min xbox360 blev 8 månader

Medlem
min xbox360 blev 8 månader

men nu har skiten dött
var alltid rädd att detta skulle händam ig också.
det började med att bilden vart helt blå när ungarna spelade smackdown vs raw 2007, sen när man starta om så lyste red ring och death fast kontroller 2 plattsen lyste dock inte.

sen när jag vänta ett tag då fick jag igång skiten men nrä jag provade ett spel så frös det igen, vart också en massa prickar i bilden när det frös.

blir att ringa MS imorrn :evil::down:


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Du kanske har bättre tur med din nästa 360


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ja usch sånt är inte kul.

peppar peppar så har våran hållt sedan starten men varje gång man spelar och den fryser så tror man att Ring of the dead ska komma.

Hoppas du får en bättre. Lycka till!


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

Jo, som sagt, alla med en 360 kommer att uppleva det dy går igenom just nu, frågan är bara när. Men det är det fan i mig värt!

Lycka till med reparationen!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jo, som sagt, alla med en 360 kommer att uppleva det dy går igenom just nu, frågan är bara när. Men det är det fan i mig värt!

Lycka till med reparationen!

Alla? Visst, många råkar på något problem men knappast alla.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

[quote=mr.bear]

Skrivet av WaltX:

Jo, som sagt, alla med en 360 kommer att uppleva det dy går igenom just nu, frågan är bara när. Men det är det fan i mig värt!

Lycka till med reparationen! :)[/quote
Alla? Visst, många råkar på något problem men knappast alla.

Alla 360's har problem inom sig, att de inte har dykt fram hos andra är en annan femma.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Min lever fortfarande. Går och väntar på att det ska bli min tur snart. Min är 17 månader. :/


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Är inne på min andra efter den första klarade sig i knappa 4 månader. Jag räknar fullt med att även denna kommer gå sönder inom halvåret, då detta händer samtliga konsoler som faktiskt används.

Inaktiv

Köpte min begagnat men den har fungerat felfritt sedan lanseringen


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Min andra pajade just för ett par dagar sen. (Den första fick Red lights of Doom efter typ 10 månader).

Satt o lirade lite o plötsligt låter det som om DVD:n försöker äta upp skivan, det rasslar o brummar oroväckande så jag stänger av konsollen, bootar upp den igen och som tur var fanns det inte en skråma på skivan, dock vägrar den att läsa skivor nu. bara piper o surrar lite mystiskt.

Som tur är så funkar allt som inte använder DVDspelaren så jag kan ju lira mina Arcade spel och demos o se filmer via Media center tills det e dags o packa ner skiten.

Blir till o ringa UPS imorrn för upphämtning.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag blir mörkrädd över alla dessa problem folk har eller har haft med sina boxar.
Köpte min förra sommaren och har än sålänge inte haft några som helst problem med den.
Men när man läser på en massa forum om folks problem så vågar jag knappt starta min 360 längre.
Har en polare som är inne på sin 4:e box nu, helt galet säger jag bara....
Känns som spelglädjen är utbytt mot ren och skär rädsla över att skiten ska tacka för sig och dö.
För om den skulle dö nu och jag står utan den i c:a en månad så kommer alla mina skills i GH2 försvinna.

Köpte dock min på onoff med extra försäkring (ja jag vet att det är grymt onödigt....), så stämmer det att dom byter ut den direkt pga den extra försäkringen så kan man ju känna sig lite lugnare.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Youtube-proffs

verkar som alla råkar ut för sånt.. jag hade faktiskt red lights of doom men jag "survived" ja bara tryckte lite på kablarna.. sedan dess har ja inte ens rört den. ja har spelat som fan men inte pillat på annat sätt där bak.

