Grafikkort mm.

Tjenare, lite ny på forumet som ni kommer märka.

Min fråga: Jag har tänkt att köpa ett 9800GX2, men kommer mitt 580W nätagg klara det? Eller måsta jag byta till exempelvis 650W?

Min andra fråga: Jag har hört (och sett) mycket om att man behöver PCIe (2.0) x16 för att kunna använda dom senaste grafikkorten, men kan jag använda PCIe x16? Har inte direkt råd med att köpa ett nytt moderkort.

Min tredje fråga: Är Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz ett bra köp, som man kan överclocka till 4.00GHz?

Tackar för snabba svar.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

1. Ja, om det är av god kvalitet.
2. PCI-e 2.0 är bakåtkompatibelt, så det kommer funka.
3. Ja.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Som Paddan säger men ska bara säga att det finns mer prisvärda kort att få tag på än 9800GX2, t.ex. kommer ATI med ett 4850x2 kort som förhoppningsvis kommer kosta runt samma pris men kommer vara mycket kraftfullare.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Tackar för svaren. Jag har kollat lite på ATI's kort men, jag tror att jag har lite svårt att byta från nVidia faktiskt. Använt GF6600, använder GF 8800GTX.

Men, ifall jag då väljer att köpa, ATI eller nVidia, ska jag handla hos Komplett, Tricom eller Datorbutiken?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Både komplett och datorbutiken funkar bra, den tredje har ja ingen erfarenhet av.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

1
Skriv svar