Medlem
Prot Pala spec

Tja.
Nu har jag letat och letat men kan inte hitta någon bra spec för min Pala. Kom med förslag. Den ska vara anpassad för 6969 rotation och ha 1 pinne i [Improved Judgements]

Denna kanske?
http://www.wowhead.com/?talent#sZA0xA0uMGsIufdgobx0b

Vad ska jag ha för Glyphs?

Tack tack tack

Medlem

Själv kör jag sånthär.
http://www.wowhead.com/?talent#sVZV0tAMuMGsIufdtsM:pN0Vcm

Jag är nydingad 80 själv så det är inget raidande för mig ännu. så därför vill jag kunna debuffa bossarna jag tankar själv så mycket som möjligt med Vindication och dyligt istället för att förlita mig på att nån annan i gruppen kan.

Med glyphs är Divine Plea ett måste. Den har man ju igång nästan hela tiden, så 3% mindre skada. jatack.

Annars är väll Seal of Vengance glyphen sjysst för att få upp threat. Den kör jag inte själv med då jag AOE grindar mycket fortfarande.

Inaktiv

Seal of Vengance glyphen är ett måste...

http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Kazzak&n=Lil%...
kör den speccen och dom glypherna (dom står på höger av sidan)
det var den specc pch glyphs jag körde när jag fortf spelade =]

Medlem

http://www.wowhead.com/?talent#sZV0tAbuMusIufdgsM0bc

Benediction poängen kan läggas i improved might om man känner för det.

Divine plea, hammer och vengaence som major, sen sense undead och lay on hands som minor. Sista kan man ta vad fasen som helst.

Att specca divinity är det sämsta du kan göra. Det är 5 poäng för 5% mer overhealing på dina healers. Finns ingen som kan balansera heals för att de ger 5% mer på dig när saker börjar slå 10-15k skada sen.


signatur
Inaktiv

ööh? tror nog en healer hellre ser att tanken får 5% mer healing än inte få det

Medlem

Det finns talents som är viktigare än 5% extra healing.

Skrivet av Rappakalja:

Seal of Vengance glyphen är ett måste...

http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Kazzak&n=Lil%...
kör den speccen och dom glypherna (dom står på höger av sidan)
det var den specc pch glyphs jag körde när jag fortf spelade =]

Nej, den är inte ett måste... Du kan i princip ta vad fan som helst som tredje Glyph, jag håller med om att Vengeance är bra, men eftersom protpallys tjänar så lite på expertise, då 60+% av threaten kommer från spells så gör det inte särskilt mycket.

Och varför har du 2/2 i Imp Judgement? Den förstör bara din 9696 rotation, i varje fall en helt bortslösad poäng. Jag skulle även ta bort Divine Sacrifice och lägga de poängen på lite mer threat, som Conviction+Crusade

Min specc: http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Frostmane&n=A...

Ska dock göra om lite (ta bort en poäng i Spiritual Attunement och sätta den i Crusade för lite extra threat).

Medlem

Sen senaste patchen så har faktiskt expertise vuxit i värde så den är inte helt värdelös längre. Värt att tänka på då nästan all T9 saknar hit och enda delen som har nån hit alls i setet saknar avoidance. Detta gör att glyphen faktiskt ger nåt ändå, dock skall tilläggas att med avsaknad av hit så kan det hända i vissa fighter att det är bättre att glypha rightoues defense istället.

Gällande din specc Fraizer så borde du flytta SA då 1 poäng är mer än tillräckligt för allt. DSac är bra som soaker om du inte maintankar vilket nog kan hända ibland och det gör att Divine Guardian som prot inte är helt fel då du kanske är en av två i raiden som har SS. ;>

PoJ är en bra threat talent oxå, tänk på det, istället för att boosta din 11,46 till 14,46% crit.


signatur
Medlem

Skulle rekommendera att du inte speccar som Fraizer om du ska raida iaf.

För det första så ska du absolut specca i divine sac och improved(då du ska använda Sacred Shield på dig själv + att Divine sac migrerar bort sjukt mycket skada för hela raiden om man drar den tillsammans med divine shield)
För det andra så ska du absolut verkligen lägga i PoJ som TixFrix säger.
Sedan så är det väl lite hur du själv känner skulle jag vilja säga, såhär har jag iaf speccat och glyphat:

http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Vashj&n=Blash...

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Sen senaste patchen så har faktiskt expertise vuxit i värde så den är inte helt värdelös längre. Värt att tänka på då nästan all T9 saknar hit och enda delen som har nån hit alls i setet saknar avoidance. Detta gör att glyphen faktiskt ger nåt ändå, dock skall tilläggas att med avsaknad av hit så kan det hända i vissa fighter att det är bättre att glypha rightoues defense istället.

Gällande din specc Fraizer så borde du flytta SA då 1 poäng är mer än tillräckligt för allt. DSac är bra som soaker om du inte maintankar vilket nog kan hända ibland och det gör att Divine Guardian som prot inte är helt fel då du kanske är en av två i raiden som har SS. ;>

PoJ är en bra threat talent oxå, tänk på det, istället för att boosta din 11,46 till 14,46% crit.

Nej, värdelös är expertise inte, men det är ändå ingen stat som man ska fokusera mycket kring. Hit är fortfarande bättre i de flesta avseenden.

