Vilken religion tror du på?

Medlem
Vilken religion tror du på?

Vilken religion följer du?
Vem ber du till? (om du nu gör det)
Varför?

Inga hån mot någon religion, men diskutera gärna:)
Är själv Ateist, därför att jag kräver bevis!

Medlem

Ateist, helt klart.

Postat 13:37.

Tror kanske på leet då?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Hehe, jag börjar bli smått 1337 troende!
Jag tror på hårt arbete, inte mirakel:)

Medlem

Agnostiker


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Agnostiker borde jag ha tagit med!

Medlem

Religion har ingen mening alls. Det enda religion ger oss är konflikter.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Religion har ingen mening alls. Det enda religion ger oss är konflikter.

Jag har inte sett något våld av buddhister:)

Medlem

Absolut inget fel med religion, så länge alla följer det elfte budskapet:
håll din religion till dig själv.

Så skulle inte några miljarder människor under människans historia inte behövt blivit torterad och/eller dödad.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

*suck* hur många såna här religion trådar finns det inte, och samma skit sägs varje gång.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av WaltX:

Religion har ingen mening alls. Det enda religion ger oss är konflikter.

Jag har inte sett något våld av buddhister:)

Jag såg en dokumentär härom kvällen faktiskt där buddist munkar betedde sig riktigt risigt eftersom dom inte ansåg att någon annan religion fick plats på deras "område".


signatur
Medlem

Oj, det måste jag se!

Medlem

Alla ni har helt fel, självklart är det hans nudelhet som är den sanna tron.
Jag menar, spaghetti och köttfärssås är ju så jävla gott, hur kan det inte vara sänt från himmelen?
(Går under agnostiker, vilket är väl mer vad dom som föredrar den vetenskapliga metoden borde vara.)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Satanism är ju ett väldigt brett begrepp, finns ju många olika läror. Men nånstans där skulle jag förmodligen sätta in mig själv.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Tepz:

*suck* hur många såna här religion trådar finns det inte, och samma skit sägs varje gång.

Limburgersnabel dubbelfanta peroxidderivat!

(Det har inte sagts i en religionstråd tidigare)

Jag hittar inget alternativ som passar mig i pollen - jag tror inte på gud i någon form annat än som en eufemism för sånt man inte förstår.

Religion är förutom ett sätt att kontrollera ett sätt att undvika utmaningen med att försöka hitta mening med sin tillvaro.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jag tror på hårt arbete, inte mirakel:)

Word! Ateist, för att jag tror (ganska säker) att gud är påhittad. inga bevis men att människorna har utformat religionen efter deras behov så...alltså få så mycket makt som möjligt


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Religion har ingen mening alls. Det enda religion ger oss är konflikter.

Ja tycker det samma


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

jag tror på den svävande kastrullen som håller till bakom planeten hax0r i stjärnsystemet fail-48. jag kan inte bevisa det men jag vet att det är sant och du kan inte motbevisa mig så det så!

Medlem

Ateism är ingen religion eller tro. Det är en negation av en tro på gud. Buddhism är väl egentligen ingen religion heller utan mer en livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av erge:

Ateism är ingen religion eller tro. Det är en negation av en tro på gud. Buddhism är väl egentligen ingen religion heller utan mer en livsfilosofi.

Ska du alltid förstöra allt?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av erge:

Ateism är ingen religion eller tro. Det är en negation av en tro på gud. Buddhism är väl egentligen ingen religion heller utan mer en livsfilosofi.

Precis hur kan det vara religion att inte ha en religion? Det är som om att inte spela fotboll skulle vara en sport.

Dock är väl Buddhismen ett mellanting. Alla religioner har livsfilosofier men Buddhism fokuserar mer på det än något annat och har även ingen gud. Men de tror fortfarande på karma och återfödelse vilket gör det till mer än en livsfilosofi.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Håller med erge här. Även om man ibland delar in ateismen i stark (tror att gud inte finns) och svag (avsaknad av tro) sådan. Jag lägger mig någonstans mittemellan dem.

Därför är det fel att ha "Ateism(en) Vetenskapligt troende". Man kan vara religiös och syssla med vetenskap, och man kan vara ickereligiös och inte syssla med vetenskap.

Vetenskapen är heller ingen tro.

Medlem

Men du glömde ju skriva in Scientologi
Den är störd men den är fortfarande en religion


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:

Men du glömde ju skriva in Scientologi
Den är störd men den är fortfarande en religion

Plus alla andra tusen religioner... Kunde dock funnits ett alternativ "annat", men det är svårt att komma ihåg allt när man startar en omröstning.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av General_Toxer:

Men du glömde ju skriva in Scientologi
Den är störd men den är fortfarande en religion

Plus alla andra tusen religioner... Kunde dock funnits ett alternativ "annat", men det är svårt att komma ihåg allt när man startar en omröstning.

Kom på den efter jag postat den ja, surt, skulle även skriva in "övriga religioner", men det kom inte med. Tyvärr.

Medlem

Ateism = tro på att det inte finns någon gud.

Agnostiker = tro att man inte kan bevisa varken om gud finns eller inte. (oftast är dessa individer ateister tills dom anser sig bevisade att gud existerar)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Ateism = tro på att det inte finns någon gud.

Svag ateism = avsaknad av tro
Stark ateism = tro på att det inte finns någon gud

Medlem

Hmm... ja det är nog en mer detaljerat sanning, my bad.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av General_Toxer:

Men du glömde ju skriva in Scientologi
Den är störd men den är fortfarande en religion

Plus alla andra tusen religioner... Kunde dock funnits ett alternativ "annat", men det är svårt att komma ihåg allt när man startar en omröstning.

Kom på den efter jag postat den ja, surt, skulle även skriva in "övriga religioner", men det kom inte med. Tyvärr.

men scientologi är inte en övrig religion, den är ju rätt stor ändå


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Är atheist.

Är lika säker på att det inte finns en gud som jag är säker på att det inte finns enhörningar. Men vem vet, kanske en utomjordisk ras kom och tog alla enhörningar med alla bevis på deras existens några tusen år sedan.

Sen om jag ska kalla mig atheist eller agnostiker är en definitions fråga. För man kan ju egentligen inte veta något med 100 % procent.

Medlem
Skrivet av General_Toxer:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av General_Toxer:

Men du glömde ju skriva in Scientologi
Den är störd men den är fortfarande en religion

Plus alla andra tusen religioner... Kunde dock funnits ett alternativ "annat", men det är svårt att komma ihåg allt när man startar en omröstning.

Kom på den efter jag postat den ja, surt, skulle även skriva in "övriga religioner", men det kom inte med. Tyvärr.

men scientologi är inte en övrig religion, den är ju rätt stor ändå

Tack vare Tom Cruise:)

12
Skriv svar