Möblerade om idag så ja koppla ur den, man va ju lite rädd när de va dags att köra igång igen men de funkade

Har haft min i 1,5 år nu. Känns riktigt bra att den lever!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

ÅH så skönt att höra från någon som haft sin box länge och som fortfarande fungerar!
Du kanske är undantaget som bekräftar regeln?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Min allra första upplevelse med 360:n var faktiskt en red ring of doom. Dock så hade jag glömt att plugga i videokabeln, så det löste sig..

Medlem

alla fyra lyser rött om man inte satt in kabeln ordentligt men när 3st blinkar så beror det på olika sortens fel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trevligt visar sig att man inte har rätt att få sin xbox fixat när man köpt begagnat

killen jag köpte av var reggad på serienummret
vilket skit konsolen var 1 vecka gamla när jag köpte den.

nu blir det att prova "towel trick" funkar inte det så funderar jag på att köpa mig en PS3 Sonys grejjer håller iaf.
min PS2a bla är omlödd, tappad i golvet och säkert ett råttbo full i damm i sig och den håller då fortfarande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Köpte min 360, om det var dec05 eller jan06 minns jag inte.. Har i vilket fall inte haft några problem alls.
Ända var väl att oblivion hängde ett par gånger..

Nu lär jag dock bli straffad, så "peppar peppar, ta i trä"...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sonys grejjer håller iaf.

Vad jag vill minnas så hade även de första versionerna av PS2 en hel del problem. Att PS3:an flyter på bättre kan ju dessutom bero på att Sony har haft ett finger med i konsolvärlden, där Microsoft mer eller mindre är nybörjare.

Syfter inte direkt på dig nu Molotov utan mer allmänt, men jag blir störd när jag hör att folk som snackar skit om Microsoft stup i kvarten. Vill inte låta som någon fanboy, men jag tycker bara att folk borde tänka efter och kolla upp saker innan de öppnar käften.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

^-- Personligen är jag inne på min tredje ps2a och min andra 360, så än har inte 360 gått om min ps2 i antal ny inskaffade konsoller ;P

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Molotov:

Sonys grejjer håller iaf.

men jag blir störd när jag hör att folk som snackar skit om Microsoft stup i kvarten. Vill inte låta som någon fanboy, men jag tycker bara att folk borde tänka efter och kolla upp saker innan de öppnar käften.

Jag blir ju kallad fanboy när jag "skyddar" SONY från folk som snackar skit om dem utan att veta vad dem snackar om

"Har haft min i 1,5 år nu. Känns riktigt bra att den lever"
Hur ska du göra när garantin gått ut? Den kommer ju att dö nån gång


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Flakmonkey

Jag måste ha haft enorm tur med mina konsoler, inte behövt byta en enda. Jo en PS2a, men det var för att lasern tog slut efter 4 år ^^ Väntar på att 360n ska dö, köpte en vid release och den låter helt förskräckligt (har alltid gjort), men den tycks inte vilja dö

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Jag blir ju kallad fanboy när jag "skyddar" SONY från folk som snackar skit om dem utan att veta vad dem snackar om

Jag har inte sagt att det skulle vara någon skillnad angående Sonys produkter. Skulle någon trångsynt träskalle påpeka att t.ex. PS3:an är skit "bara för att den är det" så skulle jag förakta honom lika mycket som någon person som sagt samma sak om t.ex. 360 eller Wii.

Skrivet av Jianlian23:

"Har haft min i 1,5 år nu. Känns riktigt bra att den lever"
Hur ska du göra när garantin gått ut? Den kommer ju att dö nån gång

Var inte det där en onödig kommentar? Bara för att Microsoft har haft problem med en del av deras produkter så betyder inte det att ALLA kommer sluta fungera. Ska man tänka på det sättet kommer man ju aldrig kunna köpa någonting, vare sig det gäller konsoler eller dammsugare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Molotov:

Sonys grejjer håller iaf.

men jag blir störd när jag hör att folk som snackar skit om Microsoft stup i kvarten. Vill inte låta som någon fanboy, men jag tycker bara att folk borde tänka efter och kolla upp saker innan de öppnar käften.