Och som jag sa om du läst hela inlägget (:O?) så sa jag att min spec var lite utdaterad, och skulle flytta en poäng från SA till Crusade. Gällande DG så kan jag inte säga att jag har hittat många situationer där jag behövt använda den, förmodligen främst för att jag MT:at oftast. Men att PoJ är bättre än 2% crit är helt rätt.

Skrivet av livv:

Skulle rekommendera att du inte speccar som Fraizer om du ska raida iaf.

För det första så ska du absolut specca i divine sac och improved(då du ska använda Sacred Shield på dig själv + att Divine sac migrerar bort sjukt mycket skada för hela raiden om man drar den tillsammans med divine shield)

Men du vet väl att Sacred Shield inte stackar, så om du har en Holy paladin i raiden så är det ju knappast så att du slänger Sacred shield på dig själv. Och du menar nog Divine Protection.

Medlem

Nej. Divine Shield med Divine Sacrifice. Allt annat är självmord.

Sen ska nog du tänka på att du inte alltid har en holy pala. Speciellt inte i 5-manna och 10-manna. I 25-manna så kanske ni är 2-3 tanks på 1-2 holy palas. Hur ska ni göra då? ;>


signatur
Medlem

Det är väl ganska relevant. Finns gott om tillfällen om då du skulle dra divine shield som det skulle wipa resten av raiden för att du tappar aggro i några sekunder.

Nej, det är klart det inte är. Men ofta har du det, och jag har svårt att tänka mig att ett par hundra extra HP skulle göra enorm skillnad. Och är du en av tankarna som tar väldigt mycket skada så har du nästan garanterat en holy paladin på dig iaf, i 25-manna dvs.

Medlem
Citat:

Men du vet väl att Sacred Shield inte stackar, så om du har en Holy paladin i raiden så är det ju knappast så att du slänger Sacred shield på dig själv. Och du menar nog Divine Protection.

Jag vet mycket väl att de inte stackar, men i varje raid så finns det flera tanks och då kan den där holypallan alltid lägga sin SS på en annan tank istället för dig :).

Anledning till att man kör divine sac och shield är pga att ofta bossar behöver 2 tanks, vid en ledig situation när hela raiden tar extremt mycket skada(se mimiron) så är den väldigt nödvändig skulle jag vilja säga.

Medlem

Jojo, vid sådana tillfällen är den säkert guld värd. Har nog inte ägnat mycket tanke åt till vad den kan vara bra. Har nog avfärdat den för diverse saker jag läst på forum.

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Och jag har svårt att tänka mig att ett par hundra extra HP skulle göra enorm skillnad.

EH är allt.


signatur
Medlem

Nej, inte om du inte håller aggro. ;>

Medlem

Vilken spell rotation ska man köra när man tankar?

Vilka buffar ska man ha på sig själv?

Medlem

Det finns en rotation som man ska använda på bossar eller trash som inte dör på en gång för maximal threat generation, 9696-rotationen kallas den. Med "9" och "6" menas det att du först exempelvis använder en ability med en 6 sec CD för att sedan använda en med 9 sec CD, för att sedan alternera dig mellan dom så att du alltid har en ability som är redo för att användas.

Min ser ut såhär:

(Brukar vanligtvis springa in med en Holy Shield redan aktiv ifall det är en mob som slår hårt.)

Shield of the Righteous(6sec)
Judgement(9sec)
Hammer of Righteousness(6sec)
Holy Shield(9sec)

Ibland (var 10:e sekund eller så) så får du en ledig CD, då passar det bra att slänga saker som inte finns med i den egentliga rotationen, exempelvis Concecration, Sacred Shield eller Avenger's Shield för lite extra threat.

Observera att "icke-Improvade" Judgement har en 10 sec CD, det är därför det är slöseri på en poäng att lägga 2 poäng i Imp Judgement eftersom den då får en 8 sec CD, då är den alltså uppe för tidigt om du kör 9696-rota'n.

Dessutom så har Holy Shield en bara 8 Sec CD, men eftersom Duration på den, alltså hur länge den är uppe är 9 sec så behöver du inte slänga den tidigare, alltså kan man säga att den har en 9 sec CD också.

Gällandes buffs, så är det Devo aura, Seal of Corruption(Vengence), Blessing of Sanctuary och Righteous Fury. Om du behöver lite extra HP är det bara att dra en Flask of Stoneblood (alternativt en Flask of Relentless Assault om du behöver lite extra threat), samt lite stam och strength-food.

Förhoppningsvis fattar du vad jag snackar om ><

Medlem

9696 är iofs 5 spells. Consecration är en del av den. Så länge ditt target slår tillräckligt hårt för att behålla manan så ska den användas.


signatur
Inaktiv

Hmm, en bra sida att gå in på kan vara www.tankadin.com där står det "bästa" speccet för raids och så vidare. Du kan även hitta vilka items som är "best in slot".


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Hahaha. Skillat. Kollade BiS 3.2 posten och gillar att det enda som finns är en länk till Maintankadin som är bra mycket bättre antagligen då den med största sannorlikhet är bättre och innehåller mycket av samma folk som är på EJ och Tankspot. ;>

Skulle faktiskt rekommendera Tankspot och Maintankadin istället.


signatur
Inaktiv

Då jag inte kör Paladin i huvudtaget så sökte jag bara lite lätt på Google.
Som det nämndes så finns det ju följande:

http://maintankadin.failsafedesign.com/

http://tankspot.com/


signatur

© Copyright by T@wo

1
Skriv svar