Medlem
Digitalkamera

Tjena, nu är det så att min moder har fyllt 50 och fått pengar till en digital kamera. Jag som inte vet något om kameror har ingen aning om vad man ska ha så därför undrar jag om någon kunde hjälpa mig!
Budgeten är på 1500 kr men man kan ju gå under/över med några hundralappar!
Tack på förhand!

Hon ringde just och fråga om "nikon s600" är något bra så om någon skulle kunna glimta på den vore det toppen!

Inaktiv

Jag skulle nog rekomendera Sony CyberShot DSC-W85, Köpte den för lite drygt 2500 för snart ett halvår sedan. Fungerar fin fint. Hittar ingen länk atm, men jag såg att "lillebror" Sony CyberShot DSC-W80, kostade 1750 enligt pricerunner. Ser ingen större skillnad mellan de båda.

Det var en Nikon kamera ur samma serie som den din morsa snackar om som jag själv valde mellan. Men kom fram till att många tyckte den var allmänt krånglig. Men de är ju en smak sak. Annars är objektivet väldigt bra på Nikon kameran.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Ta en titt på prisjakt.nu - kamerorna är sorterade efter popularitet med ett maxpris på 1500. Canon PowerShot A590 IS som är rankad 1:a har jag ingen personlig erfarenhet av - men verkar ha fått goda omdömen. Powershotserien överlag borgar för gedigna semikompakta kameror för en billig peng. Själv har jag en Ixus som jag är mkt nöjd med, men då får ni nog lägga på några hundra åtminstone...

En annan bra sida är [www.dpreview.com] - väldigt ingående recensioner och aktiv community.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Tack så mkt!

Inaktiv

Canon PowerShot A590 IS äger jag och den tar riktigt bra bilder.
Bra pris och kvalitet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar