Medlem
xbox chippning

hejsan

jag undrar vad som blir bättre och om det kan bli sämre så undrar jag vad som kan bli sämre när man chippar ett xbox (standard)

Medlem

Du kommmer kunna köra gamecube och psp spel på den.

Medlem

Det finns många fördelar och nackdelar med att chippa sin konsoll, men då detta är olagligt så hör det inte hemma på det här forumet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

det är väll inte olagligt att chippa.

att chippa en gammal xbox ger bara fördelar och inga nackdelar.
nackdelen skulle vara om man klantar sig å pajjar nått.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Live försvinner eftersom dom söker igenom hårdvaran.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

nej finns chip som är osynliga för live.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Beror ju på vilket chip man har. Fast dom som är osynliga kostar lite mera va?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det kanske inte är olagligt att chippa, men anledningen till att man chipppar är väl för att man ska kunna spela hembrända spel, det däremot, är olagligt och hör inte hemma här.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Det kanske inte är olagligt att chippa, men anledningen till att man chipppar är väl för att man ska kunna spela hembrända spel, det däremot, är olagligt och hör inte hemma här.

Man kanske vill göra säkerhetskopior på spelen så att man inte repar orginalet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Rissan:

Det kanske inte är olagligt att chippa, men anledningen till att man chipppar är väl för att man ska kunna spela hembrända spel, det däremot, är olagligt och hör inte hemma här.

Man kanske vill göra säkerhetskopior på spelen så att man inte repar orginalet.

Några få kanske vill göra det, men du är väl inte så naiv att du tror det är den största anledningen?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Du får inte ens göra en kopia av ditt orginalspel. Även om jag skulle göra det så får man inte det. Gäller endast musik och film

Medlem

Men lägg av nu. Chippar man en original-Xbox nu så gör man det för att fixa till ett bra mediacenter. Vem har någonsin hört talas om att spela spel på den..?

Medlem

tack för svar men jag undrar om ghz:en eller liknande blir bättre??

Inaktiv

Ahh du menar som när du chippar en bil och får mer hästar? haha neee, du chippar den för att kunna spela bräna spel och byta ut OSet osv.
Processorn blir tyvärr inte snabbare

Medlem

synd då e det nog inget att ha

Medlem

Jag har iaf chippat min Xbox mest för att se film, lyssna på musik och radio. Inte för spelandets skull och spelar knappt på den ändå. Ser mest DVD filmer med den.

Medlem
Skrivet av sonny.tdu.nab:

synd då e det nog inget att ha

exakt vad hade du tänkt dig när du skulle chippa xboxen?
snyggare spel? ;)♠


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem
Skrivet av zxan:

Jag har iaf chippat min Xbox mest för att se film, lyssna på musik och radio. Inte för spelandets skull och spelar knappt på den ändå. Ser mest DVD filmer med den.

Är fortfarande olagligt om filmerna och musiken är olagligt nedladdade.

Är dom inte det behövs ju inte chippet.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det finns många fördelar och nackdelar med att chippa sin konsoll, men då detta är olagligt så hör det inte hemma på det här forumet.

olagligt? vem har sagt att det e olagligt att chippa ett Xbox

Medlem

Det är inte olagligt att chippa, men det man använder chippet till, dvs spela brända spel, filmer osv, är olagligt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Han kanske har köpt musiken över nätet och bränt ut det, och såvitts jag vet så stödjer inte xboxen brända skivor.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Möjligt, men jag sa brända filmer och spel. Måste man ha chip för dom så är det ganska uppenbarligen olaglig aktivitet vi snackar om.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av zxan:

Jag har iaf chippat min Xbox mest för att se film, lyssna på musik och radio. Inte för spelandets skull och spelar knappt på den ändå. Ser mest DVD filmer med den.

Är fortfarande olagligt om filmerna och musiken är olagligt nedladdade.

Är dom inte det behövs ju inte chippet.

Man måste ju chippa om man ska kunna lyssna på sina lagligt köpta mp3:or.

1
Skriv svar