Jag blir ju kallad fanboy när jag "skyddar" SONY från folk som snackar skit om dem utan att veta vad dem snackar om

Var väl även du som försökte hävda att nya starwars inte skulle kunna komma i samma form till 360 som ps3 tackvare teh cell? Helt olika fysikmotorer eller vad det var haha

Men som sagt, du skyddar inte sony, du är en rabbit fanboy. Stor skillnad.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jag måste ha haft enorm tur med mina konsoler, inte behövt byta en enda. Jo en PS2a, men det var för att lasern tog slut efter 4 år ^^ Väntar på att 360n ska dö, köpte en vid release och den låter helt förskräckligt (har alltid gjort), men den tycks inte vilja dö

Hoppas att ps3an håller i tio år eller vad dom har snackat om att de ska hålla den igång. Annars får du punga ut med ett antal tusen lappar igen om 4 år ;P Som sagt, Blu-ray är ju relativt ny teknik så man vet ju aldrig.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Molotov:

Sonys grejjer håller iaf.

men jag blir störd när jag hör att folk som snackar skit om Microsoft stup i kvarten. Vill inte låta som någon fanboy, men jag tycker bara att folk borde tänka efter och kolla upp saker innan de öppnar käften.

Jag blir ju kallad fanboy när jag "skyddar" SONY från folk som snackar skit om dem utan att veta vad dem snackar om

Var väl även du som försökte hävda att nya starwars inte skulle kunna komma i samma form till 360 som ps3 tackvare teh cell? Helt olika fysikmotorer eller vad det var haha

Men som sagt, du skyddar inte sony, du är en rabbit fanboy. Stor skillnad.

Jag tror att jag sa att fysiken skulle vara bättre.
Rabbitfanboy=?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

jag och en kompis är inne på den tredje 360n nu.
som tur är så har vi köpt våra maskiner på siba,
bara att åka dit å få en ny när den pajat,

Medlem

håller på att försöka repa min konsol, provade toweltrick som sagt då funkade den igen, fast pajjade igen med samma fel efter ca 15-20 minspelande av Colin demot.

Nu har jag bänt bort skalet och plockat isär boxen och fått lös kylflänsarna och vad visa sig jo ett ordenligt klåperi från ms-sida.
Verkar som MS tror att ju mer kylpasta detsto bättre, det var riktigt smetat och jag håller på å försöker få dom rena så jag kan prova en mod som jag sett på nätet som ska återuppliva boxen och sen hålla den bättre kyld än tidigare.
Detta är sista återupplivningsförsöket innan man köper nytt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Toweltrick är kört här med framgång. Problemen kommer dock tillbaka ganska snart.

Är inne på tredje X0 nu. Inte en från 2006 denna gång så då kanske det går bättre. Lödningsskola ftw! Riktigt skitkasst är det iaf. Dock en bra service från MS så man ska väl inte klaga allt för mycket. Inga problem att få en ny.

Min gamla PS2 som jag sålde av nyligen har hållt genom alla år, och den var den första generationen som fanns här i Sverige (så då var den ju egentligen trejde versionen), och den har varit i Åre och hela kittet.

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

jag och en kompis är inne på den tredje 360n nu.
som tur är så har vi köpt våra maskiner på siba,
bara att åka dit å få en ny när den pajat,

Det är något jag har fått lära mig den hårda vägen. Elgiganten vägrade ta emot den så det blev att be MS hämta den. Tur att de var snabba att hämta, UPS stod dagen efter utanför och skulle ta min 360. Synd att jag missat en massa kul bara under tiden, Colin McRae Dirt, Tenchu och Shadowrun demos + att jag missar hela Halo 3 betan.

Sammanfattning, köp 360'n från siba

Inaktiv

Vadå blev.. Du ska väll lämna in den eller försöka fixa den


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

123
Skriv svar