Accelero S1 + 4850 = tyst lycka!

Medlem
Accelero S1 + 4850 = tyst lycka!

Hej!

Var trött på att mitt grafikkort låg på cirkus 100 grader vid spelade och att fläkten körde på 60% och lät som ett monster. Så jag gick till Webhallen och köpte en AC Accelero S1 Rev 2 kylare till kortet och vad ska man säga... SJUKT BRA kylare. Kortet ligger på 36-38 grader i idle och runt 50 grader i load istället för 50 idle och 100 i load som innan, och då är ändå kylaren passiv, värt att nämna kanske att jag har ett Antec 900 chassi men chassifläktarna snurrar endast på i låg hastighet.

Installationen var kanske inte helt smärtfri men det gick. Var tvungen att klippa av kanterna på en av minnesflänsarna då ett av heatpipsen annars stötte emot. Den kanske inte heller får plats i alla chassin då den är rätt gigantisk.

Detta kanske liknar en blogg lite för mycket men undrar vad ni andra som har en Accelero tycker, är ni nöjda? Måste också rekommendera denna kylare till alla som inte har tummen mitt i hand, billig är den också ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Skitbra att du postade tråden, jag har nämligen blivit av med manualen, och ska installera Accelero S1 Rev 2 på min brors Sapphire 4850, vad gör man med alla "extra-flänsar"? Är de till moderkortet elelr så? och var ska de sitta?
Själva kylaren är ju bara o skruva på.

Medlem

De är till för minnena och voltregulatorerna eller vad de nu heter...

Laddar upp en bild ...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ahh ögongodis:D Ingen kylpasta mellan minnena och flänsarna då?:)
Skitfin bild!

Medlem

Det är typ någon sorts värdelös tejp om man tar bort den vita pappersbiten från undersidan av kylflänsen, sedan är det bara att trycka på den. En av minnesflänsarna kanske du kommer behöva klippa av små bitar på flänsen för att heatpipet inte skall stöta emot, men det går lätt med en tång.
På denna bild så är det den längst upp till vänster av de som är nära GPUn som jag fick klippa i, och vände på den också.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Aha, väldigt coolt:)
Tack för hjälpen och de fina bilderna:)

Medlem

hej, jag har också skaffat mig en sån här kylare och får inte fast den på grafikkortet (har också en 4850). Det jag har svårt med är att skruva fast kylaren på kortet eftersom dom små plattorna på kylaren där man ska skruva fast den räcker inte ner till kortet och då undrar jag om man ska använda de svarta klämmor man fick med kylaren för att få fast kylaren på kortet?

1
Skriv svar