Xbox 360 handkontrollen till pc

Inaktiv
Xbox 360 handkontrollen till pc

Jag har skaffat en xbox 360 kontroll med usbsladd (play and charge) och vill använda den på datorn när jag spelar.
Grejen är att den hittar en usb "Device" men går ej att installera den när man väljer installera automatiskt annars så blinkar lampan på kontrollen och så.
Nån som lyckats med detta som har lust att skriva hur man ska gå tillväga?

Medlem

Det funkar inte med play and charge kit. den sladden används bara för att ladda upp batteriet samtidigt som du spelar.;)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vill du använda en trådlös 360-kontroll på din PC bör du införskaffa en Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows

Inaktiv

Hehe


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

jahapp det var ju förjävligt tur att jag lånade polarens

Medlem

japp man måste ha sladdkontrollen för att kunna köra på datorn,.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

japp man måste ha sladdkontrollen för att kunna köra på datorn,.

Nej, det måste du inte alls det. Om du tittat på länken som Kryaal länkade till så får du reda på att det funkar med trådlösa nu också, men du måste som sagt ha en "Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows ".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Molotov:

japp man måste ha sladdkontrollen för att kunna köra på datorn,.

Nej, det måste du inte alls det. Om du tittat på länken som Kryaal länkade till så får du reda på att det funkar med trådlösa nu också, men du måste som sagt ha en "Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows ".

Har själv en sådan. Funkar mycket bra.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Jag kommer nog inte skaffa en sån, tänkte bara klara resident evil 4 på datorn nu när det har kommit ut men har fastnat på ett ställe då jag måste trycka på 2 knappar samtidigt men hittar inte de på tangentbordet, iallafall om nån vet vilka knappar som motsvarar 1 och 2 i resident evil 4 kan de ju posta det här tack

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Molotov:

japp man måste ha sladdkontrollen för att kunna köra på datorn,.

Nej, det måste du inte alls det. Om du tittat på länken som Kryaal länkade till så får du reda på att det funkar med trådlösa nu också, men du måste som sagt ha en "Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows ".

jo jag vet skrev fel menade att om man ska ha en fungerad utan "tillbehör" så är det sladdversionen som gäller


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar