Pallar inte spelet mer!

Medlem
Pallar inte spelet mer!

Jag har spelat flera MMO spel och ärligt talat så är WOW det absolut sämsta MMO spelet jag spelat. Det var helt ok ändå tills jag dingade 80 då började helvetet! Wintergrasp där laget med minst lagg alltid vinner och repetera hc instancer och raids för gear/tokens nej tack!

För att få pengar så måste man farma eller göra dailys känns som ett jobb helt ärligt. Felet med WOW är ju att spelets PVP är helt åt helvete gear baserat något så otroligt! Tråkiga battlegrounds och laggiga Wintergrasp nepp aldrig mer WOW.

Till och med gamla Ultima Online har mer spelvärde. Ska ge Age of Conan en till chans där så finns det i alla fall roligt gameplay.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det är väl bara att låta bli att spela det då, inget mer med det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sälj ditt shit och skicka mig pengarna

Medlem

Jag har spelat flertalet MMO's men inget som har slagit WoW

Alla detaljer och känslan i stort som finns i WoW tror jag är svårslaget. Det enda spelet som jag tror kommer kunna slå WoW är Blizzard's kommande MMO.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Testpilot

Wow det sämsta MMO't? oj oj då lär du ha de svårt att hitta nåt nytt MMO de närmaste 5 åren innan de dyker upp nya.
Conan,Lotr, Warhammer osv - inget av dem är ju i närheten av samma slipning och helhetsintryck.

Jag förstod av tonen i inlägget att du verkar mest PVP inriktad och det enda spelet som har en vettig men oslipad PVP är ju warhammer.

PVP som verkligen ÄR PVP har ju EVE Online men det räknas inte då det är space-opera och inte fantasylir.

Lycka till iallafall , har man inte kul med spelet ska man ju såklart inte spela

Medlem

wow blev dåligt när tbc kom, nu är det ett ultra casual pruttspel

Testpilot
Skrivet av Mo0rbid:

wow blev dåligt när tbc kom, nu är det ett ultra casual pruttspel

Översättning: Wow blev dåligt då TBC kom då fler än de som spelade 20+ timmar i veckan och grindade hjärndött kunde se allt innehåll.

Man kunde inte vara lika "unik" o visa upp sig i stan då TBC och framåt gjorde det lättare för den stora massan att nästan ha lika bra saker som eliten och knepigare för hjärnöda, då skicklighet avgjorde mer än investerad grind för att få de bästa sakerna.

Inaktiv

Jag levlar bara gubbar och njuter av miljöerna för 5-25man instanser är tråkiga och det räcker göra dom en gång, fast vara raidare som lvl60 var kul kanske för det var så nytt då och då var det inte sån rinse-repeat "pro" gearcheck dmgmeter speedrun hets och noll glädje som nu.

Pvp är superobalanserat mellan klasserna och man kan bli 2 shottad tamefan död på 3 sek: oj vilken skill.

Daily quests är inte roligare än att gå ut i trädgården och gräva massa hål (vilket iofs är roligt).

Battlegrounds finns det så få av och efter exalted med Stormpike på ett par gubbar ja då kör jag AV bara en gång i månaden helst

Atm har jag 3 lvl80s, 1 lvl76, 2 lvl70s, 2 lvl60s :).

WoW är verkligen bra gjort i stommen men det är dödstrist.

har testat massor mmos, ska pröva Conan igen(trial går aldrig ut nu precis vad jag önskade mig hihi), Eve har jag 6 mijoner skillpoints på men det har jag insett är totalkass lir, enligt mig såklart.

Likt förbenat aktiverar jag wow hela tiden pga tristess :|, snälla Planetside2-Eve mix mmo kom och frälsa mig från det här planet.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Mo0rbid:

wow blev dåligt när tbc kom, nu är det ett ultra casual pruttspel

Översättning: Wow blev dåligt då TBC kom då fler än de som spelade 20+ timmar i veckan och grindade hjärndött kunde se allt innehåll.

