Skulle demon kunna stoppa nerladdning?

Medlem
Skulle demon kunna stoppa nerladdning?

Hej hoppas jag ej bryter mot en regel på forumet nu.

Men jag har tänkt på det, jag tror att risken för att man laddar ner spel blir mindre om de finns en oskriven regel om att man ska ha en demo tillgängligt på sitt spel som man gjort ( utveklaren).

till exempel så köpte jag spelet Crysis när jag visste de funkade på datorn på grund av demon.

Min slutsats bli....

Om alla utvecklare gör demon på sina spel så skulle.
1.Man skulle veta att spelet var värt att köpa.
2. Man vet att spelet funkar på sin dator.

Jag tror att många laddar ner ett spel och bara"oj de här spelet var ju bra, borde ha köpt de, men de orkar jag ej nu nu har ag ju klarat det."

kom med åsikter och kanske andra sätt att hindra piratkopiering.
KOM IHÅG SLÄCK LAMPAN EFTER DIG, JORDEN ÄR SNART DÖD OM DU INTE SLÄCKER DEN.

Avstängd

Ja, jag tror att piratkopieringen skulle kunna minska i viss mån. Om spelutvecklarna inte släpper ett demo är det lätt att tanka hela spelet istället (men om det bara är demot man är ute efter är det ju mest samvetsriktigt att bara testa det så lång tid att man får en uppfattning om det, typ en timme eller nåt).

Medlem
Skrivet av EliasN:

Ja, jag tror att piratkopieringen skulle kunna minska i viss mån. Om spelutvecklarna inte släpper ett demo är det lätt att tanka hela spelet istället (men om det bara är demot man är ute efter är det ju mest samvetsriktigt att bara testa det så lång tid att man får en uppfattning om det, typ en timme eller nåt).

Mm och du sitter i soffan laddat ner fallout 3 innan de kommer ut och du spelat en timme och bara nej nu ska jag sluta, förlåt om jag är annorlunda så skulle jag nog ej kunnat sluta spela.
Kom ihåg lampan

Medlem

Mer respekt från utgivare skulle få ner antalet pirater.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kanske minska det lite, men det finns alltid dom som vägrar betala.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av EliasN:

Ja, jag tror att piratkopieringen skulle kunna minska i viss mån. Om spelutvecklarna inte släpper ett demo är det lätt att tanka hela spelet istället (men om det bara är demot man är ute efter är det ju mest samvetsriktigt att bara testa det så lång tid att man får en uppfattning om det, typ en timme eller nåt).

Mm och du sitter i soffan laddat ner fallout 3 innan de kommer ut och du spelat en timme och bara nej nu ska jag sluta, förlåt om jag är annorlunda så skulle jag nog ej kunnat sluta spela.
Kom ihåg lampan

Om tanken är att man ska spela spelet som ett demo, så väntar man ju tills demot borde ha kommit ut och sedan tankar man och kör typ en timme. Jag tycker inte att det är svårt att slita sig efter det.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Mer respekt från utgivare skulle få ner antalet pirater.

Hur menar du då? Utveckla.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Tycker demo på pc är så krångligt, att installera bara för att spela en liten stund, tror det är många som tycker så.. Tror inte att demos skulle hjälpa nämnvärt.

Medlem

Word på det!
Nu spelar jag inte så mycket längre (dock blivit ett uppsving sedan PS'3an kommit hem).

Men skulle det komma ut ett demo så man kan testa spelets spelkänsla, sin dators prestanda osv. osv. INNAN hela spelet kommer ut så skulle det säkerligen i viss mån dra ner piratkopieringen - om inte annat så skulle respekten öka för den utvecklare/utgivaren som bjosarn påpekade.

(Vad jag tror bjosarn menade med sin kommentar är att respekten för utgivare inte är vad den skulle kunna vara iochmed att dom både tidspressar och allmänt pressar utvecklare att göra spel så snabbt som möjligt för att hålla kostnader nere, utan hänsyn till buggar och vad som går förlorat p.g.a stress och snabbt "bygge". Skapa ett spel är konst, det borde få ta sin tid det tar för att bli så bra som möjligt, inget man kan stressa fram)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av bjosarn:

Mer respekt från utgivare skulle få ner antalet pirater.

Hur menar du då? Utveckla.

x Släppa spelet samtidigt (även om det betyder att skjuta upp USA-release med två veckor).
x Bry sig om sina betalande kunder (vilket vissa, men långt ifrån alla börjar fatta).
x Fixa till priser.
The list goes on.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ingenting kommer stoppa folk från att ladda ner, kanske om man skulle tvinga varenda människa att gå tillbaka till modem-tiden (försök ladda ner en Blu-ray film på 8gb på modem ), men det kommer aldrig hända.

Demon är en bra fingervisning på vad man kan förvänta sig av spelet, och även se hur bra ens dator klarar av det.
Och som bjosarn säger, om dom kunde lära sig att släppa spelet samtidigt överallt på jorden (att det kan ta någon vecka hit eller dit kan vara förståeligt iochmed frakt, men på t.ex Steam? ).

