bilden går utanför rutan ? HDMI

Medlem
bilden går utanför rutan ? HDMI

Tja!

har haft min ps3a under ett tag nu, ett problem som jag har dock är att det är sällan som hela bilden får plats i tv rutan. säg att jag får skala ner bilden till 90% för att allt ska få plats.
detta är bara när jag kör med HDMI kabel till min LG 32" hd tv.

jag har länge misstänkt att det är TVns fel men jag tänkte fråga om det är fler som har detta problemet och om det kanske är ps3ans fel ändå?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Lite surt om det är så men först å främst ska alla LCD-tv automatiskt ställa in bilden. Jobbiga av allt är att HDMI kabel skapades av en anledning till att göra det lättare för att koppla in externa enheter så att tvn känner av det själv.

Du borde ta en redig titt i manualen och chekka om du missat nån inställning på tvn. Funkar inte det så borde du testa med en annan HDMI kabel. Fuckar det också så bör du nog ringa din tvs suport.

Medlem

hmm, testa en annan HDMI kabel är nog det enda jag inte prövat, ska göra det sen blir det nog tyvärr att lämna in tvn >_<
jag jobbar där jag köpte den så om det inte är något som går att laga ska jag häva köpet och köpa den här istället^^

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=92394&sid=1003766&SpaceCo...


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

har du inställt på 720p via HDMI, så du inte kör på 1080i signal? värt att kolla.

Medlem

jag kör 1080i och har testat alla inställningar, det enda som gjorde skillnad var 550p eller var det är :X


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

med din 32" ska du köra 720p signal! alltså 1280x720 pixlar, din teve har förmodligen 1366x768pixlar .. då ska 720p passa perfa.

Medlem

antagligen har du någon overscan-läge aktiverad i tvn som du måste stänga av, man brukar inte behöva skala ner.


signatur

thank you, come again

Medlem

bengan87- den har stöd för 1080i så då ska den klara det också-_-
men jag har prövat 720p som sagt och det gjorde ingen skillnad.

jag hittar heller inget overscan-läge eller någon anna inställning så jag får lämna in den helt enkelt>_<


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

du kan ju fråga här istället http://www.minhembio.com/forum/
Finns säkert nån som har samma tv och vet vad man ska göra, eller om det funkar eller inte.


signatur

thank you, come again

Medlem

okay, får pröva där och hoppas att det löser sig

tack


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

japp givetvis klarar din teve 1080i men nu när inte hela bilden fanns på teven så tänke ja att de kanske skulle va värt att byta ner signalen till en mindre progressiv signal...men nu när felet kvarstår så verkar de skit skumt.

Medlem

jag har också en 32" LG med samma problem


signatur

No mercy just kill

Medlem
Skrivet av Zekker:

jag har också en 32" LG med samma problem

vilken modell?(titta bakom tvn)


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Zekker:

jag har också en 32" LG med samma problem

vilken modell?(titta bakom tvn)

32LC2R


signatur

No mercy just kill

Medlem

okay, det är typ samma modell som jag har. jag kommer lämna in den på service idag så jag kan ju återkomma med hur det gick och om du borde göra det samma


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Hur gick det med TVn eller har du inte hört något ännu?

Har liknande problem med min LG 32LC51 i 720p, 1080i och 1080p. Får även mörka ränder i 1080p när något ljust går utanför bild.

Mysko är att datorn klarar att få ut 1080p på TVn och då syns hela bilden.

Medlem

jag har den inlämnad just nu, lär väl dröja en 3 veckor innan jag får tillbaka den, har jag tur så går den inte laga så slipper jag lämna tillbaka sonyn som jag har "köpt" så länge:P


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

1
Skriv svar