Dåligt flyt på vissa gamla Xbox-spel?

Medlem
Dåligt flyt på vissa gamla Xbox-spel?

Har suttit och lirat Star Wars: Kotor i ett par dar nu och ibland kommer det ganska rejäla framedrops som gör så att man hamnar längsmed väggar och in i minor som man försöker undvika osv.

Undrar ifall någon har liknande problem med sin xbox 360 eller om det bara är min box som strular?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

tror det handlar om att man kör det som emulator att det lagar så. Har dock bara spelat ett gammalt xbox spel så jag har icke någon direkt erfarenhet av det.

Medlem

Låter som problem i emuleringen O.o länk Ett forums inlägg på IGN där de disktuerar detta, verkar vara glitches i emuleringen till både kotor 1&2.

Sucks to be you om du nu ville väldigt gärna köra igenom det

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Låter som problem i emuleringen O.o länk Ett forums inlägg på IGN där de disktuerar detta, verkar vara glitches i emuleringen till både kotor 1&2.

Sucks to be you om du nu ville väldigt gärna köra igenom det

Ahh, riktigt surt :/


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jupp. Jag blev faktiskt ledsen när jag testade att köra KotOR på 360 för några månader sedan. Så jag fick helt enkelt köra på PC. :/


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jupp. Jag blev faktiskt ledsen när jag testade att köra KotOR på 360 för några månader sedan. Så jag fick helt enkelt köra på PC. :/

mjo, men man är ju inte vidare road av att behöva köpa det till pc med när man redan har spelet till xbox :/


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag började att köra KotOR på PC precis efter att det hade släppts men kom av mig, köpte sedan Xbox-versionen av både KotOR 1 och 2 för att lira de på 360. Jämförde ju såklart med hur det var på PC och blev då lite störd på saker så som att ljudet försvann och framedrop i strid. Jag hörde mig om och fick då reda på att de problem jag har stött på när jag lirat på 360 även har förekommit på vanliga boxen. Kanske är spelet i sig som är lite dåligt optimerat?

Jag tycker dock inte att problemen är så farlig. De har absolut inte skadat känslan på något sätt. Sitter utan nätaggregat till PCn nu så då kanske man skulle försöka sig på den sista biten i KotOR?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar