Kroppsljud och kroppens egendomliga uppförande

Medlem
Kroppsljud och kroppens egendomliga uppförande

Det finns mycket man undrar över med kroppen, varför går man i sömnen, och man fiser ju när man sover, rapar man också när man sover ?

Och typ när man fiser, varför det ibland låter som ett pistolskott och ibland låter som om man fått punktering.

Vad händer i kroppen när magen kurrar eller knarrar, varför lyfter sig armarna av sig självt när man pressat dom hårt mot 2 väggar.

Mycket mystiskt händer i vår kropp, vad undrar ni över om kroppens mysterier ?

Medlem

Jag undrar varför jag alltid vaknar med "morronstånd" ?

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Jag undrar varför jag alltid vaknar med "morronstånd" ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Erektion#Nattliga_erektioner

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av HollowMan:

Jag undrar varför jag alltid vaknar med "morronstånd" ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Erektion#Nattliga_erektioner

Tackar:D då fick jag äntligen en förklaring...

Medlem

Fattar iaf inte hur folk kan gå i sömnen, är det nån slags zombietillstånd, man är varken vaken eller sover,
har hört om extremfall där folk gått in i sin bil och börjat köra sin väg .

En annan sak är att ibland när man ska sova då får man en eller flera ofrivilliga ryckningar i benen,

har nåt med attt göra att kroppen gör sig av med energi eller nåt,
himmla mysko iaf.

Medlem

Undrar hur amerikaners kroppar fungerar...


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv
Skrivet av Shrudder:

Undrar hur amerikaners kroppar fungerar...

höhö xD


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av Tepz:

En annan sak är att ibland när man ska sova då får man en eller flera ofrivilliga ryckningar i benen,

har nåt med attt göra att kroppen gör sig av med energi eller nåt,
himmla mysko iaf.

fick 4st såna när jag skulle sova och katten låg bredvid. kickade av han från sängen 4ggr alltså han blev hyffsat sur


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av Tepz:

Och typ när man fiser, varför det ibland låter som ett pistolskott och ibland låter som om man fått punktering.

Det är ju olika tryck på gaserna i ändtarmen, och när det väl "trycker" ut sig så blir det olika ljud beroende på hur hårt trycket är.

Lite som när du visslar, beroende på hur hårt du blåser ut ur munnen (och även hur du formar munnen) så blir det olika höjd på tonen.

Skrivet av Tepz:

varför lyfter sig armarna av sig självt när man pressat dom hårt mot 2 väggar.

Musklerna i armarna blir förinställda på att dom trycker mot något, och när du sen tar bort det som armarna trycker emot så spelar muskelminnet in och dom opererar efter vad dom minns från några sekunder sen (dvs att dom trycker mot ett objekt).
Men eftersom detta objekt är ur leken så är det inget som stoppar dom från att fortsätta trycka.

Förstår du vad jag menar? ^^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag pratar alltid i sömnen. Har även skrikit så kompisar och så har vaknat av det. Kommer nästan alltid ihåg vad jag drömmer om, så har oftast vetat vad jag skrikit åt dessutom.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Såg nåt program där en snubbe svalde luft och kunde göra kontrollerade fisar, han kunde även fisa låtar... går verkligen luft så fort ner i tarmarna och sen är det bara att tuta på ?

Inaktiv

tydligen, de finns folk till allt verkar de som


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Inte kul att svälja så mycket luft, raketbajs blir det, eller superfisar som stinker som attan...


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Jag pratar alltid i sömnen. Har även skrikit så kompisar och så har vaknat av det. Kommer nästan alltid ihåg vad jag drömmer om, så har oftast vetat vad jag skrikit åt dessutom.

Samma här. Bad min morsa att dra åt helvete rätt nyligen. Som tur är så bor man inte längre hemma hos henne

Medlem

Det här med hypnos då ? Går det verkligen att hypnotisera nån och få den personen att göra saker mot sin vilja, eller är det bara bluff ?

Medlem

Jag tror på hypnos till en viss grad. Jag tror inte att man får folk att tro att dom är djur t.ex. som verkar vara väldigt vanligt förekommande när det rör sig kring hypnos.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag tror på hypnos till en viss grad. Jag tror inte att man får folk att tro att dom är djur t.ex. som verkar vara väldigt vanligt förekommande när det rör sig kring hypnos.

Mycket handlar nog om självsuggestion - man gör vad som förväntas av en.

Medlem

Jag tror att man kan sättas i ett stadie där man lättare kan manipuleras.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag tror att man kan sättas i ett stadie där man lättare kan manipuleras.

Vilket inte behöver vara samma sak som hypnos.

Medlem

Vet inte definitionen av hypnos, men enligt wiki är det:
"...vilka har gemensamt att de skiljer sig från det vanliga, vakna tillståndet."
Vilket borde kunna appliceras på det jag nyss sa?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hypnos fungerar, dock inte första gången för alla. Vissa kan behöva träna sig på att lättare hamna i trans, men man kan aldrig få någon att göra saker mot sin vilja.

Det finns en anledning till att det inte existerar kriminella hypnotisörer som springer runt och hypnotiserar folk till att ge dem alla sina tillgångar eller liknande.

Medlem

Finns många kriminella och dylikt som manipulerar sina "offer".
Sen har jag ingen aning om vad din uppfattning om att man kan träna sig i det kommer ifrån. Men har du någon intressan läsning om det är jag sugen!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Manipulera är en sak, hypnotisera en annan. Tänk på att du först måste sättas i trans, vilket tar ett tag (går aldrig sätta någon i trans mot dennes vilja heller), och om du sen väl i trans får en suggestion som du inte vill ta del av så kan du helt enkelt resa dig och gå därifrån. Svårare än så är det inte.

Min uppfattning om att träna sig i det kommer från egen erfarenhet. Jag var skeptiker länge och hade därför även svårt att ta till mig det hela när jag fick chansen att prova, men efter flertalet försök så gick det mycket bättre. Man blir i regel mer och mer mottaglig ju mer man utsätts för hypnos.

Edit: För er som inte sett Boston Tea Party så finns det ett avsnitt där Filip och Fredrik blir hypnotiserade. Ni får väl se och bedöma själva: http://www.youtube.com/watch?v=1ebryjMKJA0

Medlem

Har aldrig sagt att det inte funkar. Men man bör inte använda sig av Fredrik och Filip när man försöker bevisa vetenskaplig fakta.

Det jag menar var att jag gärna vill läsa om det i någon form av vetenskaplig text. Och jag är inte skeptisk, bara intresserad. Som det står lite längre upp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag försöker inte bevisa något heller, men det är ett roligt klipp för det och utförs på ett sätt som gör det trovärdigt (svårt att fejka ett asgarv tex).

Någon vetenskaplig text har jag tyvärr inte tillgång till, bara mina egna erfarenheter inom ämnet i fråga. Jag tror det enda sättet att få det bevisat för sig är att bli utsatt för det själv.

Medlem

En annan sak som man tycker nästan är lite kuslig är deja vu..
att komma till ett ställe man aldig varit på förut, men ändå känner man igen sig.

Det kusligaste var när man drömnde att man åkte till en ö i skärgården där man bor, en ö man aldrig vart på,
men ändå kände man igen sig när man väl kom till ön flera år efter drömmen, man var helt säker på att man varit där förut.

Samma är det när man ibland drömmer nåt, och sen efter en lång period gör eller säger nåt som man känner igen, trots att man inte gjort det förutom i drömmarnas värld.

Medlem
1
Skriv svar