Inaktiv
X800 GTO 2

Hej

Det är så att tjejens dator kör med ett Radeon X800 GTO 2 som då inte stödjer shader 2.0, så helt sonika är min fråga om det går att tweaka WAR så att man kan köra utan att ha stöd för shader model 2.0?

Vet att man kunde ändra lite i AOC så att man inte behövde shader 2.0 så är det någon som vet om detta går i WAR med?

Medlem

Hej Niils,

Detta är vad jag lyckats hitta. Vet inte om det hjälper dig, då jag inte har någon praktisk erfarenhet av att testa det själv;

"By creating a user folder and getting a usersettings file and changing the full screen line to false instead of true, you're working around this requirement. As has been stated in other posts, when running in windowed mode Windows emulates the vertex shader instead of relying on the hardware to render it."

P.S.
Usersettings file tar du från din egen fungerande installation och lägger in på din tjejs.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Jag själv har använt mig av 3D-analyze för att få LEGO Star Wars 1 & 2 att fungera på min brors förra dator då den hade ett grafikkort som saknade stöd för pixel shader 1.1.
http://www.3dfxzone.it/dir/tools/3d_analyze/index.php

1
Skriv svar