönt att logga in och veta att så länge det inte är efter 2 på natten så finns det folk som springer runt och tar keeps och härjar i rvr zonerna.

Håller dock med er... pve och allt det där är helt dött. Varit lvl 40 i en månad nu typ och har en lvl 21 också som jag nästan bara kört pvp med då pve oturligt nog är så förbannat tråkigt.


signatur

osv.

Medlem

Det är helt sant att spelet är dött i PvE fronten, detta beror dock inte på spelet, utan snarare på vad som hänt efter wow. WoW är ett spel som för alltid har ändrat på MMOgenren, och jag kan personligen inte vänta tills det vänder igen (om det ens kommer göra det=/). Det introducerade så många som aldrig skulle rört ett MMO förr till genren, detta medförde att spel som släpps så här pass tidigt efter drar upp på tok för många servrar jämnfört med va de egentligen bör ha.

Förr i tiden räckte det med max 5 för att stötta ett MMO, då var det långt många fler per server än det är idag.

Inaktiv

GOA kommer snart låta folk flytta från low-servrar till medium och från high till medium. Jag är fortfarande kär I warhammer online och kommer vara det för en lång tid framöver. Warhammer är en franchise som aldrig varit och aldrig kommer vara PvE. Tycker du om att hacka dej igenom monster utan hjärnor är WoW eller LOTRO ett bättre val. Det här spelet är för folk som faktiskt vill ha en utmaning när de spelar!

Medlem

Bra att dom låter folk skicka över sina karaktärer, får hoppas att pvp får lite skjuts i rätt riktning.

Medlem
Skrivet av Troppen:

GOA kommer snart låta folk flytta från low-servrar till medium och från high till medium.

Någon källa till första delen där om en nu är rätt? Så vitt jag vet så ska man kunna flytta från high till medium och low pop men inte från low till medium. Att flytta från en high pop server är ju dock som att skjuta sig själv i foten så vore ju väldigt dumt.


signatur

osv.

Medlem

Jag tröttnade rätt snabbt på war. Tycker både pvp och pve är bättre i wow och kvalitetskänslan går inte att jämföra.

Nej utvecklarna får att ligga i om de skall få mig från wow som för mig (som spelat massa mmorpg) är ljusår före.

Medlem

Har tröttnat en del, folk i guilden är carebears.. behöver mer pvp för att fortsätta (även på natten)

Inaktiv

Tips: byt server

Medlem
Skrivet av Troppen:

Tips: byt server

gjort det 3 gånger.

Inaktiv

byt till order på dragonback mountains xD

Medlem

orkar inte göra en till karaktär, lägger WAR på hyllan fram tills man kan skicka över till annan server, får se om man tar upp spelandet igen då.

Inaktiv

tråkigt På dragonback är det i alla fall inte en död stund.

Medlem

Just nu är det lite segt men om dom fixar så att det går att cappa zoner fortare (VPs), items med stats som hjälper (trött på att få items med massa int på till min AM) och alla buggande tactics/skills så blir det nog roligare.

Medlem

Jag tycker det är kul fortfarande, fast jag spelar inte så ofta så jag kanske inte hunnit tröttna än
Har lite problem att bestämma mig för vilken klass jag ska spela bara.. Har en shaman på lvl 27, men det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Engineer verkade grymt också, men av det jag läst på forum så låter det som att dom är ganska gimpade. Får väl se hur det ser ut om ett par månader...

Medlem
Skrivet av Spectral:

Engineer verkade grymt också, men av det jag läst på forum så låter det som att dom är ganska gimpade. Får väl se hur det ser ut om ett par månader...

Engineer har en asful skill i T4, typ en liten landmina som suger till sig folk som en magnet.. En Destruction-magnet if you will..

Dock så kan jag hålla med om att de inte är så farliga att möta.. barbed wire e ju iofs irriterande den med..

Medlem
Skrivet av Ramblemoe:
Skrivet av Spectral:

Engineer verkade grymt också, men av det jag läst på forum så låter det som att dom är ganska gimpade. Får väl se hur det ser ut om ett par månader...

Engineer har en asful skill i T4, typ en liten landmina som suger till sig folk som en magnet.. En Destruction-magnet if you will..

Dock så kan jag hålla med om att de inte är så farliga att möta.. barbed wire e ju iofs irriterande den med..

Jo, men det känns mest som att dom är ett irritationsmoment bara. Antingen så slår man tillbaka eller så springer man iväg bara utan att egentligen behöva oroa sig för att få spö.

Medlem

Ne ja kan säga att ja slutade war men det va pga av ja kom till lvl 40 så fort känns som det är faktiskt för MÅNGA servrar stämmer det? och då blir det för lite folk dom skulle skaffa större servrar så man kunde smälla ihop allt folk när det händer flyttar ja tbx till wow sitter o kör eve istället nu ><

Medlem

Det kommer bli roligare när fler är level 40 tror jag eftersom det är ju då man kan börja köra "på riktigt" i t4. Så om man är snabb på och levla till 40 så kan man ju antingen lägga det på hyllan eller börja på en ny karaktär. Men man bör ju gå tillbaks senare för endgamet

1
Skriv svar