K: Game Boy-cartridge...Bränning...Av spel?

Inaktiv
K: Game Boy-cartridge...Bränning...Av spel?

Eh, det här är kanske lite annorlunda men jag letar efter någon med en manick som bränner ut Game Boy-spel och som är villig att göra det åt mig för en liten peng. Programmet som ska brännas är Little Sound DJ, alltså inget spel. Det tillverkas inte längre så det går bara att köpa själva filen. Det är alltså inget olagliga kopior jag vill ha brända.

Finns kanske inte så många som har såna med det är värt ett försök i alla fall.

Medlem

Man "bränner" väl inte Gameboy spel, men lägger väl dem på olika minneskort som körs via en flashdrive? Men du menar allså att man kan knåpa sin egna cartridge?

Inaktiv

Hah, fråga mig inte. Jag har sett folk säga bränna. Kalla det vad du vill, trolla ut programmet på en cartridge, det är vad jag är ute efter.

Medlem

Ja då är svaret, skulle jag säga, ett minneskort samt en läsare som du kopplar till datorn. Sedan måste du köpa en "cartridge" som du kan stoppa in minneskortet i. Sedan vet jag inte om du måste köra passcard eller flasha om biosen för att kunna köra igång programmet på din Gameboy.

En sådan här manick kostar mellan 500-1000kr ungefär, beroende på kvalitet. Sedan priset på hur stort minneskort du vill ha. Har svårt att tro att du kan hitta en begagnad, men det finns att köpa lite varstans här ute i cyber-rymden.

1
Skriv svar