Levla Shaman el Druid

Testpilot
Levla Shaman el Druid

Har en Präst lvl80 nu som jag hardcore spelat med och kört allt upp till Ulduar som healer.

Funderar nu att lira upp en Shaman eller Druid för lite omväxling.
Kommer garanterat att lira den som healer då jag levlat klart.

Frågan är : För o nackdelar Druid & Shaman att levla upp och likaså som healerspec på 80?

Alla tips o trix är välkommna , gärna tips på leveling specs från 0-80.
(Kommer att levla på PVP server)

Medlem

Jag skulle nog välja en shaman om jag måste välja mellan dem två klasserna, varför? Jo för att jag tycker shaman går snabbare att levla upp till 80 och man kan ha bra dps om man inte vill heala hela tiden

men visst finns det nackdelar och fördelar. Jag vet inte hur shamaner healar i 80 men i lägre level klarar dem det lika bra som priests skulle jag säga.

Men om du vill ha en bra 80 healer så ska du nog välja druid pga deras HoTs, men nackdelen är att dem inte går lika snabbt att levla om man inte vet ett bra spec

Lycka till i din jakt på en alt som du trivs med, efter allt så är det spelstil som avgör vad man gillar bäst.

Medlem
Skrivet av Tasir:

...och man kan ha bra dps om man inte vill heala hela tiden

Hoppas du menar medan man levlar? Boomkins och kissekatter har ju helt vansinnigt hög DPS på 80.

Levlar du som feral så går det undan som druid. Enhancement shaman ska väl gå rätt snabbt det med så vitt jag vet då de aldrig får slut på mana och självhelar de också.

Sen beror det väl på hur du gillar att hela. En shaman helar ju mest efter att någon tagit skada och har en stor repertoar med heals, samt flera trevliga totems beroende på situation (speciellt tremor totem är ruskigt trevligt i PvE) och Purge.
Som druid är det ju mer att hålla HoTs uppe på alla som kan tänkas ta skada, och sen blåsa på lite extra där det behövs.

Personligen skulle jag ta shaman, trots de där jäkla totemsen, för jag tycker det är skojigare att prioritera bland redan skadade personer, än att hela i förebyggande syfte.

Medlem

@^ja jag menade under tiden man levlar, men element shaman har bra dps i 80 också men likaså har boomkins. Feral har jag aldrig spelat så jag ska inte säga något om dpsen där

Testpilot

Tackar för alla råd , jag lirar nu en Shaman som snart är lvl40 och det är runt 30+ som det började bli roligt o spela.

Levlar som enhancement och nu börjar det bli skoj , mäktig dps vilket är skoj , tröttnar nog aldrig att se Windfury-Crits

Ska bli intressant sen o heala i lite instanser o känna på den biten senare , men just nu är det powerleveling som gäller.

1
Skriv svar