Sen att prissättningen är helt åt helvete (om man räknar med amerikansk valuta så kan spel vara bra mycket billigare t.ex) och att man blir bestraffad om man kör proxy för att kunna få det billigare (blir folk som åker till det landet och köper det bestraffad?) är ju också ett tecken på att dom inte riktigt bryr sig om kunderna.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

KOM IHÅG SLÄCK LAMPAN EFTER DIG, JORDEN ÄR SNART DÖD OM DU INTE SLÄCKER DEN.

Min datorskärm funkar bra som lampa.

Jag tror att nerladdningen av spel skulle minska väldigt mkt om man fick spela demos istället för att chansa eller följa recensioner. Inte för att recensioner är dåligt men man kan ju ha en annorlunda åsikt.


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av bjorsan:
Skrivet av acheronos:
Skrivet av bjorsan:

Mer respekt från utgivare skulle få ner antalet pirater.

Hur menar du då? Utveckla.

x Fixa till priser.

Hur mycket skulle du vilja säga att ett spel bör kosta? Ett spel idag är ju projekt som kostar ca 10 000 000$ att göra. Utöver det så till kommer licens avgifter till konsoll spelen och så ska affären ha sin del.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

theHarmlessWarrior: Vi i Europa betalar överpriser jämfört med t.ex. Amerikanska marknaden.

Edit: Med inflationen i kalkylen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Minska: möjligen några procent.
Stoppa: aldrig.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

theHarmlessWarrior: Vi i Europa betalar överpriser jämfört med t.ex. Amerikanska marknaden.

Edit: Med inflationen i kalkylen.

Visserligen.

En teori jag nyss skrapa ihop för den här frågan:
Europer snackar fler olika språk och är uppdelade till fler olika länder
= mycket mer jobb för att få sälja = kostsammare.
Kan den stämma?

Genomsnitts amerikanen är ju rikare än Europen. Så det kan väl inte vara samma grej som i Asien mot Europa. Att priserna ändras eftersom Europer tjänar mer och därför kan betala mer eller?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Mer respekt från utgivare skulle få ner antalet pirater.

håller med dig om de också, då man märker att EA och Ubisoft spel blir mer nerladdat än tillexempel blizzard spel

Medlem

[quote=EliasN]

Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av EliasN:

Ja, jag tror att piratkopieringen skulle kunna minska i viss mån. Om spelutvecklarna inte släpper ett demo är det lätt att tanka hela spelet istället (men om det bara är demot man är ute efter är det ju mest samvetsriktigt att bara testa det så lång tid att man får en uppfattning om det, typ en timme eller nåt).

Mm och du sitter i soffan laddat ner fallout 3 innan de kommer ut och du spelat en timme och bara nej nu ska jag sluta, förlåt om jag är annorlunda så skulle jag nog ej kunnat sluta spela.
Kom ihåg lampan

Om tanken är att man ska spela spelet som ett demo, så väntar man ju tills demot borde ha kommit ut och sedan tankar man och kör typ en timme. Jag tycker inte att det är svårt att slita sig efter det.[/quote
DE tycker inte jag :$

Medlem

De jag tror skulle stoppa nerladdning vore nog att alla spel även satstar på multiplayer då spelaren vill komma åt multiplayer.

Inaktiv
Skrivet av hicktor_91:

De jag tror skulle stoppa nerladdning vore nog att alla spel även satstar på multiplayer då spelaren vill komma åt multiplayer.

Jag skulle vilja se dig göra en multiplayer till Fahrenheit eller Psychonauts. Det blir nog ganske svårt utan att ta bort allting som gör spelet till spelet.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av hicktor_91:

De jag tror skulle stoppa nerladdning vore nog att alla spel även satstar på multiplayer då spelaren vill komma åt multiplayer.

Jag skulle vilja se dig göra en multiplayer till Fahrenheit eller Psychonauts. Det blir nog ganske svårt utan att ta bort allting som gör spelet till spelet.

nja liksom jag sa inte att alla borde göra det, men de finns många som har lyckats med det sen spelar ej fahrenheit så jag kan ej bedöma det....

Medlem

Några procent möjligen men jag tror att ofantligt många pirater bara gömmer sig bakom sånna här argument.

Man har ju haft vänner som har laddat ner spel för att det inte finns ett demo och sen när dom har lagt ner 20 timmar på det och klarat ut singerplayern så anser dom att det inte är värt ett köp. Om alla spel skulle ha demo så skulle folk skylla på
+drm
+demot visar inte tillräckligt
+har inte pengar så jag är ändå ingen förlorar kund
+Spelföretagen tjänar ändå så mycket pengar
+spelet är för kort och kostar för mycket

med mera. Folk tycker om gratis underhållning.

Medlem

^_ det är ju i princip det folk gör nuförtiden också.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag tror att piratkopieringen skulle minska men den kan aldrig försvinna helt. Sen är det ju så att de flesta pirater skulle antagligen aldrig köpt det där spelet ändå, och därför förlorar utgivarna inte särskilt mycket pengar.

1
Skriv svar