Just blivit hackad, ett par frågor

Medlem
Just blivit hackad, ett par frågor

Tjena,
Nu har det alltså hänt mig med.
Spelat sen release till och från och klarat mig tack vare bra antivirus,malware och brandväggar, men inatt blev jag hackad.

Loggade av vid midnatt, och sedan när jag loggade på klockan 8 på morgonen innan jobbet står det "your account has been merged to a battle.net account, please log in with that email adress".

Förstår direkt att jag är "compromised", loggar in med en kompis konto och ser att han är online och minar under marken i wintergrasp.

Purgar hela datorn, hittar en keylogger som smugit sig in på något sätt.

Ringer blizzard när dom öppnar, och dom ger mig kontot tillbaks direkt och säger att det här är jättevanligt med battle.net merges som används nu.

Dom ska göra en utredning för att kompensera eventuell "item loss".

När jag väl loggade in ser jag att både min 80 paladin och 80 shaman är helt nakna, har tömt allt, till och med sålt deras bags .. :/

Bankerna och min egna guildbank tom med.

Blizzard snubben sa att man ska "restore my account".

Min fråga är vad det betyder?
Kommer jag få all gear skickad till min mail box, eller rullar dom tillbaks kontot tills innan jag blev hackad?
Borde ju vara rätt simpelt då man vet precis när kontot mergade (5.23 am), och man har nu unmergat det.

Någon som vet hur bliz gör detta?

Jag har liksom ingen lust att göra dailis med skit gear och sedan få allt återställt:)

Har nu mergat kontot själv och kör med autenticator på Iphonen. Vill fan inte att detta händer igen.

Tack på förhand!

Medlem

Du kommer antaligen få alla föremål skickade via mail till dina chars.
Man brukar få tillbaka alla föremål, dock kan du gå miste om det guld du haft. Har hört att en del även fått tebax det så det är inte omöjligt.

Men som sagt det löser sig ska du se och du kommer absolut få tebax alla items du har på din karaktär i alla fall.

Inaktiv

Jag har också blivit hackad på mitt acc med det battle.net grejen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få tillbaks mitt account om jag kan få tillbaks det.

Medlem
Skrivet av xahim12:

Jag har också blivit hackad på mitt acc med det battle.net grejen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få tillbaks mitt account om jag kan få tillbaks det.

Ring suporten eller skicka ett mail.

Medlem

Ja ring bara supporten dom var hur bra som helst, hade kontot tillbaks inom 5 minuter.
Väntar fortfarande på mina grejer i mailen men det kan ta någon vecka.
Som jag förstår det så måste dom undersöka allt noga och se vilka transaktioners som genomförts när kontot var "compromised".
Jag blev bland annat av med 60 badges of triumphs vilket inte är så skoj:)

Medlem

Polisanmäl, det är ju brottsligt att bli hackade, och om inte Blizzard kompenserar borde du kräva pengar tillbaka...

Inaktiv

Finns det svenska supporter, isåfall hur får man deras nummer verkar inte hitta det =/.

Medlem
Skrivet av depthless:

Polisanmäl, det är ju brottsligt att bli hackade, och om inte Blizzard kompenserar borde du kräva pengar tillbaka...

Ja detta är absolut det bästa, svensk polis kommer förse dig med ett helt eget A-Team som du själv får följa med och dänga personen som hackade dig. Dom håller självklart i bedragaren medans du får slå.

Att kontakta polisen när det gäller sådana här saker är bara patetiskt då dom inte har resurser eller kunskap eller ork att sätta sig in i det hela.

Ring suporten.
Sweden: 0200 897074 (free)

10:30 am to 08:00 pm (Paris time), on Monday and Tuesday.
11:30 am to 08:00 pm (Paris time), on Wednesday.
10:30 am to 08:00 pm (Paris time), on Thursday.
10:30 am to 07:00 pm (Paris time), on Friday.

Medlem

Ville bara säga att jag fick tillbaks allt i mailen igår kväll, även guld.
Det ända jag inte fick tillbaks av någon anledning var mina emblems of triumphs jag sparat, hade 40 st och endast 13 efter att "hackern" lekt klart.

Bryr mig inte så mycket, bara glad att få tillbaks allt, även bank och guildbank.

Testpilot

Va skönt att inget värre hände , hur många dagar tog det för dig från att du märkte det tills du var igång igen?

Kan vara bra för andra att få läsa hur lång tid det tar ca.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Va skönt att inget värre hände , hur många dagar tog det för dig från att du märkte det tills du var igång igen?

Kan vara bra för andra att få läsa hur lång tid det tar ca.

Den 25:e postade han att "inatt blev jag hackad" och den 29:e att han fick tillbaks det "igår kväll".
Säg till om du behöver fortsatt hjälp att räkna ut hur lång tid det tog

Testpilot
Skrivet av MegaBlaff:
Skrivet av Harakiri:

Va skönt att inget värre hände , hur många dagar tog det för dig från att du märkte det tills du var igång igen?

Kan vara bra för andra att få läsa hur lång tid det tar ca.

Den 25:e postade han att "inatt blev jag hackad" och den 29:e att han fick tillbaks det "igår kväll".
Säg till om du behöver fortsatt hjälp att räkna ut hur lång tid det tog

Du överskattar läskunnigheten & logikkunskaperna hos folk på forum som detta , jag citerar mig själv igen:

Skrivet av Harakiri:

Kan vara bra för andra att få läsa hur lång tid det tar ca.

Säg till om du behöver fortsätt hjälp att förstå mina inlägg!

Inaktiv

Jag antar att Blizzard har några "restore points" från tidigare tillfällen.

Hur som helst är det enkelt för dem att återställa, bara något script hit och dit och du har dina grejer.

Som nämnt kommer det nog antagligen via mailen.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

1
Skriv svar