WOW på vista? snälla hjälp :)

Inaktiv
WOW på vista? snälla hjälp :)

Tjena!
Min dator gick sönder för någon vecka sen och det kostar mer att laga den än att köpa en ny

Jag har hittat en dator jag vill ha men den är windows vista.

Jag har hört att inte wow funkar på vista. Eller att det krånglar mycket. Är detta sant eller funkar wow på vista?
Tacksam för svar

Medlem

ja det funkar varför skulle det inte göra det??

Testpilot

Det är inga som helst problem under Vista , bara o tuta o köra.

Medlem

Kör på vista inga problem

Vista 32bit är det inga som helst problem att köra WoW på.

Vista 64bit däremot kan vara lite svårare men det fungerar ändå bra.

Varför tror folk att Vista är så dåligt fortfarande?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

WoW funkar fint fint på Vista x64. Varför skulle det inte? Vista är 10ggr bättre än sunkiga XP ändå.

Testpilot

Jag har kört Vista64 väldigt länge nu och aldrig haft problem med Wow pga 64 bitars operativ , på 32 så är man ju begränsad i storlek på minne och det tycker jag är en stor begränsning.

Medlem

Har kört wow i vista 32 bit och 64 bit utan problem.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Kör på Windows 95 du, själv har jag vista 64bit och dx10.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag har kört Vista64 väldigt länge nu och aldrig haft problem med Wow pga 64 bitars operativ , på 32 så är man ju begränsad i storlek på minne och det tycker jag är en stor begränsning.

I 64 bitars tar varje tråd mer minne så man förlorar på att ta 64 bitars OS mot 32 bitars om man bara har 4gb ram, skulle man däremot ha 8gb så skulle man tjänat på det.

Kör iofs själv 64 bitars och wow och det fungerar utmärkt. Dock så väljer man inte 64 bitars bara för att nytja de sista 500mb ram som man inte kan köra i 32 bitars för man förlorar i det stora hela ändå.

Testpilot
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Harakiri:

Jag har kört Vista64 väldigt länge nu och aldrig haft problem med Wow pga 64 bitars operativ , på 32 så är man ju begränsad i storlek på minne och det tycker jag är en stor begränsning.

I 64 bitars tar varje tråd mer minne så man förlorar på att ta 64 bitars OS mot 32 bitars om man bara har 4gb ram, skulle man däremot ha 8gb så skulle man tjänat på det.

Kör iofs själv 64 bitars och wow och det fungerar utmärkt. Dock så väljer man inte 64 bitars bara för att nytja de sista 500mb ram som man inte kan köra i 32 bitars för man förlorar i det stora hela ändå.

Detta var de dummaste jag hört på länge , det är ju klart som korvspad att man man har mer minne än vad 32bitars Vista klarar av , det är ju poängen med vad jag skrev!

Dessutom för att återgå till WOW , ju mer minne du har som spelet kan få o leka med ju bättre

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Harakiri:

Jag har kört Vista64 väldigt länge nu och aldrig haft problem med Wow pga 64 bitars operativ , på 32 så är man ju begränsad i storlek på minne och det tycker jag är en stor begränsning.

I 64 bitars tar varje tråd mer minne så man förlorar på att ta 64 bitars OS mot 32 bitars om man bara har 4gb ram, skulle man däremot ha 8gb så skulle man tjänat på det.

Kör iofs själv 64 bitars och wow och det fungerar utmärkt. Dock så väljer man inte 64 bitars bara för att nytja de sista 500mb ram som man inte kan köra i 32 bitars för man förlorar i det stora hela ändå.

Detta var de dummaste jag hört på länge , det är ju klart som korvspad att man man har mer minne än vad 32bitars Vista klarar av , det är ju poängen med vad jag skrev!

Dessutom för att återgå till WOW , ju mer minne du har som spelet kan få o leka med ju bättre

Vad är det som är så dumt med det jag skrev då? jag förklarade att man förlorar minne på att uppgradera från 32 till 64 om man bara kör 4GB.

Sen att du inte besitter materia mellan öronen att förstå det hela är ju en helt annan sak.

Testpilot

OK sorry jag var lite brysk där och tänkte inte på att alla inte vet om självklarheter och du fick ta skiten där.

Jag anser det vara självklart att kör man 64bits Vista så har man mer än 4Gb minne , annars skjuter man sig själv i foten.

1
Skriv svar