PC:n låser sig ovanligt ofta, numera...

Inaktiv
PC:n låser sig ovanligt ofta, numera...

Min nya laptop Compac nx9420 med 2 GB ramminne etc, som jag fick för 2 veckor sedan har börjat jävlas.

Oavhängigt min syssla, tvärstoppar den? Jag har inte gjort nåt??? Det enda som rör sig är musmarkören, alltså inget totalhaveri!?
nuförtiden, ca 10-30 ggr/dag, om jag är igång hela dagen. Så ska det väl inte vara? Ska det vara så? (som Sverker säger)

Winxp home edition. Det är absolut inget fel på hårdvaran, den är bland det bättre man kan ha idag... Se överst.

Har förörvrigt märkt att codecs skapar betydligt mer problem än nöje om man inte vet EXAKT vad man gör... Har du fått problem med detta är ett alternativ att gå in i Enhetshanteraren och ta bort alla codecs utom de som är förknippade med microsoft, windows mm. För mig gjorde det lappen lite lättare, ett tag...

Sen måste man ha tag i rätt codecs igen...

För min del wmp + ffdshow ELLER wmp och VLC.
wmp 10 eftersom 11 fortfarande är buggig som fan och knappast kommit ur betastadiet än, oavsett vad de säger... De ljuger så bra...

wmp kommer man inte ifrån, men i motsats till min bror föredrar jag (än så länge VLC, framför wmp + ffdshow) VLC. Den funkar t ex med Wikipedias ogg-filer, utan strul...

Har slängt ie, använder Firefox och snabba Opera.

Har rensat och använt de bästa rensningsprogrammen som finns (?!).

Trots detta är CP:n, förlåt, PC:n inte med på alla noter. Vips voila är den låst. Det ända som då fungerar är att trycka på strömbrytarknappen och 9 gånger av 10 hålla den intryckt. Sedan startar jag datorn och allt är som om inget hade hänt... 1 gång av 10 räcker det med att toucha strömbrytarknappen. Det går ALLDRIG att avlsuta processen med aktivitetshanteraren. Den vill oftast inte starta alls och om den gjör det, vill den inte gjöra något mer...

Tur inte den digitala världen är verklig...

Medlem

Värmeproblem? Det finns inget diagnostikprogram med till den?

1
Skriv svar