Man kunde inte vara lika "unik" o visa upp sig i stan då TBC och framåt gjorde det lättare för den stora massan att nästan ha lika bra saker som eliten och knepigare för hjärnöda, då skicklighet avgjorde mer än investerad grind för att få de bästa sakerna.

lol tbc krävde mer skicklighet än raids vid 60??? du vet inte vad du pratar om hela grejen som förstörde raids i tbc var att allt blev för lätt....nästan ingen hardcore raider grinda vid 60, 90% ebaya guldet...
ps eftersom dom bra guilden va anpassade för 40man raids så slets guilderna itur iomed att raidsen blev 25man... riktigt kul.. har sluttat för tillfället kanske kommer tillbaka iomed cata (saknar 40mans var mycket roligare...) inget har varit i närheten av svårighetsgraden som naxx vid 60...

Medlem

SWP pre-nerf säger jag bara. Naxx 40 känns inte lika svårt när man tänker efter. Det som gör att vanilla känndes svårare var för att folk inte kunde spela. Folk hade ingen aning om vad de pysslade med jämfört med senare. Jag spelade början av TBC med samma människor som jag spelade AQ40 -> Naxx40 med och det är i dagsläget nåt helt otroligt vad folk sög på spelet då, jämfört med de guilds som jag spelade BT/Hyjal/SWP och nu ToGC och ICC med. Stor, stor skillnad på folk och folk.


signatur
Medlem

Sille: Snarare så att du inte vet vad du snackar om.

Jag tror du ser dig blind med nostalgi på hur du kommer ihåg hur det var på 60. Vad är det som säger att raids var svårare då? Javisst, du hade 15 pers mer som kunde fucka upp en encounter, och som TixFrix säger, folk kunde inte spela på den tiden... Spelet var nytt och många hade aldrig provat på nåt liknande. Inget var i närheten av naxx? Jag skulle säga att det mesta i slutet av spelet var minst lika svårt. Allra minst SWP.

Testpilot
Skrivet av Sille:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Mo0rbid:

wow blev dåligt när tbc kom, nu är det ett ultra casual pruttspel

Översättning: Wow blev dåligt då TBC kom då fler än de som spelade 20+ timmar i veckan och grindade hjärndött kunde se allt innehåll.

Man kunde inte vara lika "unik" o visa upp sig i stan då TBC och framåt gjorde det lättare för den stora massan att nästan ha lika bra saker som eliten och knepigare för hjärnöda, då skicklighet avgjorde mer än investerad grind för att få de bästa sakerna.

lol tbc krävde mer skicklighet än raids vid 60??? du vet inte vad du pratar om hela grejen som förstörde raids i tbc var att allt blev för lätt....nästan ingen hardcore raider grinda vid 60, 90% ebaya guldet...
ps eftersom dom bra guilden va anpassade för 40man raids så slets guilderna itur iomed att raidsen blev 25man... riktigt kul.. har sluttat för tillfället kanske kommer tillbaka iomed cata (saknar 40mans var mycket roligare...) inget har varit i närheten av svårighetsgraden som naxx vid 60...

Naxx vid 60 var inte svårt pga bossarna utan pga av att få 40 personer att funka tillsammans , anser du det vara "svårighet" så har du rätt.
Black temple i BC var betydligt svårare och krävde mer intelligens än tidsinvestering av hardcore spelare , för min egen del så hade jag paus under den perioden men hade kontakt med många som lirade hardcore både på 60 och 70(bc) tiden och alla intygar samma sak att Black temple var det som gav dem mest utmaning rent spelmässigt.

Dessutom köpte fler guld på 60 tiden än då BC kommit eftersom grinden inte behövdes.

Jag saknar då verkligen inte 40 man , bara antalet var ju ett hinder i sig att få det att fungera , så många raids som krashat då man varit 39 och dessutom fel klasser för raidinstans XX.

Inaktiv

Anledningen att WoW var bättre förr är för min del precis det att det var sjukt svårt att få tag i det bästa eller se allt i spelet.

Att ha T2 eller T3 settet var liksom. WOW. Att äntligen få sitt blåa PvP set gjorde en så jävla glad. I TBC ändrade man på detta genom att ständigt införa nya PvP set. Det var lätt att få sitt set men när man väl hade det så kom det ett nytt man skulle få osv. Jag menar det lila PvP settet i vanilla var ju det bästa i säkert 1-1.5 år?

Problemet var väl att det inte fanns så mycket att göra förutom att just raida eller göra BGs, samt behovet av att grinda guld.

Om vanilla wow haft 5-10 manna versioner av 40 manna raiderna som gav blått loot eller kanske lite sämre epics, runt t1. så alla iaf hade något att göra. Eller helt enkelt fler instanser att få lite bättre saker i efter man fått sitt blåa tier 0.5 set eller vad de kallades så hade det varit så jävla bra. Problemet var ju att det inte fanns så mycket att göra om du inte gjorde 40manna raiderna.

Å andra sidan Att döda ragnaros första gången kändes så jävla grymt just för att man var tvungen att vara 40pers och för att lootet var så spännande. Hade det varit en 5 manna instans med blått loot så hade det varit, jaha meh typ. Hela spelet är ju om loot. Det ska vara så jävla svårt att få det bästa. När man har fått det ska det vara det bästa liksom. Inte bli något alla har när nästa set patchas in 1 månad senare.

Ett MMO ska inte vara så att alla springer runt och ser likadana ut. Jag säger detta som en spelare som var ganska casual i wow, absolut inte någon elitist som vill känna mig bra för att jag står i orgrimmar och visar upp mig. Jag spelade 40manna efter MC endast ett par gånger (jag fick aldrig ens fullt tier 1 set). Jag gjorde onyxia kanske 10ggr. Jag lirade mer PvP men fick aldrig något lila. Men jag tyckte ändå att känslan av att två-tre pers på servern hade fullt lila PvP set var jävligt coolt. Att spela med dem kändes kul. Hade en shadowpriest theplague som bara lirade PvP. Han hade 500,000 kills eller något när TBC kom ut. Man kommer ihåg sånt. Vem på eran server nu utmärker sig på något sådant sätt? Ser ni den där killen ständigt i AV som ensam typ stoppar 5-10pers från att ta ett torn som bara genom att visa sig får 15 pers att stanna sin framfart på grund av sitt rykte. Vanilla wow var mycket mer personligt. Visst det är sjukt bra med att BGs och nu även instanser kan slängas ihop partyn från olika servrar. Men det är ju itne så att man knyter samma band med folk på servern som man gjorde innan.

När BGs bara var inom servern var det så jäkla häftigt. Nu handlar det bara om att grinda HP för att köpa sitt nästa PvP item. Vem man möter, vem som vinner är inte så viktigt, bara det går fort. Väntetiderna till trots var det bättre förr. DÅ var det ära som gällde. Vi hade en match mot det främsta PvP guildet i allians mot vårat guild som var främst PvE. Matchen varade 3timmar i WSG och vi vann till slut med 3-2. Det är ett av de bästa wow minnena jag har.

PvP minnena TBC består av att alla rushade fram till bossen i AV klarade på 5min. Rejoin, repeat. Inga episka slag. Det enda som TBC gav som var något att minnas var arena. Alla andra bra wow minnen är från vanilla.

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Sille: Snarare så att du inte vet vad du snackar om.

Jag tror du ser dig blind med nostalgi på hur du kommer ihåg hur det var på 60. Vad är det som säger att raids var svårare då? Javisst, du hade 15 pers mer som kunde fucka upp en encounter, och som TixFrix säger, folk kunde inte spela på den tiden... Spelet var nytt och många hade aldrig provat på nåt liknande. Inget var i närheten av naxx? Jag skulle säga att det mesta i slutet av spelet var minst lika svårt. Allra minst SWP.

