Inaktiv
Överförning.

Någon som vet hur man för över filmer och bilder till Ps3'an ?

Hittar inte ps3 maskinen på mina nätverksplatser, men det kanske man inte ska göra ?


signatur

"Hit me!"

Inaktiv

Du ska inte hitta den på mina nätverksplatser :). Du kan använda Windows Media Player 11 för att streama filer, eller TVersity. Tyvärr är jag inte så haj på det här hur man överför men streama håller jag dock på att göra.

Länkar till Guider:

Guide


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

okej tack jag skall testa det.


signatur

"Hit me!"

Inaktiv

Har hittar allt på ps3an nu men kan inte gå igång Filmerna, "Unsupported Data" står det på filerna :S .. måste man lägga in någon codec eller så ?


signatur

"Hit me!"

Medlem

Har för mig att .avi inte fungerar men .mpg ska göra det. Testa

Inaktiv

Är inte alla filer som funkar, AVI funkar via TVversity. AVI är bara ett samlingsnamn för filer som Mpeg1-4.
Här är en lista på videofiler som stöds.

Du kan ju alltid ladda ner PS3 Video 9 och konvertera filer som du vill överföra.

TVversity kan streama det mesta annars.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

OKej okej , kan man ladda ner den TVversity någon stans ? är det som ett konverterings program eller ? Förstår inte riktigt vad "streama" betyder


signatur

"Hit me!"

Inaktiv

Du gör din dator till en mediaserver, så du streamar från din dator till PS3an, typ som att kolla film på youtube skulle väl man kunna säga.

TVversity laddas ner här http://tversity.com/download/


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

aha okej tack


signatur

"Hit me!"

Medlem

en annan streamare är [www.orb.com] ... funkar skit bra bara ladda ner installera och sen lägga te en rulle ... sen e de bara att surfa in på ps3ans webbläsare logga in på orb.com o börja kika på film.

Inaktiv

Jag retar mig dock lite på förlusten av kvalite som man får när man streamar. Någon som har något tips på inställningar? Jag har ju 100/mbs nätverk i lägenheten så måste ju kunna streama mer än 1mb/s. Tacksam för hjälp


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

jag använder neros mediaserver den funkar kanon


signatur

Konsol is tha shite, pc naah crap

Inaktiv

Fattar inte rikigt hur man gör på den här tversity :S, skulle någon kunna förklara på ett enkelt sätt ?


signatur

"Hit me!"

1
Skriv svar