Grafik problem?

Medlem
Grafik problem?

Nu ska jag se om jag kan förklara det här problemet eftersom det är ganska konstigt. Jag har stött på många konstiga pc problem förut men det här är den första

Om jag spelar ett spel sen stänger av spelet och startar en film så blir bilden på filmen helt cp, nästan helt svart blir den och jag måste starta om datorn för att kunna titta på filmer ingen. Det som är konstigt är att problemt bara uppstod jag har inte rört grafikkortet o dess inställningar och jag har inte installerat heller något program på ett tag så jag fattar inte hur det här problemet kom till?

Om någon av er vet några idéer som jag kan testa så är ajg väldigt tacksam eftersom jag har slut på dem och det är väldigt iriterande att behöva starta om datorn varje gång.

Dator specc:
Windows XP Professional SP2 pack
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
1536MB RAM
NVIDIA GeForce 6800 Ultra 256ram (nyaste drivare)
SB Audigy 2 Audio (nyaste drivare)


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Hmm. Är det så med alla spel? Vilket program använder du för att se på film?

Om det är samma spel så kanske det inte stängs ned helt och hållet och det är ngt som ligger igång och stör.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ne ne inte ett spel alla spel och det spelar ingen roll vilken player jag använder för att spela upp filmer det blir alltid samma problem oavsett vilken player jag använder.


signatur

Dont force your weakness upon me!

nj
Medlem
Skrivet av Icerock:

Ne ne inte ett spel alla spel och det spelar ingen roll vilken player jag använder för att spela upp filmer det blir alltid samma problem oavsett vilken player jag använder.

Codec-strul kanske?

Medlem

jo det var en av de första sakerna jag tänkte på men jag har inte installerat några nya codec på ett bra tag, så varför skulle det krångla på det här sättet plötsligt nu?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Har du Windows Update satt på automatiska uppdateringar? Kanske är graffet för varmt. Har du ngn gång spelat och sedan haft datorn på ett tag innan du kollar på en film?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har Windows Update auto på, jag behöver inte spela spelet utan bara starta det och sen stänga av och sen sätta på filmen så funkar det inte.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Hmm. Windows Update kanske har uppdaterat Direct X, vilket ibland kan kräva att man bör installera om graffedrivisarna. Pröva med det, om det inte fungerar efter det så vet jag tyvärr inte vad som kan vara fel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

har testat med det nu men det funkar inte :/ tack för att du försökte iallafall


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Jag har/hade samma problem själv med mitt nvidia grafikkort. Har du tv'n kopplat till datorn? isåfall kan det vara det som ställer till det. Det var det för mig i alla fall. Min workaround är att öppna grafikkorts managern (kommer inte ihåg vad den heter) och bara trycka på något t.ex. ljusstyrkan för tv'n då brukar färgen på datorn hoppa rätt.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem

helt otroligt! det funkade tack som fan stardust


signatur

Dont force your weakness upon me!

1
Skriv svar