Folk inte kunde spela.... låter som det var för svårt för folk......... jag körde bt med en kompis char lyckades göra hela instancen uten tacts ens..... dessutom vid 60 så var inte addons like bra och man var tvungen att veta mer skälv.. itta på hur man gjorde 4hsm titta på gammal thad och patch allt skulle var perfect annars dog tanksen osv. ta dansen som t.ex då dog man om man misslyckades nu tar man bara skada..... vi var serverns bästa guild tills tbc det var bara 2 guilder som cleara mer an 50% av naxx vid 60 på grim batol. bara 1 guild som döda kelt. allt på den tiden var svårare, sedan kom tbc o blizz tänkte nu ska vi öppna upp raiding för ALLA, det börja med kara cleared på 2 dagar+grull första veckan vi 70. sedan blev the ssc som igen var larvigt lätt nu börja guilden dö pga instancerna var för lätta o extremt tråkiga dessutom så föll en hel del väldigt bra spelare bort pga 25man raiden var max nu. För vad jag hör från er så skulle jag säga att ni aldrig var där vid milstolparna med när patch föll pga perfect healning osv....när vi tog ner våran 3 vinge så var vi en boss före den då näst bästa guilden på servern, medan resten hade typ just tagit ner anub och dom som var lite bättre var vid maxena. o ni jämför det här med bt som typ halva servern gjorde? SWP var den enda svåra raiden i tbc men den var fortfarande bara halvdan kändes som en nerfad instance som ulduar blev, jag kanske e för nostalgisk, men siffrorna säger en hel del...

Medlem

Vem tror du bryr sig om hur mycket ni clearade på 60? Känns som ett bittert försök att flasha sin epeen lite.

Du säger att Kara och Gruul var lätt? Japp det var det, men det var öppningsinstanserna för en expansion, du kan inte påstå att Molten Core var svårt. Anledningen till att det tog längre tid är SOM jag redan sagt, spelet var nytt, folk hade inte spelat MMO's tidigare så folk var helt enkelt sämre spelare back then. Säger du att folk var lika bra då som nu så vet vi båda två att du bara ljuger.

Känns som det är lite mycket snack, du säger att er guild föll samman i tbc. Körde du ens dom senare raiderna? Som BT och SWP. Jag menar, ANNAT än att köra på en polares char vars guild redan clearat content om och om igen?

Medlem

vet du vad kara,gruul, scc var über lätt sedan testa jag bt och swp på en kompis char, jag gick in hade ingen anning vad jag skulle göra i fighterna endå klara jag att heala hur bra som helst dog i ingen fight men den swp var halvsvår man kunde göra misstag utan problem det gick inte i naxx. sedan kommer ni o påstår att folk inte kunde spela vid 60 och det var det som gjorde det svårt fattar ni hur idiotiskt det låter(eller var det bara vi 7% i världen cleara naxx som var bra?)? Mc var svårt i början när man hade dps/heal gear att heala med osv..... självklart så blir en instance lättare med tiden när man får bättre gear.
Epeen. självklart är jag stolt över att jag va med dom 7% som cleara naxx innan tbc kom... jag spelar inte för tillfället sedan dom nerfa ulduar från att va kul till så extremt lätt. jag kom tillbaka ett littet ta till icc o testa totc och dom första 6 bossarna i icc o sluta igen ennu en gång för att det var lätt, vi testa tom hardmode o blev besvikna.

Medlem

Som jag trodde då. Case closed.

Medlem

jag e kräsen och vill ha tillbaka tiden vid 60= var mycket roligare.

Medlem

Gruul var lätt? Blizzard faila ju hårt på balanseringen på alla raids i tbc innan de klassiska nerfsen kom. TBCs raids var grymt svåra tills nerfsen kom

Medlem

dom var inte svåra innan nerfen o var defentivt inte efter nerfen.

Medlem

Är du medveten om att Yogg+0 har varit, om inte DEN svåraste, en av de svåraste bossarna nånsin. Tycker tiden det tog att döda honom talar klarspråk nog. 74 dagar tror jag det var. 4horsemen tog runt 55-60 dagar.

Medlem

Jo men nostalgiska, dåligt tweekade fighter där bossen slog tillräckligt hårt för att döda tanken om han fick in 2 träffar i rad (Brutallus?) gav mer Equipment Potency EquivalencE Number än att spela normal modes i WotLK och nerfat TBC material som polarens guild har på farm status. Det måste vi ju fatta.

Sen att klasserna va helt cp balanserade och lite mer än hälften av alla hybrids inte ens kunde använda mer än 1 spec i raids gjorde ju inte direkt spelet bättre.

Säger ändå inte att spelet var svårt pga att bossarna var svåra och encounters krävde skalle. De krävde ungefär lika lite intelligens som dagens fighter så jag anser att vissa i SWP och ICC om inte ToGC kräver mer hjärna än de gamla. Finns en del nya fighter som verkligen sätter folk på press när det gäller att prestera i spelet.

Ta vilket guild som helst som idag har Iron-bound Proto-drake innan ToC eller början av den patchen (3.2?) så skulle de nog komma en bra bit i Naxx40 om inte hela vägen. Mimiron hard mode, pre-nerf va ingen räkmacka det heller. Den va ett helvete tom på 10-man så jag fattar inte hur folk plockade den utan 239 gear på 25 manna.


signatur
Medlem
Medlem

ja yogg+0 måste ju va sjukaste bossen hitills? 700+ attempts från stars? utan dem och deras kill(gav ju ut taktiken direkt efter) så hade väl ingen fixat det?

Personligen hade jag roligare i vanillla och tbc än wotlk. Självklart har det mycket med att göra att spelet var nytt då. Men också för att saker blivit enklare i wotlk. I vanilla och TBC kunde jag ha roligt i 5manna för att det kunde vara svårt om man inte utgearade instansen och hade perfekt setup. Man behövde CCa mobs osv. Men i wotlk steamrolla man igenom dem i dålig gear utan behöva CCa osv. Det är inte kul. Körde igenom alla heriocs direkt vid 80 ding med folk som också dingat precis. Kommer ihåg när man entra black morass herioc i tbc första gången och vart total ägd, det var skoj! För då hade man en rolig utmaning att se fram emot, även som casual. Som casual tank hade jag också mycket lättare att tanka i wotlk än i tbc/vanilla. Det är roligt i början att man håller aggro så lätt i wotlk, men när det är för lätt blir det också tråkigare i längden.

Sen håller jag med jonne_man lite. Det är inte kul när alla har liknande gear och när det är för lätt att skaffa bra gear. Det tar udden lite av när man väl får gearen, inte lika "wow äntligen nu har man fet gear" typ.
Även AV var roligare i vanilla. Det var grymt roligt om man hitta en liten grupp som kunde gå bakom slagfältet och göra stiora underverk med

Kan ju inte säga gruul va nå oneshot boss direkt innan nerfen. Var väl shatter damagen som sjukt hög då? Kommer ihåg att även den bästa guilden på vår server som cleara naxx innan tbc hade probbs med han. Dem tog han dock innan shatter nerfen.

Medlem

Orsaken varför WoW är ett skämt just nu är för att det är på tok för enkelt att få epic gear.

Jag fick min rogue till 80 för 2 dagar sen och nu har han ENDAST epix.

World of casualcraft.

Själv så tror jag att blizzard fattar att WoW är inne på sista dansen och försöker mjölka ut sista cashen ur folk.

Tror inte WoW överlever länge till.

Medlem

"Epic" är endast en färg på texten. Dina "epix" är knappast bra nog för vad folk håller på med efter 2 dagar.

Medlem

Sant, men det är ändå fail av blizzard att man kan få full epic gear efter 2 dagar.

En "epic" ska ju vara svårt att få tag i.

Bättre att dom gör om hela gear systemet helt i cataclysm genom att göra blått gear bättre än vad det är och epic gear sjukt bra men riktigt svårt att få tag i.

Gen
Medlem

Epic är inte epic längre. World of Casualcraft.
Minns när jag stod i OG i full T2 en gång i tiden, det var epic det.

Medlem

Ja, hoppas verkligen dom gör looten mer likt vanilla. För alla er som var med i början så kommer ni säkert ihåg hur präktigt jekla stort det var att få sin första "epic" .

Medlem

Inte troligt med tanke på att dom har kört samma sätt i alla expansioner.

Kommer iaf köra igenom den eftersom det är kul o köra igenom gamla markerna efter förändringen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar