Home försenat. :(

Medlem
Home försenat. :(

Sony bekräftade på sin keynote från TGS att Playstation Home nu inte kommer att släppas förrän till våren nästa år. Länk

Jag är lite besviken måste jag säga. Men den som väntar på nåt gott... Kommer ju att släppas en del spel nu i höst/vinter som kommer att åtminstone uppehålla mig så länge.

Medlem

Tråkigt då det skulle innehålla en hel del vettiga funktioner gällande gaming på konsolen.

Inaktiv

Need motsvarigheten till achievments -.-

Inaktiv

sonys dilemma nummer 1, allting blir försenat.

Medlem

trollinlägg är så jobbiga..
Får hoppas de får ut det på våren då. Får nöta LBP tills dess

Medlem
Medlem

Zorre, din länk fungerar inte...

Iallafall, läste här att en öppen beta kommer att finnas tillgänglig för alla i november-december.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Länken fungerar bra för mig?

Medlem

Den "öppna betan" skulle ju från början vara tillgänglig redan i juli..


signatur
Medlem

Skulle den? inte läst nått om det .. betan för uttagna börja väl nån gång då

Medlem

http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=72319

1. Closed beta, now
2. Open Beta, July 2007
3. Public Launch, October 2007

Closed beta började redan i våras. Sony har dessutom vid ett flertal tillfällen sagt att den öppna betan skulle börja i juli, ganska uppenbart då man lovade en oktober-release.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=72319

1. Closed beta, now
2. Open Beta, July 2007
3. Public Launch, October 2007

Closed beta började redan i våras. Sony har dessutom vid ett flertal tillfällen sagt att den öppna betan skulle börja i juli, ganska uppenbart då man lovade en oktober-release.

Lovar och lovar. Det var ju ett mål, och det kunde inte uppnås. Det foruminlägget är dessutom från maj. Det kan ju hända lite grann på 4 månader.

Inaktiv

så ordspråket
borta bra men hemma bäst
stämmer inte med sony då

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

så ordspråket
borta bra men hemma bäst
stämmer inte med sony då

fan vad du är rolig

Medlem
Skrivet av Dookie:

Lovar och lovar. Det var ju ett mål, och det kunde inte uppnås. Det foruminlägget är dessutom från maj. Det kan ju hända lite grann på 4 månader.

Eh, ja? Vem har sagt att det inte har hänt saker på fyra månader?

Vad som diskuterades var hurvida Sony i våras lovade en öppen beta i Juli, vilket man också gjorde. Det har inget och göra med vad man gör idag.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Dookie:

Lovar och lovar. Det var ju ett mål, och det kunde inte uppnås. Det foruminlägget är dessutom från maj. Det kan ju hända lite grann på 4 månader.

Eh, ja? Vem har sagt att det inte har hänt saker på fyra månader?

Vad som diskuterades var hurvida Sony i våras lovade en öppen beta i Juli, vilket man också gjorde. Det har inget och göra med vad man gör idag.

Faktum kvarstår att det helt klart var ett mål för Sony att genomföra det enligt ovannämnda planer. Du beter dig som om Kaz Hirai personligen ringt hem till dig och bedyrat att det aldrig skulle kunna försenas. Get over it.

Inaktiv

synd iaf att dom sällan lyckas hålla det dom lovar.

bättre då att dom slutar säga att nu är det klart att släppas den tiden när dom på nått sätt misslyckas hålla det.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

synd iaf att dom sällan lyckas hålla det dom lovar.

bättre då att dom slutar säga att nu är det klart att släppas den tiden när dom på nått sätt misslyckas hålla det.

Ok då tar vi det en tredje gång. Ett mål är inte ett löfte. Releasetider är preliminära tills ett officiellt datum har offentliggjorts. Jag tycker inte det ska vara så hemskt svårt att förstå.

Inaktiv

nej det är inte svårt.
man kan säga såhär då.

jag tycker det är bättre att tillverkarna säger att det här håller vi på med.
och det blir klart när det är klart.
ingen blir besviken över förseningar och blir istället positivt överaskade när det kommer.

för ingen blir ju glad direkt över förseningar.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

nej det är inte svårt.
man kan säga såhär då.

jag tycker det är bättre att tillverkarna säger att det här håller vi på med.
och det blir klart när det är klart.
ingen blir besviken över förseningar och blir istället positivt överaskade när det kommer.

för ingen blir ju glad direkt över förseningar.

Samtidigt måste det ju skapas en hype och sug efter produkten. Om ingen marknadsföring sker så kommer ju aldrig produkten att få önskad uppmärksamhet. Förr eller senare måste man då sätta upp ett mål för när man ska vara klar med projektet, och sen utgå ifrån detta. I detta fallet pratar vi om en ganska stor lansering av ett onlinecommunity. Betatestning har ju skett under en tid nu, och expanderats efterhand. När man då märker att produkten inte kommer att hålla önskad kvalitet för den mängden människor som är intresserade måste man ju givetvis gå tillbaka till ritbordet och rätta till det som inte fungerar. Jag tar hellre en försening än en produkt som haltar. Sonys situation är att de får skit oavsett vilken väg de skulle ta i detta fallet trots att de gjorde rätt.

Medlem
Skrivet av Dookie:

Faktum kvarstår att det helt klart var ett mål för Sony att genomföra det enligt ovannämnda planer. Du beter dig som om Kaz Hirai personligen ringt hem till dig och bedyrat att det aldrig skulle kunna försenas. Get over it.

Jag poserar återigen frågan, vem har sagt att det inte var ett mål? Känns som att den enda som bör "get over it" är du, då det enda jag diskuterat här är hurvida en öppen beta utlovades redan i Juli, och inte mina personliga tankar om Sonys försening.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Dookie:

Faktum kvarstår att det helt klart var ett mål för Sony att genomföra det enligt ovannämnda planer. Du beter dig som om Kaz Hirai personligen ringt hem till dig och bedyrat att det aldrig skulle kunna försenas. Get over it.

Jag poserar återigen frågan, vem har sagt att det inte var ett mål? Känns som att den enda som bör "get over it" är du, då det enda jag diskuterat här är hurvida en öppen beta utlovades redan i Juli, och inte mina personliga tankar om Sonys försening.

Eftersom jag inte kan få dig att se skillnaden mellan ett mål och ett löfte lägger jag härmed ner mina försök.

Medlem
Skrivet av Dookie:

Eftersom jag inte kan få dig att se skillnaden mellan ett mål och ett löfte lägger jag härmed ner mina försök.

Låter bra eftersom du verkar ha svårigheter med att förstå vad diskussionen öht. handlar om.


signatur
1
Skriv svar