Funderar på att köpa begagnad X360

Inaktiv
Funderar på att köpa begagnad X360

Jag funderar på att köpa en begagnad Xbox360, mest pga pengarna man potentiellt kan spara på att göra det. Är det något speciellt man ska tänka på när det gäller inställningar på en föranvänd Xbox?

Är Gamertagen unik för Xbox-konsolen eller kan man ändra/starta en ny?
Kan man enkelt återställa hårddisk och enhet till fabriksinställningar för att få den så "ren" som möjlgt?

Tror det var allt jag kom på nu, om du av en händelse skulle komma på ngt mer som kan vara mer eller mindre "cementerat" efter att man gjort det med X-lådan, skriv det gärna här!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Se till att du får koppla upp dig mot live och se att det fungerar. Eftersom man senaste tiden har börjat banna Xboxar som har haft modifierad firmware, tyvärr verkar också en viss del vanliga boxar strukit med i det också. Kan vara värt att kolla upp i alla fall. Hoppas du hittar ett kap!

Medlem

Bara deleta allt, finns även en funktion att återställa allt till hur det va från början vad gäller inställningar.

Gametaggen är inte unik/låst till maskinen du kan skapa/deleta flera st oxå på samma maskin.

Medlem
Skrivet av Nolite:

Jag funderar på att köpa en begagnad Xbox360, mest pga pengarna man potentiellt kan spara på att göra det. Är det något speciellt man ska tänka på när det gäller inställningar på en föranvänd Xbox?

Är Gamertagen unik för Xbox-konsolen eller kan man ändra/starta en ny?
Kan man enkelt återställa hårddisk och enhet till fabriksinställningar för att få den så "ren" som möjlgt?

Tror det var allt jag kom på nu, om du av en händelse skulle komma på ngt mer som kan vara mer eller mindre "cementerat" efter att man gjort det med X-lådan, skriv det gärna här!

Köp inte en begagnad box. Det kommer garanterat att krångla efter ett tag, och då sitter du i skiten utan garanti.

Du måste betala för att byta GamerTag.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Du måste betala för att byta GamerTag.

Att skapa ett helt nytt konto (gamertag) kostar väl ändå ingenting (dvs. om du inte vill behålla gamepoints:en från det andra kontot)?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av WaltX:

Du måste betala för att byta GamerTag.

Att skapa ett helt nytt konto (gamertag) kostar väl ändå ingenting (dvs. om du inte vill behålla gamepoints:en från det andra kontot)?

Det har du rätt i, men man vill ju behålla sina scores, eller?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Uh WaltX vad dillar du om? Han ska ju skapa en ny GamerTag och undrade om man kan göra det på en begagnad Xbox360, svaret är ja. Inga somhelst problem, du får tillomed 1 månads gratis gold när du skapar en ny gamer tag.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Om du köper begagnat, köp INTE en flashad. De kan vara bannade.

Köp ny istället´, färdigflashad, och använd inte live på ett tag O_o

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Uh WaltX vad dillar du om? Han ska ju skapa en ny GamerTag och undrade om man kan göra det på en begagnad Xbox360, svaret är ja. Inga somhelst problem, du får tillomed 1 månads gratis gold när du skapar en ny gamer tag.

Skapa en ny är gratis, ja. Men att byta namn kostar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Wardancer:

Uh WaltX vad dillar du om? Han ska ju skapa en ny GamerTag och undrade om man kan göra det på en begagnad Xbox360, svaret är ja. Inga somhelst problem, du får tillomed 1 månads gratis gold när du skapar en ny gamer tag.

Skapa en ny är gratis, ja. Men att byta namn kostar.

Köper man en begagnad konsol tror jag inte att man vill behålla den tidigare ägarens personuppgifter m.m.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Wardancer:

Uh WaltX vad dillar du om? Han ska ju skapa en ny GamerTag och undrade om man kan göra det på en begagnad Xbox360, svaret är ja. Inga somhelst problem, du får tillomed 1 månads gratis gold när du skapar en ny gamer tag.

Skapa en ny är gratis, ja. Men att byta namn kostar.

Köper man en begagnad konsol tror jag inte att man vill behålla den tidigare ägarens personuppgifter m.m.

Jaså du menar så. Jo men det är ju självklart att man vill börja på ett eget GT. Trodde du menade att skapa ett nytt account när man redan hade ett..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Efraim:

Om du köper begagnat, köp INTE en flashad. De kan vara bannade.

Köp ny istället´, färdigflashad, och använd inte live på ett tag O_o

Piratkopiering och chippande av konsoller skall inte diskuteras på detta forum.

Jag säger som de andra, var beredd på att vissa kan ha skött sina 360s ganska dåligt och de kan då gå sönder efter ett tag, men ifall du hittar ett praktexemplar så är det bara att köpa det.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar