Inaktiv
NHL 08

Jahaja! Om drygt nio timmar dimper NHL 08 till ps3 ner i mitt brevinkast på releasedagen och jag är otroligt förväntansfull (satans reciever som är på lagning så att 5.1 uteblir dock!)

Några andra som tänkt införskaffa denna titel? Vore ohyggligt roligt nu när man kan köra riktiga ligor online från vad jag läst!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Kommer dra ner till stan vid 12tiden i morrn och inhandla NHL08.

Ni som redan har det eller hinner få det till ps3 innan dess kan väl slänga in ett inlägg om hur fps´en känns.
Har hört så mycket skit om att ps3 versionens 30fps ska totalförstöra känslan. Om så är fallet kommer det att inhandlas till min 360 istället, men av någon anledning så vill jag hellre lira detta på min ps3´a. Fråga inte varför, känns bara bäst så.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det här med 30 FPS är nog en smaksak, och som skrivit en omdebatterad fråga.

http://wiki.fz.se/Frames_per_second

Läste att Killzone 2 kommer att var i 30 FPS istället för 60 FPS. Hoppas man inte märker något avgörande skillnad där, precis som i NHL08.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

impact, trode du var cool...spelade tekken o allt..men nu ska du spela nhl? svenne-spelet nr.1....äh, du tappade på min cool-guy lista nyss

Inaktiv

haha, wtf! Ska ta Detroit till stanley cup seger fiffan! valde lätt rätt år att inhandla NHL också, Zäääääta for the win


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

spelade demot på 360 så det blir att införskaffa, dock till 360

men dom 2 versionerna 360 och PS3 kommer väll vara exakt samma spel inte som förra året då det var olika versioner mellan 360 och ps2.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trodde bættre om dig æn så Impact!
Spelar man lagsportspel så får det iaf vara FIFA eller PES!

Inaktiv

ah, funderar starkt på att köpa Fifa 08 också faktiskt.

NHL flyter på väldigt bra btw, mellansekvenserna kan uppfattas som lite småstakiga men gameplayet flyter på som smör och det är det enda jag bryr mig om


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

Eftersom jag ska till valbo i lördag, Så skiter jag i att köpa från internet, Och tar det där istället.
Fifa 08 kommer väl köpas på nån internetsida.
Men angående nhl 08 , Ser urskönt ut!


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv

ja det är riktigt roligt, körde en match på nätet, fick smisk med 5-0! flöt för övrigt på som om man spelade själv mot datorn (och jag mötte en från kanada), sug på den xbox live (nätkoden i 08 på 360 ska inte vara den bästa enligt recensioner)

Man börjar så sakteliga få fart på det nu, det är bara bra att det har en längre inlärningskurva, så jäla mycket att hålla reda på :evil: och skillsticking har jag inte ens kikat på än


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv
Skrivet av impact:

ja det är riktigt roligt, körde en match på nätet, fick smisk med 5-0! flöt för övrigt på som om man spelade själv mot datorn (och jag mötte en från kanada), sug på den xbox live (nätkoden i 08 på 360 ska inte vara den bästa enligt recensioner)

Eh... tror jag har mött folk från en hel del länder, bla Kanada, och jag hade då inga problem med att spela på min 360...

Medlem

Fick bli ett ex till 360 då ps3 versionen var slut och jag orkar inte vänta på nästa leverans.

Kul spel som fan btw, klart det bästa hockeyliret jag kört.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

ja det är kungligt verkligen, ska på lan i helgen, saknar nhl redan vill ni spela mot någon som är sämst, adda mig på PS3'n, ID i signaturen


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

läste i en annan tråd att nhl 08 inte har multiplayer på ps3 versionen,
stämmer det ?

Inaktiv

verkligen inte, du kan lägga straffar, spela ligor, vanliga matcher m.m. utan några som helst svårigheter i NHL08 på ps3! väntar bara på att någon ska sparka igång en liga nu så ska jag joina på stört!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

så det går alltså att köra nhl 08 online mot andra på nätet då på ps3.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

så det går alltså att köra nhl 08 online mot andra på nätet då på ps3.

Japps, det går det.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

så det går alltså att köra nhl 08 online mot andra på nätet då på ps3.

självklart
sluta försöka hitta fel i ps3 releaser hela tiden din jävla....
att gudarna fortfarande låter dig andas är fan ett skämt

Inaktiv

bigboom360fanboy..

Någon som vet om man kan spela free4all i år på ps3?


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

så det går alltså att köra nhl 08 online mot andra på nätet då på ps3.

Nej det fattar du väl att det inte går.

Folk skriver i tråden att dom lirat mot andra över nätet och ändå är du så dum att du måste ställa frågan... suck.

Borde det inte komma en demo på NHL 08 på PSN snart? Vore ju kul att testa det. Senast jag lirade så var det NHL 95, kan tänka mig att det hänt en del sen dess

Inaktiv

Spectral finns demo, funnits i nån vecka snart
kanske inte i EU shopen dock, men kolla US

Medlem

Ok, det visste jag inte. Ska ta och dra ner det när man fixat ett konto. Tackar.

Medlem

Senaste hockey-spelet jag spelade var NHL 93 och då man var man mästare på det. Vann mot brorsan typ 30 mål. Köpte iallafall spelet idag och det är riktigt roligt att spelan online med, det gäller bara att hitta nybin som jag.

Förresten, är det någon som vet hur man ändrar sin landsflagga? Jag har amerikanska flaggan när jag är i lobbyn, men jag vill ha den svenska.

Edit: Det här med flaggan verkar fungera nu utan jag har gjort något :O.

Edit2: I början av tråden stod det om att spelet skulle vara i 30 fps. Tror det bara gäller mellansekvenserna, vilket man märker en skillnad. Lite irriterande faktiskt. Dock flyter spelet på bra.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Vad är det för mellansekvenser ni pratar om? Typ repriser av mål och sånt?

Inaktiv

precis, inget man stör sig på direkt. åtminstone inte jag, så länge gameplayet flyter flawlessly, vilket det gör!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

Otroligt kul, Flyter på bra, Man kan nu tackla målvakten (Om det inte var en bugg då :,=(, Men jag har ju "tacklat" målvakten ett-par gånger), Otroligt härligt glid i spelet.


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Spelade nyss mot en motståndare som tacklar ner mina spelare hela j*vla tiden! Vad är bästa sättet att tacklar? Försöker mesta dels trycka på L1+R-stick för att bryta...Vad är det bästa man kan göra för att sno pucken från motståndaren?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Tackla av den från motståndaren brukar jag iaf göra.
Känns som det bästa sättet. Men då kan dom med lite tur komma fri mot målet också


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Jag skaffade detta underbart roliga spel, men jag är jättedålig på försvaret, har ni något tips? R1+Höger? Tackla med högerspak? X? Vad är bäst?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Ger lite liv till denna tråden igen.

Är det fler än jag som har stora problem med NHL efter patchen? Jag kan inte få igång onlineläget och spelet fryser > 30 sekunder vid start?

1
Skriv svar