WoW fryser + hela datorn!

Medlem
WoW fryser + hela datorn!

Tjena, handlade in en nydator och skärm för 2 dagar sen så jag installerade wow och skulle börja spela, men efter 15-20 min så fryser hela datorn!Ljudet laggar,bilden fryser,jag kan inte röra musen

Så jag startar om datorn och sen händer samma sak när jag loggar in efter 15-20 min

Nån som vet hur man fixar?!

Jag har detta i datorn:

- Intel Core2 Quad Q8200
- 4 GB DDR3-SDRAM
- 640 GB SATA 3G-hårddisk
- NVIDIA GeForce GT220 1GB
- DVI, VGA & HDM

och en 22" LCD skärm

Den borde ju klara utan problem för den har ju lite över rekommenderat på wow så jag fattar inte problemet men min farbror nämnde nått om directx eller nått?

Måste fixa snart för det e lan på gång

Medlem

har du installerat alla drivrutiner?

Medlem

Vad kör du för OS, är drivar installerade osv?


signatur
Medlem

Min farbror sa att han hade installerat dem senaste drivrutinerna för grafikkortet och jag har Windows Vista

Medlem

Din dator är nog ett måndagsexemplar och tar livet av sig (kan vara minne i grafikkort eller någon rutten cpu kylare typ.
Reklamera den, tacka så mycket och köp en annan om det bara gått två dagar.

Om din farbror inte slängde ihop den åt dig...

Medlem

Här har du några tips på hur du kan komma på vad felet är.
Det låter som om datorn hänger sig pga att den blir för varm.

Gör såhär, ladda ner prime95 och kör 2 applicationer av det samtidigt för att få upp maximal belastning på din cpu och dess 2 kärnor.
Kör detta i ca 4-6tim klarar du dig så långt kan du nästan direkt utesluta värmeproblem/fel på cpu/fel på minne/ fel på moderkort.

Då har vi bara grafikkortet kvar. Det du kan göra då är att köra med tex sidan av datorn av monterad så att du får lite svalare luft.
Annars är det väldigt lätt att testa med ett annat kort och se om problemet kvarstår.

Är dock tveksam att det är grafikkortet då det oftast ger dig grafiska fel innan datorn hänger sig pga detta.

Men ta och kör prime95 och fungerar det finfint i några tim så kan du sedan gå över till memetest för att testa ditt minne ytterligare.

Lycka till.

Edit: Sannorlikheten att det är mjukvara/drivrutiner som ställer till det är i stort sett noll då du ändå kan spela i 20-30 min innan datorn tvärlåser sig.

Medlem

Vill nog hellre gå på mitt alternativ då datorn är ny och det kommer bespara honom ett sjukt antal raseriutbrott

Medlem
Skrivet av Spiff:

Vill nog hellre gå på mitt alternativ då datorn är ny och det kommer bespara honom ett sjukt antal raseriutbrott

Beror helt på om det är en märkes dator eller om den är köpt i delar.
Är den köpt i delar så kan han inte direkt skicka in allt eller hur? Gör han det får han stå för felsökning avgiften på de saker som det inte är något fel på.

Medlem

Tjena, min farbror har vart och återställt hela datorn och tagit hem nyare drivrutiner osv , så nu har jag kunnat spela hela dan utan lagg men sen på kvällarna kommer det igen , hela datorn fryser.

Så stängde av den på natten så den kunde kylas ned.

Och sen direkt när jag startar den så stannar den!Och sen igår så stannade den när jag kollade på film genom Windows Media Player och idag när jag skulle spela wow fsat jag han inte ens på upp inloggningsidan innan den stannade! den har stannat ett par gånger på bara skrivbordet!

Btw, jag har köpt den på Netonnet

Och om inte min farbror eller jag hittar vad felet e så ska vi skicka in den till Netonnet

Medlem

Låter som du har något större fel med datorn, det är nog bäst att du lämnar in den.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Värme problem eller nätaggregatet.
Ladda ner HW Monitor och kolla hur varm din processor (CPU) och grafikkort (GPU) är. Annars kan det vara så att ditt nätaggregat inte kan leverera rätt spänningar som gör datorn instabil.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Tja, kan nog ha en lösning på ditt problem, det du beskriver hände mig också. Jag kan av inte någon anledning köra Windowed mode + Vista themet Aero. Det låste sig, fick starta om.

Testa ändra theme och stäng av Windowed mode Knaske hjälpte.

Se till att ha allt uppdaterat också, Vista, Wow och drivers till grafikkortet.

Medlem

hehe fick den fixad för 2 veckor sen , har bara glömt att skriva här xD nae men det var netonnet som hade installerat en felaktig Vista produkt som hade nån defekt så dem ominstallerade hela os:et så nu funkar den fiiint

1
Skriv svar