Tråkiga nyheter.

Medlem
Tråkiga nyheter.

I en presskonferens har nu Epic sagt att Cross-Over mellan Ps3 och PC till Unreal Tournament3 läggs på is. Funktionen kan komma i framtiden, men chansen är liten.
FY SKÄMS #¤%¤&%/&%#%#%!!!1.

[http://www.level7.nu/spel/spel.php?id=2395]

Medlem

Det är ju lite surt men ingen anledning till att bry sig då PC ändå är den givna plattformen i detta fall.

Medlem

är väl bara bra...
spelar jag på konsoll vill jag inte möta en pcspelare då man inte har en chans....utan autoaim då vill säga och spelar jag på pc vill jag definitivt inte ha några autoaimande konsollare på servern.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

det här med att konsol spelare möter pc spelare i fps är väl ingen direkt höjdar ide´ ?

för hur bra man än är på handkontroll så får man inte samma speed på siktet som en mus snubbe.

Medlem

vi som använder mus o tbord te ps3an då?

Inaktiv

Dem kmr ju att släppa en uppdatering som kmr o göra så att vi PS3-ägare kmr kunna möta PC-spelare.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Dem kmr ju att släppa en uppdatering som kmr o göra så att vi PS3-ägare kmr kunna möta PC-spelare.

Vart säger de detta?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Det är en xbox-fanboys hemsida så jag vägrar länka till den skitsidan, men jag citerar
"Enligt Mark Rein krävs det mer arbete att uppdatera PS3-versionen och för att inte PC-spelarna ska behöva vänta på att deras konsolbröders version uppdateras så väljer Epic således att inte implementera gemensamt onlinespel för båda plattformarna. Däremot utesluter inte Mark Rein möjligheten att det kan komma att införas senare. Det ger i såna fall PS3-spelarna tid att öva upp sig och kanske köpa en mus och ett tangentbord att plugga in till sin Playstation 3 för att bättre kunna mäta sig med PC-spelarna."


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Dem kmr ju att släppa en uppdatering som kmr o göra så att vi PS3-ägare kmr kunna möta PC-spelare.

det är ju bra,
men nu säger dom ju att det inget blir med ps3 vs pc på ut3.
varför har jag ingen aning om.

Medlem

men...om man använder tangentbord och mus till ps3an, undrar om man endå får autoaim?

nä skippa crossplatform i fps spel, bara skit kan komma ur det.

edit:
Skulle väl va om gears of war släpps till ps3 så konsoll kan möta konsoll och vi får ännu ett höjdarspel till ps3an (stor chans)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

nä skippa crossplatform i fps spel, bara skit kan komma ur det.

Det här får du nästan motivera. Jag ser snarare inte hur något kan vara dåligt med att spela korsplattform, särskilt när det finns ordentligt mus- och tangentbordsstöd till PS3. Det enda problem skulle väl egentligen kunna vara det Epic nämner.

Medlem

BBB kommer åter igen med ett par dumma meningar utan någon som helst aning om vad han snackar om.
Cross-Platform är ju Next-Gen så det skriker om det, klart dom skall fixa den här funktionen.

Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av Soulless:

nä skippa crossplatform i fps spel, bara skit kan komma ur det.

Det här får du nästan motivera. Jag ser snarare inte hur något kan vara dåligt med att spela korsplattform, särskilt när det finns ordentligt mus- och tangentbordsstöd till PS3. Det enda problem skulle väl egentligen kunna vara det Epic nämner.

det jag menar är att en som lirar med kontroll måste få "hjälp" av spelet för att göra det möjligt för honom att spela emot en spelare som använder tangentbord och mus. Detta tycker jag inte känns rättvist eller rätt överhuvudtaget, spelet ska inte fuska åt de som använder kontroller, bara för att kontrollen är sämre som styrenhet i ett FPS.

Men visst, man kan plugga in och använda tangentbord och mus till ps3an, och då skulle situationen se bättre ut, men då krävs det att spelet INTE jämnar ut och assisterar de spelare som fortfarande väljer en kontroll.

Ett rent fps spel, AVSETT för tangentbord och mus, ospelbart med kontroll, då är jag helt för crossplatform...med med assistans och "fusk" så är det bara skit.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:

BBB kommer åter igen med ett par dumma meningar utan någon som helst aning om vad han snackar om.
Cross-Platform är ju Next-Gen så det skriker om det, klart dom skall fixa den här funktionen.

och vad är det som är så dumt jag sagt nudå ?
jag sa att om det är pc spelare med mus och t bord som möter hand kontroll snubbar så blir det inte direkt rättvist.

det förstår du med hoppas jag att en snubbe med mus i handen siktar snabbare och säkrare än en handkontroll snubbe.

om det ska köras konsol vs pc då får det gärna vara på lika vilkor.

och jag tyckte faktiskt att det är synd att det troligt inget blir av med pc vs ps3 i ut3.

Medlem

Kommer högst troligtvis finnas lobbies där man bara tillåter PS3-kontroller, eller mus och tangentbord. Så jag förstår inte vad problemet skulle vara (om inte utvecklarna vore såååå dumma i huvudet...).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

hur många spel på ps2 kunde man köra med mus och t bord ?
minns att man lirade red faction på ps2.

har för mig att det körde man med mus och t bord.
och det funkade hur bra som helst.

Medlem

Jo självklart funkar det bra att köra med joypads till FPS, iallafall för min del. Men de som kör med tangentbord och mus får bättre precision och snabbhet. Dock gör ju det samma om spelarna är låsta till antingen joypad eller tangentbord och mus. I annat fall är det inte bra.

Lirade också Red Faction på Ps2:an och det funkade hur bra som helst, kul spel också!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Som sagt så var det ju inte kontrollen som hindrade Epic från cross-plattform tanken utan den långa ock tydligen besvärliga verifierings-fasen som uppstår när de ska släppa nytt material i form av patchar osv till konsol-spel. Till pc-spel kan de släppa patchen och poff så har alla uppdaterat sitt spel inom några dagar.. om det skulle läggas till några veckor till varje patch bara för att sony ( antar jag) är kinkiga i vad som släpps in i Ps-store så är det ju uppenbart att inte pc-spelarna ska behöva lida för det.. jääävligt synd dock eftersom man nu faktiskt Kan mötas på lika villkor i och med mus och t-bord till ps3an!

Inaktiv

det enda spelet som finns just nu där många olika användare kan mötas är final fantasy online ?

för där kör väl pc, ps2 och 360 spelare mot och med varandra.

1
Skriv svar