Spela på US server?

Medlem
Spela på US server?

Funderar på att skaffa en US account istället för mitt WoW-lirande, mest för att det finns lite folk jag skulle vilja spela med som finns på US och inte EU sidan.
Lite surt att starta om allt men jaja, det kan man tåla

Bara lite funderingar...
har precis startat en US trial för att se hur det verkar, och funkar bra spela iaf. Ping på 300-400 kan man leva med, men vete fan hur pingen blir sen när man kommer till ställen med mer folk, eller när man raidar...

Nån här som spelar/spelat på US och kan berätta lite?
Hur var pingen? gick det spela vettigt trots lite högre ping?
Funkar det med svensk Visa för att betala?
Inga problem starta ett account med svensk adress så antar man inte behöver ljuga om att bo i EU, så borde gå med svenskt visa med?

Nåt annat man behöver tänka på?

Även om nån här har konto på US och intresserad byta till EU så släng iväg ett PM.

Inaktiv
Skrivet av DrAbraham:

Hur var pingen? gick det spela vettigt trots lite högre ping?

Vet inte riktigt vad du kommer spela som men kör du med en ping på över 100 om inte mindre så förlorar du väldigt mycket DPS om du ska köra en sån klass iallafall och det kommer göra det svårt för dig att raida senare i spelet.


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv

100 i ping? bor du i Frankrike? jag har haft runt 250 sen 2005 först 2008 var den nere på 150 ibland, på den gamla goda tiden med Won/Steam fps så fann jag att 325 ping ungefär helt spelbart och FPS är mycket känsligare för ping än ett mmo sen finns det många nissar som klagar på över 20 i ping och ska ha 1000 frames i sina filmer när ögat bara kan se 15 per sekund men dom är felinformerade ilandsbarn.

Medlem

kör på US nu och har runt 250-300 i ping så ser inte det som nåt problem.. rädd för att hamna runt 700+ som man hört många säga..
Hade runt 200 ping när spelade EU så inte direkt något att bråka om

Tror väldigt få har mindre än 100 i ping av de som spelar EU heller.

Medlem

Kan ju alltid prova med följande ändringar i Windowsregistret för att se om det hjälper: [http://gamers-underground.com/forum/role-playing/27887-latenc...]

Medlem

jag kör för tillfället på earthen ring US och med en ping mellan 100_300 400-500 om jag har en dålig dag


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

1
Skriv svar