Bärbara WAR-lirare?

Medlem
Bärbara WAR-lirare?

Först och främst: finns det något sätt att få upp en ruta med FPS medan man lirar?

Sedan undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av warhammer online-spelande på en bärbar dator? Har själv en Znote 6324, med Intel Core Duo @ 2ghz processor, 2 gb ram och geforce 8600m GT.

Gjorde "can you runt it?"-testet och fick
detta:
http://www.systemrequirementslab.com/bonus/t/analysis2.tmpl?P...

Problemet är att jag måste köra med lägsta tänkbara upplösning och dessutom stänga av alla "grafikinställningar" för att få något som kan likna en mjuk upplevelse. Fast det är knappt då också. Kan det vara något spec som jag har missat? Har installerat directx som följde med spelet..

Medlem

Jag har ungefär samma fundering, fast det gäller den nya Macbooken.

Medlem

Samma funderingar jag med, fast för nya Macbook Pro 2.4ghz.

Medlem

Testa med fraps, vet dock inte hur pålitligt det är.
Har en guildmate som spelar på bärbar utan problem, vet tyvärr inte speccsen på datorn.

Medlem

Jag kanske köper denna till grabben i julklapp, tror ni att den funkar ok till Warhammer?

Tillverkarens art. nr.: FV662EA#UUW
Chassi: Laptop
Processor: AMD Turion™ X2 Ultra Dual-Core Mobile-processor ZM-82
Internminne: 3072 MB (1 x 1024 MB + 1 x 2048 MB) Stöder upp till 8 GB DDR2-minne
Moderkort: Information saknas
I/O Portar: Se Produktbeskrivning
Grafik: ATI Mobility Radeon HD 3450 med 512MB dedikerat grafikminne, upp till 1789 MB grafikminne totalt
Ljud: 16-bitars Sound Blaster Pro-kompatibelt ljud
Altec Lansing®-högtalare
Hårddisk: 320 GB SATA-hårddisk 5400 rpm med partition för systemåterställning på upp till 9 GB
Floppy: Nej
Optisk enhet: Lightscribe Super Multi DVD-brännare (+/-R +/-RW) med stöd för dubbla lager
Operativsystem: Windows Vista™ Home Premium 32-bitars med SP1
Modem/ Nätverk: 802.11a/b/g integrerat trådlöst LAN
10/100/1000 Mbit/s nätverksstöd
Trådlös Bluetooth® -nätverksanslutning
ExpressCard-plats
Högtalare: Två inbyggda stereohögtalare (Altec Lansing®-högtalare)
Tangentbord & Mus: Windows tangentbord
Pekplatta
Bildskärm: 15,4-tums WXGA High Definition BrightView Widescreen
Upplösning: 1280 x 800
Storlek: 35,7cm x 25,9cm x 3,49cm (min H) / 4,19cm (max H)
Vikt: 2,65 kg

7990:-

Medlem

Jaa, nog ska den där datorn kunna klara av det MickeFree. På den där upplösningen, 1280x800, tror jag att det kan funka riktigt bra faktiskt.

Men sen är ju jag ingen höjdare på bärbar grafik så...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Kör på Sony Vaio har max graffeinställningar och fps är högt (ingen lagg)! En laptop som passar war tycker jag

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Kör på Sony Vaio har max graffeinställningar och fps är högt (ingen lagg)! En laptop som passar war tycker jag

Vilken Vaio? Finns ju fler än en...

1
Skriv svar