hur spelar man xbox spel på 360???

Inaktiv
hur spelar man xbox spel på 360???

hur spelar man xbox spel på 360???

Medlem

Man stoppar in Xbox skivan på samma ställe där du stoppar in Xbox 360 skivan.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Alla xbox spel funkar inte på 360.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

det är bara nintendo wii som klarar att köra alla gamla nintendospel,
microsoft och sony bryr sig inte om folk vill kunna köra deras gamla spel på ny konsol,
360 och ps3 kan man inte köra hälften av deras gamla spel.

Inaktiv

---> HÄR har du en lista på vilka spel som är bakåtkompatibla.

---> HÄR står det vad som behövs för att kunna spela dom.

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

[fanboy]det är bara nintendo wii som klarar att köra alla gamla nintendospel,
microsoft och sony bryr sig inte om folk vill kunna köra deras gamla spel på ny konsol,
360 och ps3 kan man inte köra hälften av deras gamla spel.[/fanboy]

Edit: är det inte så att nintendo wii har en massa gamecube-slots och annat tjafs. Det är ju ändå en ny konsol.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Du måste ha hårddisken för att kunna köra xboxspelen på din 360.

Sedan så är det mest strul med ps3an i europa för där tillskillnad mot de andra versionerna så har de valt att köra med emulering istället för att som i de andra versionerna bygga in en ps2a i princip i burken.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

japp wii är en ny konsol,
och jag tycker det är självklart att den är bakåtkombitabel med typ gamecube spel,
så att folk kan fortsätt lira sina gamla spel när deras gamecube pajat.
på så dyra maskiner som ps3 som kostar 6000, tycker man att den ska kunna köra alla ps2 och ps1 spel,
helt enkelt som en uppskattning till dom som gillar playstation spel och vill kunna lira alla sina ps2 och ps1 spel även när deras gamla ps2 eller ps1 pajat och vill inte köpa en ny bara för att kunna lira sina gamla kära spel.
är det för mycke begärt

Medlem

Du kan ju knappast påstå att Wii kan spela upp alla gamla nintendo-spel i nuläget. Som det är nu dyker det ju upp lite gamla spel på VC lite då och då. Ungefär som med 360 (hur det är med PS3 vet jag ej), listan över kompatibla Xbox-spel uppdateras ibland.

Poängen med en ny konsol är ju inte att kunna lira gamla spel, då kan man ju lika gärna köpa förra generationens konsol om det är dom spelen man är ute efter. Se det mer som en bonus och var glad för dom som fungerar istället för att klaga på det som ej fungerar.

Medlem

Sen är det så oxå att dom lägger upp dom bra titlarna, inget skräp som ingen vill spela ändå.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Spectral

så du menar att det är bättre att nya konsoller inte kan köra dom gamla spelen så att du blir tvungen att kasta eller sälja dina gamla spel om ingen äldre maskin finns kvar ?

har man väl lagt ut tusentals kronor på spel till en konsol då vill man ju naturligtvis fortsätta kunna lira dom,
och så himmla svårt kan det ju inte vara att fixa bakåtkombilatet.

som jag tillexempel, jag har en hel hög med ps2 spel men ingen ps2 för den är helt paj,
och man vill gärna inte köpa en ny ps2 när man snart skaffar en ps3.

fattar du ? det är självklart till stor glädje för alla om man kan köra sina ps1 och ps2 spel på en ps3a.

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

Spectral

så du menar att det är bättre att nya konsoller inte kan köra dom gamla spelen så att du blir tvungen att kasta eller sälja dina gamla spel om ingen äldre maskin finns kvar ?

När påstod jag det? Och låt säga att man har spel till en äldre konsol, då lär man väl också ha den konsolen också.

Skrivet av Wii Wii:

som jag tillexempel, jag har en hel hög med ps2 spel men ingen ps2 för den är helt paj,
och man vill gärna inte köpa en ny ps2 när man snart skaffar en ps3.

Du kan ju inte komma med ett argument som bara bevisar att du antagligen inte är speciellt varsam om dina konsoler.

Skrivet av Wii Wii:

fattar du ? det är självklart till stor glädje för alla om man kan köra sina ps1 och ps2 spel på en ps3a.

Som jag sa sist. Poängen med nästa generationens konsoler är inte att kunna spela gamla spel, utan dom nya. Sen är det ju självklart bra om dom fungerar, men knappast något att sitta och gnälla över.

1
Skriv svar